جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

وحشت عربستان از ائتلاف منطقه‌ای ایران

دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 449565
وزیر خارجه سعودی گفت عربستان نگران مداخله نظامی روسیه در سوریه و تفسیر این مداخله به عنوان همکاری با حزب الله ، ایران و بشار اسد رئیس جمهور سوریه است.
به گزارش جهان به نقل از انتخاب، وزیر خارجه سعودی گفت عربستان نگران مداخله نظامی روسیه در سوریه و تفسیر این مداخله به عنوان همکاری با حزب الله ، ایران و بشار اسد رئیس جمهور سوریه است.

به گزارش «انتخاب» به نقل از بی بی سی، الجبیر پس از دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با محمد بن سلمان وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان سعودی گفت: «در این دیدار موضع عربستان در خصوص عملیات نظامی روسیه در سوریه تشریح شد. عربستان نگران است که این عملیات به عنوان هم پیمانی با ایران و حزب الله و بشار (اسد) تفسیر شود. همچنین تاکید شد هدف عملیات روسیه مبارزه با داعش است».

الجبیر افزود: «موضع عربستان، پافشاری بر وجود نداشتن هر نقشی برای بشار اسد در آینده سوریه و ادامه کمک به مخالفان سوری میانه رو است. همچنین ایده های جدید بین دوطرف در خصوص نحوه فعال و اجرا کردن بیانیه ژنو-۱ و نحوه ایجاد ساز و کاری برای دستیابی به هدف مشترک دوکشور یعنی تشکیل کشور یکپارچه سوریه که در آن همه بخش های جامعه دارای حقوق تضمین شده و برابر داشته باشند، بررسی شد».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *