کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تشکیل‌کمیته‌ بررسی حادثه‌ پرواز بندرعباس

23 مهر 1394 ساعت 16:46

مدیرکل دفتر ایمنی و مهندسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری از تشکیل کمیته بررسی علل نقص فنی در پرواز تهران-بندرعباس که صبح امروز در حین پرواز یکی از موتورهای آن از کار افتاده بود، خبر داد.


به گزارش جهان به نقل از میزان، محمد شهبازی با اشاره به نقص فنی در موتور هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ ماهان که صبح امروز پنجشنبه ۲۳مهر در مسیر تهران – بندرعباس رخ داد گفت: با توجه به اینکه بوئینگ ۷۴۷ یکی از هواپیماهای پیشرفته در دنیا محسوب می‌شود این یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی بود.

وی از تشکیل کمیته‌ای در سازمان هواپیمایی کشوری برای بررسی دقیق علت این نقص فنی خبر داد و افزود: پیش از پرواز بررسی‌های لازم بر روی این هواپیما انجام شده بود اما در حین پرواز متاسفانه موتور شماره ۳ هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ ماهان دچار نقص فنی شده و بخشی از قطعا آن نیز از هواپیما جدا شد.

مدیرکل دفتر ایمنی و مهندسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری افزود: موتور این هواپیما حدود دو دقیقه بعد از تیک‌آف از فرودگاه مهرآباد دچار نقص فنی شد که با درایت خلبان خوشبختانه بدون آسیب به مسافران مجددا به مهرآباد بازگشت.

شهبازی افزود: پس از بازگشت این هواپیما مسافران توسط دو فروند هواپیمای جایگزین به مقصد بندرعباس منقل شدند.

در همین رابطه پیش از این فرامرز سروی معاون فنی شرکت هواپیمایی ماهان درباره جزئیات این پرواز به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: صبح امروز ساعت ۷:۱۵ یک فروند هواپیمای بویینگ ۷۴۷ متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان به شماره پرواز ۱۰۹۱ از فرودگاه مهرآباد به مقصد بندرعباس پرواز کرد که بعد از برخاستن موتور شماره ۳ این هواپیما دچار نقص فنی شد.

وی گفت: خلبان پس از اینکه متوجه نقص فنی در موتور شماره ۳ هواپیما شد بلافاصله درخواست بازگشت به فرودگاه مهرآباد را داد و خوشبختانه هواپیما بدون سانحه و به سلامت فرود آمد.

معاون فنی شرکت هواپیمایی ماهان افزود: هواپیمای مذکور با کرو پروازی و مسافران در مجموع ۴۲۶ سرنشین داشت که خوشبختانه هیچ آسیبی به آنها وارد نشده است.

سروی همچنین گفت: البته در زمان نقص فنی در موتور شماره ۳ قطعاتی از هواپیما جدا شد اما با این حال با تدبیر خلبان هواپیما بدون وقوع سانحه به سلامت در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

وی گفت: مسافران این پرواز بلافاصله با هواپیمای جایگزین به مقصد بندرعباس منتقل شدند.


کد مطلب: 450210

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/450210/تشکیل-کمیته-بررسی-حادثه-پرواز-بندرعباس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com