سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

روش‌"دور زدن"‌توافق‌توسط آمریکا‌روشن شد

چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 449954
نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت واشینگتن باید با توانایی موشکی تهران از طریق دسترسی رژیم صهیونیستی به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و بررسی اعمال تحریم‌های بیشتر، مقابله کند.
روش‌"دور زدن"‌توافق‌توسط آمریکا‌روشن شد
به گزارش جهان به نقل باشگاه خبرنگاران جوان، جب بوش، از نامزدهای جمهوری خواه برای شرکت در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا، سه شنبه شب در مصاحبه با رویترز گفت در صورتی که سال آینده به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، خط مشی قاطعانه تری در برابر روسیه اتخاذ خواهد کرد.

وی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را دشمنی «فرصت طلب» توصیف کرد که از خلأ رهبری آمریکا در سوریه و دیگر مناطق بهره برداری می کند.

جب بوش در مصاحبه با رویترز گفت: در صورتی که در سال ۲۰۱۶ به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شود، ائتلافی از شرکای اروپایی و عرب را به منظور سرنگون کردن بشار اسد، رئیس جمهور سوریه،
تشکیل خواهد داد.

وی تشکیل چنین ائتلافی را عامل اصلی برای پایان دادن به مناقشه در سوریه و بحران آوارگان توصیف کرد.

جب بوش، رئیس جمهور روسیه را «اراذل و اوباش» توصیف کرد و گفت آمریکا و اروپا باید تحریم های مسکو را به علت حمله نظامی به اوکراین تمدید کنند.

مدت زمان این تحریم ها تا پایان امسال است.

بوش در این مصاحبه که عمدتا به سیاست خارجی می پرداخت افزود: با پوتین باید به شیوه خودش برخورد کرد... و باید به او نشان داد که اقداماتش عواقبی به دنبال خواهد داشت.

جب بوش گفت در صورتی که رئیس جمهور شود، منطقه پرواز ممنوع برای محافظت از آوارگان سوری ایجاد خواهد کرد و اجازه خواهد داد جنگجویان معارض سوری آموزش داده شوند.

وی گفت، می توان خط مشی مشترکی را برضد اسد و دولت اسلامی (داعش) دنبال کرد.

این سیاستمدار جمهوری خواه همچنین گفت تضمین خواهد کرد که آمریکا به مقابله با داعش در عراق ادامه خواهد داد هرچند شواهد نشان می دهد روسیه و ایران در حال دستیابی به نفوذ فزاینده در این کشور هستند.

بوش همچنین گفت خط مشی تندی در برابر تنش آفرینی های چین در دریای چین جنوبی در پیش خواهد گرفت.

بوش گفت چین متحد ‌آمریکا نیست بلکه به علت افزایش قدرت نظامی واقتصادی اش، رقیب و تهدیدی برای آمریکا در درازمدت است.

در خصوص ایران نیز جب بوش گفت: واشینگتن باید با توانایی موشکی فزاینده تهران از طریق تضمین دسترسی اسرائیل به پیشرفته ترین جنگ افزارها و بررسی اعمال تحریمهای بیشتر علیه تهران، مقابله کند.

جب بوش با اشاره به توافق تاریخی قدرت های بزرگ و ایران درباره برنامه هسته ای این کشور گفت: «تحریم های زیادی وجود دارد که با توافق هسته ای مرتبط نیست و می توان آنها را تقویت کرد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *