سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

بازداشت تروریست زن‌نما در افغانستان

دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب: 448407
یک تروریست عضو شبکه «حقانی» از شاخه های تندروی گروه طالبان با چادر زنانه هنگام ورود به شهر «خوست» واقع در شرق افغانستان دستگیر شد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، اداره امنیت عمومی افغانستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «نعمت الله» فرزند «زنزیرگل» مشهور به «خالد» هنگامی که با پوشش زنانه قصد داشت از آن سوی خط فرضی «دیورند» وارد استان خوست افغانستان شود، از سوی ماموران این اداره بازداشت شد.

خط فرضی دیورند مرز بین افغانستان و همسایه شرقی آن پاکستان است. استان خوست همجوار پاکستان است.

بر اساس گزارش اداره امنیت عمومی افغانستان، خالد در بازجویی های اولیه اعتراف کرد که فرماندهی یک تیم یکصد نفره را در گروه تروریستی حقانی عهده دار است و با هدف حمله های تروریستی در استان خوست وارد این استان شده است.

بر اساس این گزارش، فرد بازداشت شده همچنین اعتراف کرده است که از سوی شبکه حقانی در «میرامشاه» به عنوان مسئول نظامی شهرستان «دومنده» از توابع استان خوست تعیین شده است.

شبکه حقانی در میرامشاه یکی از شاخه های گروه طالبان است که اقدامات تروریستی بسیاری را در افغانستان و پاکستان صورت داده است.

گفته می شود این شبکه با استفاده از ابزارهای مالی به جذب جوانان می پردازد و به آنان وعده می دهد که در صورت تصرف شهرها، مسئولیت های مهم به آنان واگذار می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *