پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

با حملات روسیه، آمریکا از سوریه پاپس کشید

پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 452553
حملات هوایی غیرقانونی ارتش آمریکا بر فراز سوریه و نقض حریم هوایی این کشور، پس از ورود جنگنده‌های روسی به میدان نبرد علیه تروریسم، به پایین‌تر حد خود از سال گذشته تاکنون رسیده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، طبق اطلاعات حاصله از گزارش‌های وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، از زمانی که روسیه در ماه گذشته به درخواست دولت قانونی بشار اسد، پشتیبانی هوایی خود را از نیروهای مقاومت آغاز کرد، تعداد پروازهای غیرقانونی نیروی هوایی آمریکا بر فراز سوریه و نقض حریم هوایی این کشور به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

به نوشته وبگاه «میلیتاری تایمز»، بر اساس گزارش پنتاگون، آمریکا در ماه اوت سال جاری روزانه به طور متوسط حدود ۷ مرتبه به بمباران اهداف موردنظر خود در سوریه می‌پرداخته است. این آمار با میزان حملات هوایی ارتش آمریکا در سال گذشته برابری می‌کند.

در ماه سپتامبر امسال، پس از استقرار پایگاه هوایی روسیه در فرودگاه لاذقیه، نیروی هوایی آمریکا مجبور به کاهش تعداد عملیات خود به چیزی حدود ۴ مورد در هر روز شده است.

پنتاگون در عین حال تأثیر حضور نیروی هوایی روسیه در کاهش عملیات ارتش آمریکا بر فراز آسمان سوریه را انکار می‌کند.

«جف دیویس»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه گفت: «کاهشی که اکنون مشاهده می‌شود به معنای عقب‌نشینی آمریکا نیست و ما همچنان در پیگیری اهداف خود مصمم هستیم.»

این اظهارات تاکنون نتوانسته به اقناع کارشناسان آمریکایی درخصوص عملکرد پنتاگون منجر شود. جان مک‌کین سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در سخنرانی دیروز خود در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا از انفعال این کشور در برابر اتحاد ایران، سوریه، حزب‌الله و روسیه انتقاد کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *