يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

واکنش اتحادیه‌اروپا پی‌حمله به مسجدالاقصی

چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب: 444764
اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای درباره هرگونه اقدامات تحریک‌آمیز در مسجدالاقصی که به خشونت می انجامد، هشدار داد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از پایگاه النشره خبرداد: اتحادیه اروپا امروز سه شنبه درباره آخرین تحولات در قدس اشغالی و یورش صهیونیستها به مسجدالاقصی بیانیه صادر کرد.

بر اساس این گزارش، این اتحادیه در بیانیه امروز خود درباره هرگونه اقدامات تحریک‌آمیز در مسجدالاقصی که به خشونت می انجامد، هشدار داد.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: خویشتن داری طرف های درگیر در مسجدالاقصی در شرایط کنونی بسیار ضروری به نظر می رسد.

این اتحادیه همچنین تصریح کرده است: هرگونه اقدام خشونت آمیز در مسجدالاقصی پیامدهای وخیمی به دنبال خواهد داشت.

اتحادیه اروپا در بیانیه خود هیچ اشاره ای به یورش وحشیانه و بدون توجیه نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی برای سومین روز متوالی نکرده است.

گفتنی است، نظامیان اشغالگر قدس بامداد امروز ضمن یورش مجدد به مسجد الاقصی اقدام به پرتاب چندین نارنجک کردند که در پی آن داخل مسجد آتش گرفته است. به دنبال این آتش سوزی، ستون های دود از مسجد متصاعد شد.

به گفته منابع خبری، افراد متحصن در داخل مسجد برای مقابله با این حملات با نظامیان صهیونیستی درگیر شدند. نظامیان اسرائیلی در این حمله از بمب های صوتی و سمی برای متفرق کردن متحصنان استفاده کرده اند.

از سوی دیگر، نظامیان اسرائیلی از ورود دانشجویان مدارس دینی به مسجد الاقصی ممانعت کردند. علاوه بر این، نظامیان صهیونیستی اقدام به تخریب و شکستن درهای تاریخی مصلای «الجامع القبلی» کردند.

این تحولات در حالی است که مردم فلسطین روز یکشنبه هفته جاری نیز در اعتراض به یورش صهیونیستها به مسجدالاقصی، در نزدیکی گذرگاه «قلندیا» تظاهرات گسترده برپا کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی خواستار توقف هتک حرمت های سریالی به مسجدالاقصی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *