جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اشتری: بی‌کفایتی سعودیها به دنیا ثابت شد

شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 447912
فرمانده نیروی انتظامی گفت: بی کفایتی، بی لیاقتی و بی مدیریتی حکام سعودی در فاجعه منا بیش از گذشته بر جهان اسلام و دنیا ثابت شد.
به گزارش جهان به نقل از صدا و سیما، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری در مراسم صبحگاه مشترک ناجا به مناسبت آغاز هفته بزرگداشت نیروی انتظامی افزود: امیدواریم دولت و حکام سعودی از این لحظه سرعقل آمده و همکاری مناسبی با کشورهای اسلامی برای تحویل پیکرهای جانباختگان منا داشته باشند.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع دانش آموختگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در نوشهر گفت: فرمایشات رهبری بسیار موثر بود و تهدیدی که حضرت آقا کردند با آن ادبیات زیبا تاثیر خود را گذاشت.

سردار اشتری افزود: همه افراد دست اندرکار پیگیری حادثه منا به این مسئله اذعان داشتند که بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری گشایشی ایجاد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: پیکرهای مطهر فاجعه منا با سرعت بیشتر و در زمان مقرر به کشور بازگردد.

فرمانده نیروی اتنظامی با اشاره به سال های ابتدای جنگ تحمیلی و فعالیت یگان های منتسب به نیروی انتظامی در مناطق غربی کشور گفت: به همه دنیا ثابت شده که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در کنار مردم و در سایه پیروی از حضرت امام (ره ) برای دفاع همه جانبه ایستاده اند.

سردار اشتری با بیان اینکه نیروهای نظامی و انتظامی در کنار مردم در طول ۸ سال دفاع مقدس افتخار آفریده اند، افزود: این افتخارات سبب غرور این کشور است زیرا پیشرفت های امروز مرهون همان ایستادگی ها و مجاهدت هاست.

وی با بیان اینکه روحیه جهادی ، نوآوری و پیشرفت در عرصه های مخلتف مرهون ۸ سال دفاع مقدس است، گفت : درسی که رزمندگان در طول ۸ سال دفاع مقدس به جهانیان دادند درس بزرگی بود آن هم با کمترین امکانات در مقابل بیشترین تجهیزات ؛ البته با این تفاوت که رزمندگان ایران اسلامی از پشتوانه مردمی و هدایت های رهبری برخوردار بودند.

سرداراشتری افزود: امروز در عرصه های مختلف جوانان و مردم ما در مقابله با دشمن در حال دفاع هستند و این دفاع درعرصه های فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و عمرانی همچنان باقی است چرا که شاهد رشد و شکوفایی در این عرصه ها هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی ابراز امیدواری کرد: روحیه جهادی و مدیریت جهادی همچنان در سراسر کشور به ویژه در نیروی انتظامی پابرجا باشد.

* برخورد شدید پلیس با قانون شکنان

فرمانده نیروی انتظامی گفت: به شدت با مخلان نظم و امنیت، متعدیان و قانون‌شکنان برخورد می‌شود.

سردار سرتیپ اشتری افزود:‌ هر ساله تعداد زیادی از همکاران ما در نیروی انتظامی تقدیم نظام اسلامی، مردم و کشور می‌شود و باب جهاد و شهادت همچنان در نیروی انتظامی باز است و امیدواریم بتوانیم با این روحیه جهادی بر مشکلات و مأموریت‌ها فائق آییم.

وی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت:‌ هفته نیروی انتظامی یادآور زحمات و رشادت‌های همکاران خدوم و زحمتکش ما و همچنین زمانی برای ارائه بیشتر خدمات به مردم شریف، عزیز و شهیدپرورمان است.

سردار اشتری هفته نیروی انتظامی را هفته آمادگی کارکنان از مرزها تا داخل شهر و اقصی‌نقاط کشور دانست و افزود:‌ هر چند همواره کارکنان زحمتکش نیروی انتظامی مشغول خدمت هستند اما این هفته، هفته ویژه خواهد بود.

فرمانده ناجا با عنوان کردن شعار هفته نیروی انتظامی در سال ۹۴، یعنی «اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش» درباره این شعار، گفت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار جمهوری اسلامی است ولی اقتداری توأم با رأفت و مهربانی چرا که اقتدار نه صرفاً به منزله یک اقدام از نوع سخت است چرا که ما معتقدیم اقتدار نرم نیروی انتظامی که همان مشارکت مردم با نیروی انتظامی است بهترین اقتدار است.

وی افزود: ما معتقدیم پیشگیری اجتماعی مقدم بر اقدامات انتظامی است و مردم به واسطه همکاری با فرزندان خود در نیروی انتظامی می‌توانند این سازمان را در دستیابی به اهدافشان یاری کنند.

* اقتدار نیروی انتظامی خود عامل امنیت و آرامش است

سرداراشتری گفت: از آنجا که سیاست‌های نظام برای ایجاد امنیت و آرامش است، اقتدار نیروی انتظامی خود عامل امنیت و آرامش است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود:‌ البته ما قطعاً‌ اقتدار سخت نیز خواهیم داشت که این مورد برای مخلان نظم و امنیت مصداق دارد و با کسانی که تعدی،‌ تجاوز و قانون شکنی می‌کنند با اقتدار سخت برخورد می‌کنیم.

وی مصداق اقتدار را تاثیر فرمایشات رهبری بر حکام سعودی در موضوع فاجعه منا دانست و گفت:‌ همگان دیدند که این فرمایشات چه تاثیری در موضوع داشت.

سردار اشتری درباره همدلی و همزبانی نیز به عنوان یک بخش از شعار هفته نیروی انتظامی، افزود: این همدلی و همزبانی در مرحله اول بین مدیران و کارکنان نیروی انتظامی، مرحله دوم بین نیروی انتظامی و مردم و مرحله سوم بین نیروی انتظامی و مسئولین باید ساری و جاری شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در طلیعه سال نو درباره همدلی و همزبانی، گفت: هر جا همدلی و همزبانی وجود داشته باشد موفقیت در پی خواهد داشت و لطف و عنایت الهی نازل خواهد شد و ما معتقدیم که اقتدار پلیس همراه با همدلی و همزبانی ایجاد امنیت و آرامش خواهد بود که هدف اصلی ما در نیروی انتظامی است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: ما وظیفه استقرار نظم و امنیت و ایجاد آسایش و آرامش برای مردم را داریم که البته این مهم با کمک همه دستگاه‌ها محقق می‌شود.

سردار اشتری گفت: همه دستگاه‌ها باید در ایجاد امنیت و آرامش مشارکت داشته باشند چراکه امنیت موضوعی فردی نیست و باید همگان از مردم و مسئولان گرفته تا نیروهای اطلاعاتی،‌ امنیتی و انتظامی برای تحقق آن مشارکت کنند.

وی افزود: نیروی انتظامی در اندازه توان خود برای امنیت و آسایش مردم خدمت‌رسانی کرده است و امیدواریم که این خدمت‌رسانی افزایش یابد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در عرصه فرهنگی بیش از ۲۶ دستگاه مسئولیت دارند که البته با روحیه جهادی که در مدیران سراغ دارم اگر سایر دستگاه‌ها نیز به وظایف خود عمل نکنند نیروی انتظامی با تبعیت از فرمایشات رهبری به وظایف خود عمل می‌کند.

سردار اشتری به وظایف نیروی انتظامی در قبال اوضاع معیشتی و صیانتی کارکنان نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود:‌ ما وظیفه داریم به معیشت و صیانت کارکنان نیروی انتظامی به جد بپردازیم و واجب است در حد بضاعت خود مشکلات نیروی انتظامی را مرتفع کنیم.

وی با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ارتقا فضای معنوی و انقلابی در نیروی انتظامی گفت:‌ در سال‌های گذشته این اهتمام در نیروی انتظامی وجود داشته اشت و خواسته‌های مقام معظم رهبری پیگیری شده است ولی بیش از این توقع می‌رود.

سردار اشتری افزود: ما به جز مأموریت ذاتی خود که در قانون آمده است پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی نیز هستیم و در این جا از اقدامات و تلاش‌های همه عزیزان شامل خانواده‌های شهدا، جانبازان و بازنشستگان تشکر می‌کنم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: طراز پلیس جمهوری اسلامی ایران طراز انقلاب اسلامی ایران است و امیدواریم به یاری خداوند با حمایت‌های رهبری، مشارکت مردم و کمک اصحاب رسانه بتوانیم در راستای اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برداریم و کشوری با کمترین مشکلات را داشته باشیم.

در ابتدای این مراسم از چندین خانواده شهید، جانباز ، ایثارگر ، آزاده و روحانی نمونه عقیدتی سیاسی از آذربایجان غربی و چند تن از کارکنان منتخب با اهداء لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *