جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

۲۱۴ منبع درآمدی دولت را بشناسید+جدول

چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 447489
این درآمدها از موارد شناخته شده ای چون درآمد حاصل از جرائم نقدی کارفرمایان کارگاهها توسط سازمان تامین اجتماعی گرفته تا درآمدهای کمتر شناخته شده ای چون درآمد حاصل از۵۰۰ ريال عوارض دريافتى ازهر کيلو ميوه توسط گمرگ یا تمرکز وجوه حاصل از درآمد شرکت دخانيات ايران بابت هالوگرام را شامل می شود.
۲۱۴ منبع درآمدی دولت را بشناسید+جدول
به گزارش جهان به نقل از صبحانه، یکی از طرحها و راهبردهای قابل تقدیر دولت یازدهم، افزایش انضباط مالی و توسعه دولت الکترونیک در زمینه نظارت بر درآمدها و هزینه های دستگاههای اجرایی است که تاکنون دهها طرح مهم و تاثیرگذار به مرحله اجرا درآمده است.

یکی از مهمترین طرح ها در این خصوص، توسعه و استقرار خزانه داری الکترونیک است که هدف از آن، اجرای پروژه شفاف سازی و هوشمندسازی عملیات مالی دولت و ایجاد حساب واحد خزانه است. از سوی دیگر، در اجرای ماده ۹۴ قانون برنامه پنجم توسعه و ماده ۳۷ قانون محاسبات عمومی نیز کلیه دستگاههای دولتی مکلف شده اند درآمدهای پیش بینی شده را بر مبنای ردیف های درآمدی مربوطه وصول و به حساب های هر ردیف واریز کنند.

اما اینکه این حسابهای درآمدی شامل چند ردیف و چه مصادیقی است، موضوعی است که بررسی های صبحانه از جدیدترین بخشنامه خزانه داری کل کشور، کسب کرده است. بر اساس این بخشنامه، با عملیاتی شدن فرآیند شناسه، کلیه حسابهای رابط درآمدی مفتوحه با درخواست دستگاه اجرایی مسدود می شود.





این بررسی ها نشان می دهد هم اکنون ۲۱۴ عنوان، حساب درآمدی توسط خزانه داری کل کشور شناسایی و دسته بندی شده است که از موارد شناخته شده ای چون درآمد حاصل از جرائم نقدی کارفرمایان کارگاهها توسط سازمان تامین اجتماعی گرفته تا درآمدهای کمتر شناخته شده ای چون درآمد حاصل از۵۰۰ ريال عوارض دريافتى ازهر کيلو ميوه توسط گمرگ یا تمرکز وجوه حاصل از درآمد شرکت دخانيات ايران بابت هالوگرام را شامل می شود.

همچنین بر اساس این بخشنامه جدید سید رحمت الله اکرمی خزانه دار کل کشور، درآمدهای فاقد پیش بینی نیز می بایست حسب مورد به حساب درآمد متفرقه کشور یا طبق احکام خاص قانونی به حساب های ذیربط منتقل شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *