جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

کدام منابع ارزی با برجام آزاد می‌شوند؟

يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 444173
سخنگوی دولت درباره منابع مالی دولت که با اجرای برجام آزاد می شود، گفت: بخشی از این منابع به دولت تعلق دارد که به ۶ میلیارد دلار می رسد و ۲۳ میلیارد دلار هم جزو ذخایر بانک مرکزی است و بخشی هم جزو دارایی ارزی کشور محسوب می شود و در مجموع به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.
به گزارش جهان به نقل از مهر، نوبخت در این باره افزود: البته ما برای اینکه به نرخ رشد ۸ درصدی برسیم فقط به این منابع تکیه نمی کنیم بلکه امیدواریم با رفع تحریم‌ها فضای مثبتی برای توسعه سرمایه گذاری ها و جذب منابع خارجی فراهم شود.

وی گفت: ترافیک ورود هیات های خارجی برای بررسی راه‌های همکاری با ایران هم نشان می دهد فرصت خوبی در دوره پساتحریم خواهد بود و ما هم برای اینکه رفتار بهینه اقتصادی با خارجی ها داشته باشیم برای همه زمینه ها برنامه ریزی داریم و برنامه های خود را برای پساتحریم آماده کرده ایم.

نوبخت در ادامه با بیان اینکه دولت با رسانه ملی رابطه صمیمی و خوب دارد، افزود: نشست‌های متعددی با اصحاب رسانه داریم و برنامه‌های خود را برای دوره پساتحریم در معرض نقد و بررسی قرار می‌دهیم و از همه نقدها استقبال می‌کنیم به شرط اینکه راه حل هم بدهند و دولت به عقل جمیع ایرانیان بدون هیچ خط و جناحی احترام قائل است و ترکیب کابینه دولت اعتدال هم این را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه با مردم نیز ارتباط صمیمانه و مستقیم و غیرمستقیم داریم و اخیراً هم در مسیر تهران- کرج از آزادراه همت بازدید کردیم و دولت تلاش می کند که با بررسی مشکلات مردم، خدمات خود را گسترش دهد، گفت: رسانه ها به ویژه رسانه ملی هم به خوبی نظرات مردم را منعکس می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *