شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

جان کری زمان لغو تحریم ها را اعلام کرد!

يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 445488
جان کری در پاسخ به سوالات یک نماینده کنگره آمریکا درباره توافق هسته ای ایران گفت تحریم های اقتصادی علیه ایران تا قبل از اجرای کامل توافق هسته ای برداشته نخواهد شد.
جان کری زمان لغو تحریم ها را اعلام کرد!
به گزارش جهان به نقل از مهر، وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالات نماینده کنگره آمریکا گفت تا زمانی که توافق هسته ای کامل اجرا نشود تحریم های اقتصادی به قوت خود باقی خواهد بود.

تایمز اسرائیل نوشته که جان کری در پاسخ به سوالات یک نماینده کنگره آمریکا درباره توافق هسته ای ایران گفت تحریم های اقتصادی علیه ایران تا قبل از اجرای کامل توافق هسته ای برداشته نخواهد شد.

وی در پاسخ به سوالات «جو ویلسون» نماینده کارولینای جنوبی که در این روزنامه صهیونیستی منتشر شد، افزود: طبق توافق، ایرانی ها باید دو سوم از سانتریفیوژها و تمام ذخایر اورانیوم غنی شده خود را تعلیق کنند و در آن صورت تحریم های اقتصادی علیه این کشور برداشته می شود.

کری در پاسخ به سوال دیگری که درباره احیای اقتصادی ایران بعد از توافق و حمایت این کشور از گروههای ترویستی مطرح شده بود، به صحبتهای قبلی خود بسنده کرد و گفت که در صورت تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته ای ایران تحریم ها برداشته می شود.

وزیر خارجه آمریکا همچنین درباره اتهام زنی به ایران در خصوص بمب گذاری مرکز یهودیان آرژانتین خاطر نشان کرد: ما همچنان روی این پرونده کار می کنیم و متهمان اصلی این حادثه را پیگیری می کنیم.

به گفته وی واشنگتن اعتقاد دارد که نفوذ ایران در منطقه بعد از مرگ هوگو چاوز کاهش یافته است.

وی خطاب به جامعه یهودیان اعلام کرد که کشورش همیشه علیه جنبش های ضد یهود در جهان خواهد بود و آنها باید اطمینان داشته باشند که اظهارات ضد اسرائیلی مقامات ایران از سوی آمریکا پیگیری خواهد شد.

وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر به پشتیبانی کشورش از رژیم اشغالگر قدس در مقابل ایران اشاره کرد و گفت: در هر صورتی ما از امنیت اسرائیل در مقابل تهدیدهای منطقه ای حمایت خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *