پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۵

بحرین برگزاری "موفق مراسم حج" را به پادشاه عربستان تبریک گفت

پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب: 446418
نخست وزیر بحرین طی پیامی برگزاری موفق مراسم حج را به پادشاه عربستان تبریک گفته و از فراهم کردن حداکثر امنیت برای حجاج قدردانی کرد.
بحرین برگزاری "موفق مراسم حج" را به پادشاه عربستان تبریک گفت
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از اتحادیه خبرگزاری‌های عربی، شاهزاده "خلیفه بن سلمان" نخست وزیر بحرین طی پیامی به "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان برگزاری موفق مراسم حج را تبریک گفت.

وی در این پیام ضمن تبریک عید قربان، موفقیت در برگزاری مراسم حج را طی سال جاری تبریک گفته و از فراهم کردن حداکثر امکانات و امنیت و راحتی برای حجاج تشکر و قدردانی کرد.

نخست وزیر بحرین همچنین از سلمان بن عبدالعزیز به دلیل حمایت از امنیت و استقرار بحرین تشکر کرد.

خبرگزاری بحرین ساعتی بعد و پس از وقوع حادثه کشته شدن صدها زائر در منا این خبر را از خروجی خود حذف کرد اما پایگاه خبری اتحادیه خبرگزاری‌های عربی همچنان این خبر را بر روی خروجی خود حفظ کرده است.

امروز در پی ازدحام جمعیت در ورودی پل جمرات واقع در خیابان ۲۰۴ منا تاکنون۷۱۷ تن از حجاج جان خود را از دست دادند. به گفته مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت، تعداد قربانیان ایران در این حادثه به ۴۳ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش تا این لحظه همچنین ۸۰۵ نفر زخمی شده‌اند.

خبرنگار العربیه گزارش داد که مجروحان این حادثه به چهار بیمارستان منتقل شدند.

بر اساس گزارش رسانه‌های خبری، وزارت بهداشت سعودی وضعیت قرمز اعلام کرده و تمام بیمارستان‌های منا و مکه به حالت آماده باش شدید درآمده‌اند. این درحالی است که شمار کشته شدگانی که به سردخانه‌های بیمارستانها منتقل می‌شوند، هر لحظه در حال افزایش و سردخانه‌ها نیز در حال پر شدن است.

نیروهای امنیتی عربستان در پی وقوع این حادثه، تمامی راههای ورودی به پل رمی جمرات را بستند.

چند روز پیش نیز سقوط جرثقیل در مکه مکرمه که به کشته شدن ۱۰۷ نفر و مجروح شدن ۲۳۸ نفر انجامید به خبر اول دنیای اسلام در هفته گذشته تبدیل شد. سهل انگاری سعودی‌ها در حفظ امنیت اولیه مناسک حج باعث انتقادهای زیادی شده است، ضمن اینکه موضع گیری های عجیب برخی مفتی های وهابی نیز به حاشیه‌ای شدن موضوع کمک کرد تا متهم به سهل انگاری،در سایه اظهارات بی معنی وهابیون خود را پنهان کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *