سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - 18 Jun 2024
 
۰

رنج هامون از سیاسی‌کاری محیط زیست

يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 444155
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: محیط زیست به جای سیاسی‌کاری با اقدام عملی باید تدبیری برای حال تالاب خشکیده هامون بیندیشد.
به گزارش جهان، حسنیعلی شهریاری در گفتگو با مهر گفت: مردم انتظار دارند که برای هامون و هامون نشینان اقدام علمی شود تا دیگر شاهد این‌همه سختی و پدیده‌هایی که سلامت مردم را تهدید می‌کند نباشیم.

وی افزود: سیستان هم جزئی از ایران است، پس نگاهمان را جامع محور و دلسوزانه قرار دهیم، چرا باید مردمان این دیار این‌گونه در سختی غوطه‌ور بوده آن‌وقت چاره‌ای برای آنان اندیشیده نشود.

نیمی از جوانان تحصیل‌کرده سیستان و بلوچستان بیکارند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فقر و بی‌کاری متأسفانه معضل اصلی استان سیستان و بلوچستان است و تعداد بیکاران استان هرروز بیشتر می‌شوند و بعد از گذشت ۲ سال از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید متأسفانه اشتغالی در استان به وجود نیامده است و دولت هنوز نتوانسته اقدامی در رابطه با اشتغال جوانان انجام دهد.

وی تأکید کرد: معضلاتی که در استان سیستان و بلوچستان به وجود می‌آید به دلیل معضل بیکاری و فقر است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری جدی دولت در سیستان برای افزایش اشتغال، گفت: بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در سیستان به دلیل افزایش بیکاری است.

شهریاری گفت: البته تعدادی پروژه بزرگ از دولت قبل باقی‌مانده که این دولت قرار بود اقدامات لازم را برای اجرای آن‌ها انجام دهد، هرچند که در خصوص این موضوع هم هنوز تحول قابل‌توجهی رخ نداده است.

شهریاری بیان کرد: حتی صنایع کوچک در شهرک‌های صنعتی نیز متأسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی دچار بحران شدند.

بی‌تدبیری جدی در سیستان و بلوچستان وجود دارد

شهریاری گفت: متأسفانه ما هرروز شاهد این هستیم که تعدادی از هم‌وطنان‌ ما در استان سیستان و بلوچستان به شهادت می‌رسند، چند نفر به دلیل حمل چند گالن گازوئیل در ماشین می‌سوزند یا مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند، قسمت‌هایی از مرز‌ها مسدود شده‌ و این موضوع موجب سخت شدن زندگی مردم مرزنشین شده‌ است، اکنون شرایط به‌گونه‌ای که یک بی‌تدبیری جدی را مردم در استان احساس می‌کنند.

تجمیع نظر در ایجاد امنیت سیستان و بلوچستان امری ضروری است

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در فضای امنیتی استان به دنبال ایجاد زبان واحد باشیم تا روزبه‌روز امنیت در این خطه از مرزها پایدارتر شود.

رئیس گروه بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: درمجموع امنیت استان شرایط بهتری دارد، اما اختلاف‌ها به سبب گروه‌های افراطی و وهابی است که مسائل را قومی و مذهبی می‌کنند و عده‌ای از مردم بی‌گناه را تحت مسائل مذهبی در این خطه به شهادت می‌رسانند.

وی تأکید کرد: تروریست‌ها تاکنون به‌راحتی با استفاده از مرزهای پاکستان بیش از سه هزار نفر از مردم این خطه را شهید کردند، تنها راه‌نشان دادن اقتدار جمهوری اسلامی ایران ورود به مرزها و تعقیب آنان در خاک پاکستان است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: عده‌ای با تفکرهای افراطی کشتار شیعیان را به‌منظور ایجاد تفرقه و بر هم زدن وحدت در دستور کار قرار داده‌اند که باید در این زمینه هوشیار بود، اگر معلمی و فرزندی از ما شهید شد بازهم با حفظ وحدت نشان دادیم که تحرکات آنان پوچ و بی‌اساس است و این نگاه باید همواره حفظ شود.

وی با تأکید بر خلع سلاح عمومی در استان اضافه کرد: دستگاه‌های نظامی و امنیتی قبل از ارائه سلاح باید تائید صلاحیت افراد را بررسی کنند، دال بر گفته یک ریش‌سفید و معتمد نمی‌شود سلاح در سطوح مختلف جامعه توزیع کرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید هوشیار بود و با رصد جریان‌های افراطی با این توطئه‌ها مقابله کرد و از سوئی نیز رسانه‌ها با توجه به شرایط سیستان و بلوچستان از حالت سکوت خارج‌شده و احقاق حق مردم را در دستور کار خود قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *