سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

وزیر ارشاد به عیادت شاعر پیشکسوت رفت

يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 445586
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته به همراه معاون فرهنگی خود به عیادت «حمید سبزواری» شاعر انقلابی کشورمان رفت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار ضمن آرزوی توفیق و سلامتی برای سبزواری، گفت: مقام معظم رهبری همواره به حوزه فرهنگ و ادب توجه ویزه دارند و آن را هدایت می کنند و مشوق بوده اند.

وی افزود: جلسات و نشست های هر ساله ایشان با اهالی شعر و ادب نشان دهنده علاقه شخصی شان به این حوزه است.

جنتی ادامه داد: حمید سبزواری جزء شاعرانی است که در انقلاب همواره پیشتاز بوده است و عمر پر برکت وی برای انقلاب اسلامی ایران منشاء خیر و تولید آثار ارزنده ای بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آثار و سروده های سبزواری ادامه داد: با جمع آوری اشعار وی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی چاپ این آثار را دارد و از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نمی کند.

در ادامه سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حمید سبزواری، گفت: ایشان علاقه خاص و ویزه ای نسبت به حمید سبزواری دارند و فرموده اند که همچنان جوانانه شعر می سراید.

در بخش دیگری از این دیدار، فرزند حمید سبزواری گفت: پدرم برای انقلاب اسلامی ایران مبارزات فراوانی کرده است و بیش از ۹۰۰ ترانه برای انقلاب سروده است.

وی افزود: بسیاری از اشعار پدرم چاپ نشده است و همواره خودشان نیز گفته است که همه آرزویم این است که اشعارم از آرشیو سازمان صدا و سیما دریافت و چاپ شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *