جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

اعلام رتبه تورم جهانی خوراکی در ایران

شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 446619
ایران با نرخ تورم ۱۲ درصدی مواد خوراکی در اوت ۲۰۱۵ در میان ۱۶۵ کشور جهان رتبه ۱۰ را به خود اختصاص داد و ونزوئلا با تورم ۱۰۲ درصدی در جایگاه نخست قرار گرفت.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از یک پایگاه رده بندی بین المللی خبر داد، بررسی آمارهای منتشر شده از سوی بانک های مرکزی ۱۶۵ کشور جهان نشان می دهد ایران در رتبه ۱۰ جهان از نظر تورم مواد خوراکی در اوت ۲۰۱۵ برابر با مرداد امسال قرار داشته است.

نرخ تورم مواد خوراکی در ایران طی این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد اعلام شده است که تنها از ۹ کشور جهان کمتر بوده است.

متوسط نرخ تورم مواد خوراکی در ایران طی سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ برابر با ۳۰.۵۲ درصد بوده است. رکورد نرخ تورم ماهانه مواد غذایی در ایران مربوط به آوریل ۲۰۱۳ است. در این ماه نرخ تورم مواد خوراکی در ایران به ۵۷.۹ درصد رسید. پایین ترین نرخ تورم نیز با ۴.۲ درصد مربوط به ژوئن ۲۰۱۴ است.

بر اساس این گزارش ونزوئلا دارای بالاترین نرخ تورم مواد خوراکی در اوت ۲۰۱۵ بوده است. نرخ تورم مواد خوراکی در این کشور ۱۰۲.۲ درصد اعلام شده است. پس از این کشور سودان جنوبی با ۷۲.۱ درصد در رتبه دوم و اوکراین با ۴۷.۵ درصد در رتبه سوم قرار گرفته اند.

نرخ تورم مواد خوراکی در برخی کشورهای دیگر در اوت ۲۰۱۵ عبارت بوده است از: سوریه ۳۶.۴ درصد، مالاوی ۲۵.۳ درصد، روسیه ۲۰ درصد، لیبی ۱۹.۹۲ درصد، برزیل ۱۰.۶۲ درصد، نیجریه ۱۰.۱ درصد، ترکیه ۹.۷۱ درصد، مصر ۸.۲ درصد، عراق ۴.۱ درصد، ژاپن ۲.۷ درصد، عربستان ۲.۱ درصد، اسپانیا ۱.۹ درصد، آمریکا ۱.۶ درصد، آلمان ۰.۶ درصد.

بر اساس این گزارش ۲۷ کشور جهان با تورم منفی مواد خوراکی در اوت ۲۰۱۵ مواجه شده اند که رومانی با تورم منفی ۷.۱۵ درصد در انتهای رده بندی جهانی قرار داشته است. تورم مواد خوراکی افغانستا نیز منفی ۵.۱ درصد اعلام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *