پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

بیانیه بازاریان در تجمع اعتراض به آل‌سعود

سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب: 447331
بازاریان و اصناف ایران از دولت خواستند تا با تشکیل یک کمیته سیاسی این فاجعه را بررسی و نتایج آن را به مردم اعلام کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، جامعه اسلامی اصناف و بازار که در پی فاجعه جانسوز منا صبح امروز( سه‌شنبه) در بازار تهران تجمع کرده بودند، قطعنامه‌ای را صادر کردند.

بر پایه این خبر، در این قطعنامه آمده است: آل سعود با تسلط بر حجاز در یک قرن اخیر مرتکب جنایات و فجایع عظیمی شده است.سرسپردگی آل سعود به آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی باعث شده به امت اسلام پشت کند و مجری دستورات واشنگتن،لندن و تل آویو باشد.تخریب قبور ائمه در بقیع کشتار بیرحمانه حجاج ایرانی در سال ۶۷ در کارنامه خیانت آل سعود چون اوراقی سیاه در تاریخ معاصر ثبت است.حوادث امسال نیز باعث شد مسلمانان جهان و دولتهای اسلامی به این فکر باشند که برای جلوگیری از صدمات و لطمات بیشتر آل سعود به مسلمانان در ایام حج به بازخوانی عملکرد ننگین این قوم تبهکار بپردازند.

در بخشی از این قطعنامه نگاشته شده که حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و فاجعه کشتار بیرحمانه حجاج بی دفاع در منا خبر از یک توطئه می دهد.اگر امروز در برابر این توطئه نایستیم فردا خیلی دیر است.

بازاریان تهران تاکید کرده‌اند: امروز ما در اینجا جمع شدیم که به ملت ایران و جهانیان اعلام کنیم جنایات آل سعود در سرزمین حجاز و منطقه از حد بیرون شده است. دهها هزار نفر در عراق و سوریه خانه و کاشانه خود را از دست داده و آواره کوه و بیابان و دریا شده اند. هزاران نفر در یمن همه روزه آماج حملات هوایی رژیم آل‌سعود قرار گرفته و به خاک و خون می‌افتند. آبادی‌ها و شهرهای زیادی در عراق و سوریه، لبنان و یمن ویران شده‌اند. در بحرین مسلمانان مظلوم این کشور در زیر چکمه سربازان آ‌ل‌سعود در زندانها شکنجه می‌شوند.

در این قطعنامه آمده است: رسوایی وهابی‌های تکفیری در تحریف اسلام و قرآن صدای علمای جهان اسلام را درآورده و همگی از این جریان انحرافی و مذهب جعلی تبری می‌جویند. موج عظیم روشنگری علیه تبهکاری‌های وهابیون جهان اسلام را فراگرفته است.

در بخشی دیگری از این قطع‌نامه می‌خوانیم: فجایع حج امسال دل هر مسلمان دلسوزی را بدرد می آورد.لذا ما در اینجا جمع شدیم تا مطالبات خود را از نخبگان جهان اسلام،دولت‌های اسلامی و به ویژه عربی و نیز دولت جمهوری اسلامی در خصوص توطئه آمریکا و آل سعود در مراسم حج امسال را به شرح زیر مطرح می‌کنیم که نخست از دولت جمهوری اسلامی می خواهیم از هر فرصت برای افشای بی کفایتی آل سعود در مدیریت حرمین شریفین را با دولتهای اسلامی بویژه دولتهای عربی مطرح نمایند.

«برای روشن شدن حقایق یک کمیته حقیقت یاب از سوی کشورهای اسلامی بویژه کشورهای آسیب دیده در فاجعه کشتار مسلمانان در منا تشکیل تا معلوم شود واقعه تاسف بار و غم انگیز منا و مسجدالحرام یک حادثه یا محصول یک توطئه کثیف از سوی تکفیریها و وهابی ها با مشارکت آمریکاست، از مراجع عظام تقلید می‌خواهیم در تماس با علمای برجسته مذاهب چهارگانه فجایع آل سعود در سرزمین حجاز و منطقه را یادآور شوند و یک تصمیم جمعی برای جلوگیری و تکرار فجایع اخیر بگیرند.

بازاریان و اصناف ایران از دولت خواستند تا با تشکیل یک کمیته سیاسی این فاجعه را بررسی و نتایج آن را به مردم اعلام کند و از سوی دیگر مناسبات خود را با دولت خائن سعودی بر اساس مواضع خصمانه ریاض و اصل عقلانی مقابله به مثل تنظیم و از هرگونه مماشات در این باره پرهیز کند.

در این قطعنامه تصریح شده است: از قوه قضائیه می‌خواهیم با تشکیل یک کمیته حقوقی «داد» جانباختگان و مجروحین حوادث منا و مسجدالحرام را از ستمکاران دربار آل سعود بگیرند و با تشریک مساعی با دستگاه قضایی و حقوق‌دانان کشورهایی که حجاج آنها در حج امسال بیشترین آسیب را دیده‌اند وحدت رویه حقوقی را در این باره پیش گیرند؛ اصناف و بازاریان سراسر کشور با همدردی با امت اسلام و مردم مسلمان ایران بخاطر فجایع حج امسال، این حادثه را به حضرت بقیه ا... «الاعظم ارواحنا فداه» و جانشین برحقش حضرت آیت ا... العظمی امام خامنه ای تسلیت می گوییم و اعلام می داریم تا آخرین قطره خون حاضر به ایستادگی و مقاومت در مبارزه با کفر،شرک و نفاق در دنیای اسلام هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *