جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳

خطاب ایران به سودان: این نمد کلاهی برایتان ندارد

شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 451601
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه زمان تجاوز علیه مردم مظلوم یمن برای عربستان به پایان رسیده، گفت: پیوستن خارطوم هم به ائتلاف سعودی علیه یمن برای سودان نفعی نخواهد داشت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان در واکنش به نشست وزرای خارجه عربستان، آمریکا، ترکیه و روسیه در وین درباره سوریه با بیان اینکه ضروری‌ترین اقدام در قبال سوریه کنترل مرزهای همسایگان و مبارزه واقعی با تروریسم به موازات پیگیری روند سیاسی است، گفت: اکنون همه باید به تقویت روند سیاسی در سوریه کمک کنند و در نهایت این مردم سوریه هستند که برای کشورشان تصمیم می‌گیرند.

وی با ذکر این نکته که برخی طرف‌هایی که تاکنون با تقویت تروریست‌ها نقش منفی در سوریه إیفا کرده‌اند اکنون باید فقط به نقش سازنده در سوریه بیندیشند، خاطرنشان کرد: تهران از تلاش‌های سازمان ملل حمایت و اقدامات مسکو در مبارزه با تروریسم در سوریه را مثبت می‌داند و ضمن رایزنی با اتحادیه اروپا و منطقه بر ضرورت تمرکز بر راهکار سیاسی واقع بینانه در سوریه تاکید دارد.

امیرعبداللهیان همچنین در عین حال در واکنش به تداوم تجاوزات سعودی به مردم مظلوم یمن افزود: زمان تجاوز علیه مردم مظلوم یمن برای سعودی به پایان رسیده و پیوستن خارطوم به ائتلاف سعودی علیه یمن برای سودان هیچ نفعی نخواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *