يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۰

هفته‌هاي جهنمي استقلال در راه است

يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 449363
استقلال تا اينجاي فصل صدرنشين مطلق ليگ پانزدهم است.
 گزارش جهان، نود نوشت: استقلال تا اينجاي فصل صدرنشين مطلق ليگ پانزدهم است. آبي‌ها در هفته‌هايي که از ليگ گذشت توانستند با عملکردي نسبتا خوب از ساير رقبا پيشي بگيرند و در جايگاه نخست جدول تکيه بزنند. در اين که استقلال تا اينجاي فصل بر اساس لياقت و توانايي فني خود صدرنشين ليگ است هيچ ترديدي نيست اما غيرقابل انکار است که از اين پس آبي‌هاي پايتخت به سبب نتايجي که کسب کرده‌‌اند و صدرنشين ليگ هستند بيشتر از هفته‌هاي قبل زير ذره‌بين کارشناسان و منتقدان خواهند بود.

استقلال از هفته هشتم تجربيات جديدي را جلوي خود خواهد ديد که انتظار اين تيم را مي‌کشد. استقلال پس از بازي با پديده و استقلال خوزستان چند بازي جهنمي را پيش روي خود خواهد ديد. استقلال در هفته دهم ميهمان سپاهان است، تيمي که در اين چند سال به آن مي‌توان گربه سياه آبي‌ها لقب داد و استقلال هميشه در ديدار با سپاهان شرايط خاصي را تجربه کرده است و خاطرات زياد خوبي از بازي در فولاد شهر ندارد. بعد از اين بازي استقلال پا به داربي پايتخت مي‌گذارد، بازي‌اي که جذابيت آن بر هيچ کسي پوشيده نيست به خصوص حالا که مظلومي دوباره روي نيمکت آبي‌ها مي‌نشيند و از همان ابتدا که سکان هدايت آبي‌ها را برعهده گرفت وعده پيروزي‌هاي دوباره در داربي را به هواداران استقلال داد. آبي‌ها پس از اين بازي حيثيتي به اهواز سفر خواهند کرد و با فولاد بازي مي‌کنند. تيمي که سرمربي آن يعني اسکوچيچ چه در ملوان و چه در فولاد نشان داده به راحتي راه شکست استقلال را بلد است و بي‌شک آبي‌ها اين روز کاري بسيارسخت را در پيش خواهند داشت.

استقلال پس از بازي در اهواز ميزبان سايپا است. تيمي که بازوبند کاپيتاني اين تيم را جواد نکونام بربازو مي‌بندد و از خط حمله بسيار زهرداري که از مثلث ترابي، رضايي و نوروزي تشکيل شده است، خط حمله‌اي که اگر در اين بازي مدافعان استقلال همچنان در روزهاي بد خود قرار داشته باشند در طول نود دقيقه حسابي آبي‌پوشان را آزار خواهد داد. اين بازي آخرکار استقلال نيست. آنها در يک هفته مانده به پايان دور رفت نيم‌‌فصل اول ليگ پانزدهم در تبريز ميهمان تراکتور است بازي که هميشه از شرايط خاص خود برخوردار است و به طور حتم در آن روز پرشورها اگر تيمشان در روزهاي خوب خود قرار داشته باشد استاديوم يادگار را يکدست سرخ رنگ خواهند کرد.

جدالي که دوئل مظلومي با توني در نوع خود بسيار جذاب و ديدني خواهد بود و مي‌تواند حتي بهترين بازي نيم‌فصل اول ليگ پانزدهم لقب بگيرد. اين آخر کار استقلال و مظلومي نيست چرا که آنها در آخرين ايستگاه دور رفت ليگ‌‌برتر به مصاف صبا خواهد رفت، بازي که حضور علي دايي روي نيمکت اين تيم خود به تنهايي اين بازي را حساس خواهد کرد. دايي به هيچ وجه دوست ندارد تيمش در بازي با استقلال بدون کسب امتياز از زمين خارج شود. علاوه بر اين حضور بازيکنان سابق استقلال در صبا که اول فصل بانظر مستقيم شخص مظلومي از اين تيم جدا شدند را هم به حاشيه‌هاي اين بازي اضافه کنيد. به طور حتم امثال صادقي و بيگ‌‌زاده از همين حالا براي بازي فوق نقشه‌ها در سر دارندتا ثابت کنند اخراج آنها از جمع آبي‌پوشان به دلايل فني نبوده است. اينکه تيم مظلومي چقدر هنر دارد و چه اندازه آماده اين هفته‌هاي پرجوش و خروش است سئوالي است که تا چند هفته ديگر به آن دست خواهيم يافت و در خواهيم يافت مظلومي چند مرده حلاج است.

به طورحتم مظلومي و دستياران او آرام ننشسته‌اند و براي اين بازي‌هاي بسيار سخت و حساس برنامه ريزي کرده‌اند تا بتوانند به روند مثبت خود در اين هفته ادامه دهند و نيم‌فصل را با خاطره‌اي خوش به پايان برسانند. او خيلي دوست دارد با عملکرد قابل قبول تيمش دراين چند بازي به بهترين شکل پاسخگوي منتقدان باشد و ثابت کند براي حضور روي نيمکت استقلال داشته‌هاي زيادي دارد و به حق ابتداي فصل صاحب اين عنوان شد. اگر استقلال اين چند بازي جهنمي را با برد و اقتدار پشت‌سر گذارد همه چيز براي مظلومي و تيمش گل و بلبل خواهد بود اما اگر استقلال در اين چند بازي نتواند انتظارات را بر آورده کند به طور حتم شرايط اين تيم بسيار وحشتناک خواهد شد و شايد کار به تغييرات در کادرفني و حتي مديريت کشيده شود.

به طورحتم مظلومي از همين حالا بايد صبح و شب به فکر استقلال و عملکرد قابل قبول اين تيم در هفته‌هاي پاياني ليگ باشد تا با اجراي يک برنامه‌‌ريزي هدفمند علاوه بر موفقيت تيمش جواب محکمي هم به انتقادات خطي که در اين چند هفته صورت گرفته دهد. بايد منتظر ماند و ديد در پايان نيم‌فصل اول ليگ پانزدهم شرايط استقلال و مظلومي چگونه خواهد بود. آيا اين دو اسم را در نيم‌فصل دوم نيز همچنان کنار هم خواهيم ديد يا وداعي زودتر از حد تصور با هم خواهند داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *