کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازتاب سخنان رهبری در رسانه‌های جهان

8 مهر 1394 ساعت 17:55

سخنان امروز امام خامنه‌ای در جمع دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر به‌ویژه آن بخش از سخنان معظم‌له درباره فاجعه منا و عربستان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای داشت.


 به گزارش جهان به نقل از تسنیم، امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم دانش‌آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر با اشاره به حادثه تأسف‌بار و خونین منا، آن را به‌دلیل جان باختن هزاران نفر از حجاج به‌ویژه صدها نفر از حجاج ایرانی، عزا و مصیبتی واقعی برای ملت ایران خواندند و با اشاره به لزوم تشکیل کمیته حقیقت‌یاب با حضور کشورهای اسلامی و از جمله ایران، گفتند: دولت عربستان در انتقال ابدان مطهر جان‌باختگان به وظایف خود عمل نمی‌کند و جمهوری اسلامی ایران نیز تاکنون با خویشتنداری و ادب اسلامی، حرمت برادری را در دنیای اسلام نگه داشته است، اما این را بدانند در صورت عکس‌العمل، عکس‌العمل ایران اسلامی خشن و سخت خواهد بود.
 
این سخنان امام خامنه‌ای به‌سرعت در رسانه‌های منطقه بازتاب یافت که در ذیل از نظر مخاطبان گرامی می‌گذرد.
 

شبکه خبری المیادین با پوشش بخش‌هایی از سخنان امام خامنه‌ای درباره فاجعه منا به نقل از معظم‌له اعلام کرد اگر قرار شود که ایران واکنش نشان دهد این واکنش سخت و خشن خواهد بود و امکانات آن نیز فراهم است.
 
روزنامه السفیر نیز با پوشش این سخنان به نقل از خبرگزاری تسنیم در خبری فوری از قول امام خامنه‌ای اعلام کرد که اگر عربستان اجساد قربانیان حج را برنگرداند یا به حجاج احترام نگذارد، با واکنش سخت ایران روبه‌رو خواهد شد.
 
خبرگزاری فرانسه نیز در خبری فوری آن بخش از سخنان امام خامنه‌ای درباره فاجعه منا را منتشر کرد. به گزارش این خبرگزاری رهبر ایران عربستان را در صورت برنگرداندن اجساد حجاج ایرانی به واکنشی سخت و خشن تهدید کرد.
 
روزنامه القدس العربی چاپ لندن نیز با پوشش بخش‌هایی از سخنان امام خامنه‌ای نوشت که رهبر ایران خواستار تحقیق در ازدحام در منا شده است. این روزنامه به نقل از معظم‌له نوشت: اگر ایران تصمیم به واکنش به فاجعه منا بگیرد، اوضاع مسئولان عربستان خوب نخواهد بود و این واکنش سخت و خشن خواهد بود.
 
پایگاه خبری تحلیلی العهد لبنان به نقل از امام خامنه‌ای نوشت: عربستان به مسئولیت‌های خود در قبال مجروحان فاجعه منا عمل نمی‌کند و مشکلاتی در انتقال اجساد قربانیان به ایران به وجود آمده است.
 
شبکه خبری المنار نیز با پوشش سخنان رهبری اعلام کرد که امام خامنه‌ای بر ضرورت اجرای تحقیق در فاجعه منا با مشارکت ایران و کشورهای اسلامی تأکید کرده است.
 
شبکه ال‌بی‌سی لبنان نیز به پوشش سخنان امام خامنه‌ای پرداخت و اعلام کرد که رهبر ایران خواستار تحقیق در فاجعه منا از سوی کشورهای جهان اسلامی شده است.


کد مطلب: 447554

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/447554/بازتاب-سخنان-رهبری-رسانه-های-جهان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com