پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۵
۶۸
اختصاصی "جهان نیوز"؛

تلاش برای دعوت از "وزیر خارجه آمریکا" به تهران به بهانه برگزاری یک اجلاس!

چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب: 452496
برخی جریان های سیاسی نزدیك به دولت میخواهند با پیشنهاد میزبانی ایران برای اولین بار پای مقامات آمریكایی را به ایران باز كنند.
تلاش برای دعوت از "وزیر خارجه آمریکا" به تهران به بهانه برگزاری یک اجلاس!
گروه سیاست جهان نيوز ـ برخی افراد در دولت به دنبال برگزاری اجلاس گروه ۲۰ به میزبانی تهران هستند و اگر چه ایران عضو رسمی گروه ۲۰ نیست اما برخی جریان های سیاسی نزدیك به دولت می خواهند با پیشنهاد میزبانی ایران برای اولین بار پای مقامات آمریكایی نظیر جان کری، وزیر خارجه آمریکا را به ایران باز كنند.

به گزارش جهان، گروه ۲۰ متشکل از وزرای دارایی و رؤسای بانک های مرکزی کشورهای عضو در سال ۱۹۹۹ به منظور تشکیل جلسات منظم میان مهمترین کشورهای صنعتی و اقتصادهای در حال توسعه تاسیس شد.

۱۹ کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان ، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه ، انگلیس، ایالات متحده آمریکا و نیز اتحادیه اروپا گروه ۲۰ را تشکیل می دهند که این گروه توسط شورای ریاست دوره ای و بانک مرکزی اروپا در این اجلاس نمایندگی می شود.

در این اجلاس همچنین مدیر عامل صندوق بین المللی پول (IMF) و رئیس بانک جهانی، رؤسای کمیته های پولی و مالی توسعه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی که به اعتبار مقام خود حضور دارند. گروه ۲۰ مهم ترین کشور های صنعتی و قدرت های اقتصادی در حال ظهور را در برمی گیرد.

اما موضوع رابطه با آمریکا برای برخی از جریانات سیاسی به عنوان یک هدف بلندمدت طراحی شده است و بسیاری از عناصر این جریان موضوع توافق هسته ای را نقشه ای برای رسیدن به رابطه کامل با آمریکا قلمداد می کنند.

علی خرم مشاور وزیر خارجه یکی از کسانی است که همواره در مورد ایجاد رابطه با آمریکا سخن گفته است و بخش اعظمی از یادداشت ها و گفت وگوهای وی در همین زمینه است. وی در گفت وگو با روزنامه شرق درباره رابطه ایران آمریکا می گوید: «به نظر من همه رفتارهای ایالات متحده پس از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری دگرگون شد و امروز می توان چرخشی جدید در نوع نگاه آمریکا به ایجاد رابطه بین دو کشور دید. به صورت ویژه، رفتار آمریکا در قبال پرونده هسته ای ایران تغییر کرده است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید
Iran, Islamic Republic of
وقاحت هم حدی دارد...
واقعا از این وزیر خارجه احساس شرم می کنم
بذار بیاد والله خونمون هم بریزه خونشو میریزیم
سیاح
میزبانی ایران برای گروه ۲۰ مسخره است چه نسبتی با ایران دارد که هزینه میزبانی آن را بپردازیم !?
عجب زمانه ای شده ها !
Iran, Islamic Republic of
اگه امثال جهان نیوز نیان دست اینهارو رو کنند خدا میدونه چه به سر این مملکت میاد...
اگر همچین چیزی واقعا انجام بشه دیگه هیچ چیز جلوی برخورد مستقیم مردم با دولت را نخواهد گرفت
جدی میگی؟؟؟؟؟؟منتظریم پس
مثلا چه غلطی میکنید
دور برندار عامو.چکار مثلا ار دستتون برمیاد.غیر از اینکه مثل یه مشت ......بریزید ماجرای مطهری و شیراز رو بوجود بیارید که به غلط کردن افتادن
Finland
شما مثل یه مشت....ریختید و زباله آتیش می زدید
Iran, Islamic Republic of
واقعا هیچ چیز جز شیطان بزرگ نباید به آمریکا گفت
این مذاکرات دام بسیار خطرناکی است بدلیل اینکه آمریکا از دو قسمت قصد نفوذ و همدست کردن ایران را با برنامه های خود را در منطقه دارد
آمریکا به هیچ وجه برای هیچ کدام از کشورهای منطقه نظر مثبت ندارد تاریخ ثابت کرده با هرکشوری فقط و فقط در جهت برآورده شدن منافع خودش مدتی همسو شده و حتی بعد از تمام شدن تاریخ مصرفش بر علیه همان متحدش وارد جنگ شده نمونه بارز صدام حسین معدوم
اول میداند این دولت آمریکا را به عنوان کدخدا قبول دارد
دوم مطمئن است که تا مدتی که قرار است برجام بدفرجام اجرا شود دولت فعلی از هرگونه عمل جدی بر علیه سیاست های استکباری آمریکا را متوقف کرده و فقط در ظاهر به آمریکا اعتراض می کند و چون رهبر معظم انقلاب مذاکره با شیطان بزرگ آمریکا را ممنوع کردند پس باید پوششی جهت فریب افکار عمومی درست کند
پس بهترین پوشش گفتگو در باب صلح به سبک آمریکایی است
این گفتگو معامله ای بیش نیست اجرای برجام و لغو تحریم ها از طرف آمریکا در برابر میانجیگری ایران برای تغییر حکومت ها یا تغییر روش خط مقاوت در منطقه به نفع سیاست های استکباری آمریکا
اکبر
Iran, Islamic Republic of
تا کی باید سختی کشید .کشور هیچ ندارد.باید نرمش قهرمانانه داشت
سرور
نرمش قهرمانانه نه تعظیم پهلوانانه.
محمد حسین
من نمودونم را هیچکس به ظریف هیچی نمیگه حتما باید امت حزب الله دست بکار شه ؟ صبر هم حدی داره ها..........
ایرانی
تو برو ثمرات تعظیم برجامتون رو جمع کن ! بعد برای جمع کردن ثمرات حضور شیطان بزرگ در کشورت ،دهنت اب بیفته !
دوسال گوشمون رو کر کردید که برجام !وتوافق= تامین همه اینده وحال وگذشته ملت !خرتون که از پل گذشت ،زدین زیرش که معجزه ای در کار نیست.
کل اگر طبیب بودی ،سرخود دوا نمودی.کدخداتون هنر داشت بدهی 18.2تریلیون دلاریش رو جبران میکرد وبا چاپ پول بدون پشتوانه مرداب اقتصادی برای خودش درست نمیکرد.
تا وقتی دستت به چشم دشمنته که به جای تلاش خودت ،کارتو راه بندازه ،سختی هم نوش جونت.
یا ثارلله
United States
واقعا که تاسف داره. چقدر خوار و ذلیل. آدم رو یاد سردمداران قاجار میندازید. هر چند که اونا هزار شرف داشتند پیش امثال شما چرا که از اونا پذیرفتنیتر بود اگر می‌گفتند دستمون خالیه، ولی‌ شما اینقدر ترسو، ضعیف و خودباخته اید که قدرت واقعی‌ خودمون رو درک نمی‌کنید. امثال شما همچون کسی‌ هستند که از سگ هار فرار می‌کنه تنها و تنها بخاطر اینکه از ترس و وحشت کاملا گیج و منگ شده و اصلا فراموش کرده که توی دستش سلاحی هم داره!
نرمش قهرمانانه نه کرنش احمقانه !
Iran, Islamic Republic of
خجالت چرا میکشی?
بگو وابدیم دیگه
نرمش قهرمانانه اصلا میدونی یعنی چی? یعنی 20 سال دیگه سر امام بره رو نیزه!
نرمش قهرمانانه از طرف امامه نه خواص مفت خور
شما اصن معني نرمش قهرمانانرو ميدوني؟؟؟نه واقعن ميدوني؟؟؟از كي تا حالا پريدن تو بغله آمريكا شده نرمش قهرمانانه؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
شما اصلا میدونی نرمش قهرمانانه یعنی چی ؟؟؟
احنمالا منظور شما ذلت حقیرانه ست
خیلی سادهای که فکر میکنید با ورود آمریکا به کشور گشایشی در وضعیت اقتصادی ورفاهی مردم خواهد شد ان هابرای نابودی ما وانقلاب می آیند نه برای کمک به ما
س
نرمش زیادی هم نشان دادند و الان موقع قهرمانی است نه نرمش !
ج
سختی شما ارتباطی به گروه ۲۰ ندارد و هزینه میزبانی را برای حل سختی های شما بکنند !?
محسن تهران
Iran, Islamic Republic of
مذاکره با امریکا ممنوع ، از مادر زاده نشده کسی بخواهد از امریکائی جنایتکار دعوت کند پا روی خاک عزیز و مقدس جمهوری اسلامی بگذارد .
کیان
دوست عزیز معنای نرمش قهرمانانه این نیست!
اگه هیچ نداشت اونایی که اومدی ازشون حمایت کنی اینجا! چی دادن که تحریم هارو بردارن؟!؟!؟ بند تنبان؟
United Kingdom
اول تعهد کتبی اوباما با مهر و امضا و اثر انگشت را از جان کری بگیرید و تا تعهد نداده ملت کری را به ایران راه نمیدهند
مدیون شهدا
قلم پاشو با امضا وبی امضا وبا اثر انگشت وبی اثر انگشت به همراه عشاق دلخسته داخلیش ،خورد میکنیم.
یا ثارلله
United States
عزیز من تعهد کتبی‌ برای لغو تحریمها و تنها و تنها در مورد برجام و اجرای اون بود که آقا با تدبیر خودشون جلوی خسارت به کشور رو گرفتند ولی‌ نسبت به نفوذ، مکرّر هشدار میدهند. پس اینطور نیست که بعد از این تعهد کتبی‌ اجازه دارند نفوذ کنند و هر چه خواستند بکنند. چرا مطالب رو قاطی می‌کنید؟ به فرموده امام راحل اگر آمریکا لا اله الا الله هم بگه ما ازش نمیپذیریم. مگه مملکت مفت و مجانی به اینجا رسیده که حالا فرش قرمز بندازیم؟
Iran, Islamic Republic of
تعهد بدهد تازه قضیه لغو تحریم ها حل می شود نه رابطه با امریکا.
عالی میشه، دست دولت تدبیر و امید با همراهی اصلاح طلب ها درد نکنه. بسه دیگه گوشه گیر شدن. به کوری چشم همه دلواپسان و کاسبان تحریم
همه دنیا با ماست اگر شما ساده لوحان دل آرام آمریکا و اربابت خود را همه دنیا ندانید....
کساب تویی که برای نفوذ اربابت داری دست و پا می زنی
مگر مسئولین ما به آمریکا نمیرند؟اگه بد خوب نرید اگه خوبه چرا از آمدن یه وزیر (اونم اگه بیاد) ترس دارید؟ بزارید بیان ببینن به برکت انقلاب چل پیشرفت کردیم دارای امنیت هستیم ، به خدو از روس ها برای شما آبی گرم نخواهد شد . ..
Amir
واقعاشرم اوره که ایران شده کافی شاپ این اقایون برای تفریح وخوشگذرونی.بفکرمردم باشیدعوض اینکارا.
تا چشدون دراد
United States
چه غلطا!
سالم بیاد البته جنازه شو میبرن والبته با دعوت کنندگانش!
به قول رهبری یا ساده اندیشه یا خائن
رضا
ما ملت بي صبرانه منتظر ايشان هستيم چون غير از خيانت و اختلاس از افراد به ظاهر حزب اللهي چيزي نديدهايم ،
مصطفی
این اتفاق بیفتد شعار مرگ بر [...] در کشور طنین انداز خواهد شد
رضا
United States
خداوند این دوره چهار ساله را به خیربگذراند
9 دی دیگری اتفاق می افتد.
yaali
تا زمانی که مثل دوره اصلاحات عکس انداختن با خارجی ها و مسئولان اروپایی و آمریکایی برای ظاهرسازی و فریب مردم و پوز دادن! در اولویت کارهای دولت باشد وضع همینطور است
اجلاس illuminati
پیمان
اجان کری به 100 کیلو متری ایران نرسیده ،دعوت کننده ی جان کری برای همیشه توسط مردم به زباله دان تاریخ خواهد افتاد،و جان کری هم قلم پاش شکسته میشه
ظریف منو یاد این آدم هایی میندازه که خودشون احساس ضعف میکنند و برای بزرگی به دنبال کدخدا میرن!
Romania
مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ
علی
Iran, Islamic Republic of
اگراین کار انجام بشه دست آورد بزرگی برای ایران خواهد بود.شما که دغدغه پاسپورت ایرانی را دارید چرا از هر کاری که دولت در جهت آبروی ایران انجام میده انتقاد میکنید؟
فعلا که دولت هر چه کرده موجبات تحقیر ایران رو فراهم کرده...تو فعلا برو مقابل امیر کویت زانو بزن
ملت هیچ ندارد؟؟؟ این رو باید آقای روحانی جواب بده که اصلا به جووناش اعتماد نداره مرد حسابی35 ساله تحریمیم حالا شدیدتر شده اقتصاد مقاومتی رو اجرا نمیکنه روحانی میخوای مردم رو جلوی رهبری قرار بدی؟؟ کور خوندی روحانی کور!!!!
ج
شمارا به خدا ملت مواظب باشید طاغوت دارد مارا در گود مذاکره در مورد سوریه می اندازد با تعریف کردن از نقش ایران مواظب باشیم نشویم همچون امت هایی که در تاریخ به خوبی از انها یاد نشود به علت شکستی که به ایندگان میاد خیال هم نکنیم ما تنها امت برگزیده خدا هستیم ما نباشیم جایگزین داریم و می شویم الگو برای امتی که خدا برمی گزیند الگو از این جهت که قدم به قدم به سازش کشیده شدیم و ان امت تجربه می کند که تسلیم نشوند .
رسول مشهدي
بعضي از مطالبي كه گفته ميشود انسان در خودش احساس ضعف ميكند.مثل اينكه بعد از 37 سال كه از انقلاب گذشته ما هنوز اينقدر ضعيف هستيم كه دست دادن وزير امور خارجه ما با رييس جمهور امريكا در كشور زلزله سياسي راه مي اندازد.يا پياده روي وزير امور خارجه ما با وزير امور خارجه امريكا در كشور ما اينهمه مسئله ايجاد ميكند.انسان مي ماند بخندد يا بگريد.ما سطح مبارزه با امپرياليسم را تا يك قهر خاله زنكي پايين اورده ايم.از آنطرف ميخواهيم تحريمها همه در يك روز برداشته شود و كلي جنس و كالاي بنجل و غير بنجل غربي را به كشور خود وارد كنيم يا به آنها جنس صادر كنيم و در خيابانها لباس آنها را بپوشيم و ساندويچ آنها را سق بزنيم ولي در راه پيمايها شعار مرگ بر امريكا هم بدهيم.
اين تناقض را يكي بايد پاسخ بدهد اگر امريكا بد است همه چيزش بد نيست.ما بر اساس عزت خود ميتوانيم با هر كشوري وارد مباحثه و گفتگو شويم و از هيچ چيز نترسيم چون قوي هستيم.اگر قوي نيستيم پس چرا اينهمه آنها را تهديد ميكنيم.اگر قوي هستيم پس چرا از موضع قدرت با آنها مذاكره نكنيم.
مگر در اوج اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهير شوروي و با وجود اينكه شوروي كمونيستي اينهمه در آنجا جنايت ميكرد و مسلمانان و برادران ديني ما را ميكشت ما با شوروي قطع ارتباط كرديم.يا وقتي عراق با موشكهاي روسي شهرهاي ما را ميزد و خواهران و برادران را شهيد ميكرد ما با شوروي قطع ارتباط كرديم.
چرا سفارت شوروي را اشغال نكرديم.؟
چرا با انگليس و فرانسه و المان كه اينهمه به عراق كمك كردند قطع ارتباط نكرديم؟
چرا با كويت و عربستان كه عراق به پشتوانه پولهاي ايشان ما را ميزد برخورد قهر آميز نكرديم؟
آيا جنايات روسيه تزاري و شوروي و انگليس در ايران كمتر از امريكا بوده؟
ظریف به هر بهانه ای یک جلسه با کری برگزار میکند این یعنی خود باختگی جماعت نیویورکی
نیما
باید بپذیریم که این دولت آمریکا نسبت به دولت قبلی بوش بسیار منطقی تر و نرم تر است. مطمئن باشید اگر دولت بعدی امریکا از حزب جمهوریخواه باشد شرایط بسیار بد خواهد بود. باید از فرصت حال استفاده کنیم. همانگونه که ملک عبدالله پادشاه عربستان مواضع نرمتری نسبت به شاهزادگان آمریکایی این روزها داشت ...
مرگ بر امریکا و دوستانشان
جان کری بیا تهرون مردم تورادوست دارند یک عده ای زیادی اراجیف میگویند
این موضوعات از جمله مواردی است که باید ببینیم اقای فریدون چه توافقاتی خارج از برجام داشته اند.
بهتر نیست این عاشقان سینه چاک امریکا را از وزارتخارجه بیرون انداخت
بد نیست مقامات امریکایی به مناسبت هایی بتوانند به ایرن بیایند و از نزدیک با تحولات و پیشرفتهای کشورمان بعد از پیروزی انقلاب اشنا شوند در جایی خواندم که برخی مقامات امریکایی فکر میکنند هنوز در ایران خیابان آسفالت وجود ندارد و ایران را خیلی عقب افتاده تصور می کنند
به نظر من هم رفتار امریکا تغییر کرده است چون تهدیدها و تحقیر ها و استفاده از گزینه نظامی و بی اعتبار کردن گذر نامه و ... خیلی بیشتر از سابق شده است اقای مشاور
آشنا
United Kingdom
دارن آستانه تحمل ملت و میزان پایداریشون بر سر ارزشها رو میسنجن. مثلی لا یبایع مثله!
محمد1
United Kingdom
اگر حواسمان را جمع نکنیم و این توطئه ها توسط رسانه های خط امامی افشا نشوند کشور و انقلاب توسط سیاستمداران خودفروخته و تهی مغز یک شبه برباد میرود
اگه جرات داره این سگ نجس بیاد ایران
حیف که امسال بنابه فرمایشات رهبرعظیم الشانمون سال همدلی وهمزبانیست والا اگرغیرازاین بود دمارازروزگارافرادواحزابی که عاشق رابطه با شیطان بزرگ اهستند درمیاوردیم.دیگه دارندشورش رودرمیارن.شهیدروملت داده سختی روملت کشیده اینهاادعای مردم داری میکنندبازندگی مرفه ودرآمدوحقوقهای آنچنانی
ح
Iran, Islamic Republic of
شوخی می کنید!
علی
اینا میخوان ایران رو کاملا در مقابل آمریکا دست بسته کنند ..
مردم
برخی که بیشترشان در این دولت هستند می خواهند به هر طریقی شده با آمریکا باشند و نمی دانم چرا چشمان خود را بازنمی کنند و واقعیت جهان را درک نمی کنند که حال آمریکا دیگر ابرقدرت نیست و این خودمائیم که ابر قدرت هستیم.
اونوقت برای ایران عیب نداره که عربستان و ترکیه و ... در این گروه باشند و ایران فقط تامین کننده!!! جا!!! یا محل کنفرانس باشد؟! کنفرانسی که به نفع دشمنان اسلام و ایران است...
Iran, Islamic Republic of
امریکا دوست داریم