يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

تداوم تجاوز هوایی اسراییل به سوریه

يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 451741
با آنکه ساعت‌ها از انتشار گزارش‌های متعدد درباره سقوط یک فروند هواپیمای سبک رژیم صهیونیستی در درعا می‌گذرد، با این حال رسانه‌های این رژیم همچنان از انتشار خبر در این باره خودداری می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، با گذشت بیش از ۶ ساعت از انتشار نخستین خبرها درباره حضور جنگنده‌ها و بالگردهای رژیم صهیونیستی در آسمان سوریه، هنوز علت دقیق این اقدام مشخص نشده است.

شنبه شب منابع محلی در استان درعا سوریه اعلام کردند که یک هواپیمای رژیم صهیونیستی در این منطقه سقوط کرده و خلبان یا به گفته برخی منابع دو خلبان آن زنده مانده‌اند و به دست نیروهای مستقر در این منطقه بازداشت شده‌اند.

ابتدا گفته شد که یک هواپیمای سم‌پاش به دلیل نقص فنی سقوط کرده و بعد هم منابع نزدیک به ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که پرنده مد نظر یک گلایدر بوده که در حال پرواز بر فراز مرز جولان، کنترل خود را از دست داده و در خاک سوریه سقوط کرده است.

با وجود اینکه منابع صهیونیستی در لحظات اولیه تائید کردند که در مرز جولان وضعیت امنیتی صادر شده و جنگنده‌ها و بالگردهای رژیم صهیونیستی، مرتب در حال پرواز به سمت سوریه هستند، اما دقایقی بعد با صدور فرمان «منع انتشار خبر»، رسانه‌های این رژیم سکوت محض اختیار کردند.

فرمان منع انتشار خبر بیشتر زمانی صادر می‌شود که حادثه امنیتی مهم رخ داده باشد.

با این حال شاهدان و فعالان رسانه‌ای مستقر در سوریه گزارش داده‌اند که چندین فروند پهپاد، بالگرد و هواپیمای رژیم صهیونیستی همچنان در حال گشت‌زنی در آسمان سوریه هستند.

تصاویر و ویدئوهایی هم از هواپیماهایی که گفته می‌شود از پایگاه هوایی «تل نوف» ارتش رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند، منتشر شده است.

با توجه به مدت طولانی‌ گشت‌زنی صهیونیست ها برفراز سوریه و منع رسانه‌ها از انتشار خبر در این باره، گمانه‌زنی‌هایی درباره دلایل این مسئله شکل گرفته است، که اهمیت فرد یا افراد مفقود شده در حادثه شنبه شب یکی از آن‌هاست.

برخی منابع مستقر در سوریه گزارش داده‌اند که این هواپیماها مناطقی در قنیطره سوریه را بمباران کرده‌اند؛ مواضعی که گفته می‌شود متعلق به ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان بوده‌اند.

با وجود انتشار اخبار گسترده از وضعیت امنیتی در مرز جولان، هنوز نه مقامات رژیم صهیونیستی و نه سوری واکنشی نشان نداده‌اند و این اخبار را نه تائید و نه تکذیب کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *