يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۰

درخواست آمریکا برای مذاکره با روسیه

چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب: 451275
وزرای امور خارجه ۴ کشور ترکیه، روسیه، عربستان سعودی و آمریکا قرار است ۲۳ اکتبر در «وین» پایتخت اتریش دیدار و درباره اوضاع سوریه مذاکره کنند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از اسپوتنیک خبر داد: وزرای امور خارجه ترکیه، روسیه، عربستان سعودی و آمریکا قرار است در نشستی درباره آخرین تحولات سوریه به گفتگو و تبادل نظر بپردازند.
 
وزارت امور خارجه روسیه امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «سرگئی لاوروف» و «جان کری» وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا در تماسی تلفنی به بررسی و تبادل نظر پیرامون موضوع سوریه پرداخته و قرار است ۲۳ اکتبر با یکدیگر در «وین» پایتخت اتریش دیدار و مذاکره داشته باشند.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: موضوع اصلی این گفتگوی تلفنی، بررسی موضوعات مربوط به سوریه و دیدار ۲۳ اکتبر بود که در آن قرار است وزرای امور خارجه ترکیه و عربستان سعودی نیز حضور داشته باشند.
 
این بیانیه برقراری این تماس را از سوری جان کری با همتای روس خود اعلام کرد.
 
به گزارش مهر، «بشار اسد» دیروز سه شنبه به روسیه سفر کرده و با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دیدار کرده است. این سفر در حالی انجام شده که روسیه از ماه گذشته میلادی حملات خود به مواضع تروریست های حاضر در سوریه را آغاز کرده و ارتش سوریه نیز اخیرا موفقیت های زیادی را کسب کرده است.
 
این اولین سفر خارجی بشار اسد از زمان آغاز بحران در این کشور از سال ۲۰۱۱ تا کنون بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *