پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

توسعه خط تولیدناوشکن‌ها و شناورهای‌نداجا

سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 446020
فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: برای حضور در آب‌های آزاد، باید خط تولید ناوشکن‌ها و شناورهای رزمی خود را توسعه دهیم که این امر محقق شده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز (سه‌شنبه) در حاشیه رزمایش یگان‌های نیروهای مسلح با اشاره به تهدیدات دشمنان علیه ایران اظهار داشت: ایران در هیچ یک از کشورهای منطقه اخلال ایجاد نمی‌کند البته توانمندی‌های دفاعی‌اش بسیار بالا است و آزموده را آزمودن خطاست.

وی با اشاره به رژه امروز گفت: آنچه که در رژه امروز مشاهده کردید، قسمتی از توانمندی ما است، مشکل ما این است که نمی‌توانیم یک ناوشکن یا ناو را به صحنه بیاوریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: اگر این اتفاق می‌افتاد آن وقت دشمنان اقتدار و عظمت نیروی دریایی ارتش را ملاحظه می‌کردند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه توانمندی‌های نیروی دریایی برای حضور قدرتمند در آب‌های آزاد و دفاع از منافع ملی چقدر است، گفت: ما برای این منظور باید خط تولید ناوشکن‌ها و شناورهای رزمی خود را توسعه دهیم که این امر محقق شده و شناورهایی نظیر ناوشکن سهند، شیراز و همچنین ناو موشک‌انداز کلاس سینا در دست ساخت است.

امیر سیاری افزود: حضور نیروی دریایی در آب‌های آزاد نشان‌دهنده اقتدار جمهوری اسلامی و این نیرو با تکیه بر متخصصین و دانشمندان داخلی خود هیچ محدودیتی را برای تامین نیازهایش ندارد و سامانه‌ها و تجهیزات بومی به دفعات در رزمایش‌های مختلف تست شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *