يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۰

سونامی مرگ مهاجران در زمستان اروپا

دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 451963
رئیس کمیسیون اروپا هشدار داد: با در پیش بودن زمستان، مهاجرانی که قصد عبور از کشورهای حوزه بالکان را دارند با سرمای شدید روبرو خواهند شد و احتمال یخ زدگی و مرگ آنها وجود خواهد داشت.
سونامی مرگ مهاجران در زمستان اروپا
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از تلگراف گزارش داد، در حالی که رهبران اروپایی نسبت به خطر فروپاشی اتحادیه اروپا به خاطر تشدید بحران مهاجرت هشدار داده اند، ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا نیز تاکید کرد: مهاجرانی که در حال عبور از کشورهای بالکان هستند، با توجه به در پیش بودن سرمای زمستان با خطر یخ زدگی و مرگ روبرو می شوند.

رهبران کشورهای شرق اروپا در نشست فوق العاده بروکسل تاکید کرده اند که تشدید بحران مهاجرت می تواند موجب فروپاشی منطقه شنگن و در نهایت کل اتحادیه اروپا شود.

یونکر در ادامه تصریح کرد: یک راهکار فوری برای حل و فصل بحران مهاجران نیاز است و در غیر این صورت هزاران آواره و پناهجو با سرمای شدید زمستان روبرو خواهند شد و در نهایت ممکن است جان خود را از دست بدهند.

میرو سرار نخست وزیر اسلونی در سخنانی هشدار داد: اگر اقدامات سریع و قاطع طی هفته های آینده برای مقابله با بحران مهاجرت انجام نشود، فکر می کنم اتحادیه اروپا به طور کلی با فروپاشی روبرو خواهد شد.

نخست وزیر اسلونی گفت: کشورش با شرایط بسیار جدی روبرو است و دیگر به تنهایی نمی تواند با این بحران مقابله کند.

تعداد مهاجرانی که وارد اسلونی شده اند، معادل ورود ۵۰۰ هزار مهاجر در یک روز به خاک آلمان است.

وی تاکید کرد: اگر طی هفته های آینده کمکی دریافت نکنیم، قادر به تحمل وضعیت کنونی نخواهیم بود. نخست وزیر اسلونی همچنین از کرواسی خواست تا مسیر مهاجران خارجی را به سوی این کشور تغییر ندهد.

ورنر فایمن صدر اعظم اتریش نیز در نشست بروکسل تاکید کرد: یا باید اتحاد اروپا را تقویت و تثبیت کنیم یا اروپا با فروپاشی روبرو خواهد شد.

آلکسیس سیپراس نخست وزیر یونان نیز گفت: ما با یک بحران انسانی بزرگ روبرو هستیم.

اتحادیه اروپا با موج چشمگیر ورود مهاجران خارجی روبرو است و تنها طی هفته گذشته بیش از ۴۷۵۰۰ مهاجر وارد اسلونی شده اند.

بیش از ۴۸ هزار مهاجر خارجی نیز در این مدت وارد یونان شده اند.

با نزدیک شدن فصل زمستان، سازمان عفو بین الملل و پزشکان بدون مرز نیز نسبت به بروز فاجعه انسانی هشدار داده اند.

بر اساس آمارهای آژانس مرزی اروپا در ۹ ماه نخست امسال بیش از ۷۱۰ هزار مهاجر وارد کشورهای اروپایی شده اند.

اروپا با بدترین بحران آوارگان و مهاجران خارجی از زمان جنگ یوگسلاوی در دهه ۱۹۹۰ میلادی روبرو شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *