پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۱

ری شهری: می‌خواستند نیمی از پیکرها را ندهند!

يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 448157
حجت‌الاسلام والمسلمین ری شهری ضمن طرح این سوال که چرا مسؤولان پس از حادثه به مصدومان رسیدگی نکرده و با اینگونه با آنها برخورد کردند، اظهار داشت: آنها می‌خواستند پیکر پاک نیمی از جانباختگان را به ما تحویل ندهند ‌اگر هشدار رهبر معظم انقلاب نبود هنوز هم جان‌باختگان به کشور بازنگشته بودند.
به گزارش جهان به نقل از رسا، مراسم تشیع پیکر مطهر هفت تن از جان‌باختگان حادثه منا پیش از ظهر امروز ۱۲ مهر با حضور عالی‌ترین مقامات لشکری و کشوری، کارکنان ادارات، دستگاه‌های قوای سه‌گانه و اقشار مختلف مردم در دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در سخنانی اظهار داشت: جنایات آل سعود از جنایات صهیونیست‌های غاصب بدتر است زیرا آنها ادعای خادمی حرمین شرفین را دارند در حالی که اسرائیل چنین ادعایی را ندارد.

وی افزود: بدون شک بی‌کفایتی آل سعود سبب رخ دادن چنین حادثه‌ای شد در فاجعه منا صرفا ماموران تخلف نکردند بلکه مسؤولان در سطوح بالا خود مسبب این امر شدند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به اینکه از این قبیل حوادث با حجمی کمتر هر ساله در حج اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: مسؤولان آل سعود باید با توجه به حادثه‌خیز بودن این منطقه پیش‌بینی‌های لازم را انجام می‌دادند اما مسؤولان آل سعود نه تنها این پیش‌بینی‌ها را انجام ندادند بلکه از افراد بی‌تجربه استفاده کردند.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان آل سعود بسیار مستکبر هستند که برای جان انسان‌ها ارزش قائل نیستند، بیان داشت: آل سعود با جنایات خود در یمن و این جنایت که در منا انجام داد نشان داد که هیچ ارزشی برای جان انسان‌ها قائل نیست، بر اساس آخرین اخبار رسیده ۵۰۰ کودک در یمن به دست این رژیم جنایتکار کشته شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ابراز کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود و آل سعود نیز باید با آن همکاری لازم را داشته باشد تا با حضور ایران و کشورهای اسلامی این حادثه ریشه‌یابی شده و از تکرار آن جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ری شهری با اشاره به روایتی از امیرمومنان علی(ع) مبنی بر اینکه هیچ چیز مانند ستم‌گری عاقبت وخیم ندارد، افزود: با جنایاتی که آل سعود در یمن و در فاجعه دردناک منا انجام داد این ننگ تا ابد از دامن آنها پاک نخواهد شد و آنها به پایان راه خود رسیده است.

وی در پایان ضمن تسلیت به خانواده‌های عزادار خاطرنشان کرد: در روایات معتبر مختلفی آمده کسی که در راه مکه از دنیا برود در روز قیامت غم و غصه ندارد و مستقیم او را به بهشت می‌برند و گرچه این عزیزان دچار فاجعه‌ای دردناک شدند اما چنین سرنوشت زیبایی را خداوند برای آنها پیش‌بینی کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


الحمدااله
خدا رو شکر
بالاخره حاج آقا ریشهری یک موضعگیری درست و حسابی کردند ایشان بعد از فتنه 88 در سکوت سنگینی بودند که نگران کننده بود ! نگران سلامتی ایشان بودیم که الحمد الله مشکل حل شده است خدا را صد هزار مرتبه شکر که ایشان به حرف آمدند.