پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
آیت‌الله موحدی کرمانی در نماز جمعه تهران:

آمریکا می خواهد ایران را «آندلس دوم» کند/ تقدیر از مجلس برای بررسی برجام

جمعه ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 443817
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دلخواه آمریکایی رواج فساد، بی بندو باری و فیلم های مستهجن در ایران است گفت: آمریکا می خواهد ایران را به «آندلس دوم» تبدیل کند.
آمریکا می خواهد ایران را «آندلس دوم» کند/ تقدیر از مجلس برای بررسی برجام
به گزارش جهان، آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار کرد: عزیزان ما در مسئله برجام اگر مراقب باشند، تقوای سیاسی را رعایت کنند، مطمئن باشند که مشمول عنایات غیبی خداوند خواهند شد.

وی افزود: اگر می خواهیم پشت آمریکا را به خاک بمالیم باید به خدا و وعده های الهی ایمان داشته باشیم.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به سالروز حادثه ۱۷ شهریور ۵۷ تاکید کرد: جنایات شاه به عنوان یک نوکر آمریکا فراموش نشدنی است. از طرفی هم باید مقاومت مردم در آن مقطع و همچنین حادثه ۱۷ شهریور را ستود.

امام جمعه موقت تهران به بحران یمن اشاره کرد و گفت: قلوب مسلمین جهان و آزادگان دنیا از جنایات وارده بر ملت یمن مجروح است. حاکمان سعودی امروز به زائران بیت الله الحرام توصیه می کنند که قرآن بخوانید من هم از تربیون نماز جمعه تهران به آنها می گویم که شما هم قرآن بخوانید و به آیات آن توجه کنید.

وی با بیان اینکه امروز صحنه های دلخراش فرار مردم سوریه و عراق را مشاهده می کنیم، گفت: مدعیان حقوق بشر بویژه آنهایی که ادعای اسلام دارند کجا هستند؟ رویتان سیاه باد. آمریکا ادعا دارد داعش را ریشه کن می کند اما دروغ می گوید. آمریکا می خواهد از داعش استفاده کند و قصد ندارد این گروه تروریستی نابود شود و هدفش تنها مدیریت داعش است.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به انگلیس اشاره کرد و گفت: نتانیاهو که اخیرا به انگلیس دعوت شده بود با شعار مردم آزاده انگلستان مواجه شد که «ای جنایتکار باید محاکمه شوی» و امروز شنیدیم که ۱۰۳ هزار امضا علیه نتانیاهو در انگلستان جمع شده است و خواهان محاکمه این جنایتکار هستند. بنابراین حقیقتا مرگ بر اسرائیل.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: خدا را شکر که حرکت تنفر از اسرائیل ملت ایران امروز به تمام دنیا سرایت می کند.

وی با اشاره به مسئله بررسی برجام تاکید کرد: موضوع برجام مخالف و موافقان فراوانی دارد و باید مراحل قانونی خود را در ایران طی کند. این را هم باید گفت که در بحث توافق هسته ای به پیروزی هایی دست پیدا کرده ایم و ۶ قدرت جهانی به قدرت ایران اذعان کردند و چرخش چند هزار سانتریفیوژ را در خاک جمهوری اسلامی پذیرفتند.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: این اتفاق با هدایت های رهبری، توانایی های دانشمندان و خون شهدای هسته ای حاصل شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مجلس، برجام را بررسی می کند و اقدام آن شایسته تقدیر است، تاکید کرد: ما به مجلسی ها و سیاستمداران می گوییم که آمریکا را خوب بشناسید آمریکای امروز همان آمریکای جنایتکار دیروز است دشمنی آمریکا با اسلام زورگویی، گنده گویی به قوت خودش باقی است و آمریکا همان آمریکا است.

وی افزود: هنوز که مسئله توافق هسته ای به جایی نرسیده است آمریکایی ها می گویند چارچوب تحریم ها حفظ می شود، تحریم ها تعلیق خواهد شد نه لغو و از طرفی دیگر می گویند ایران باید کاری متفاوت انجام دهد یعنی منظورشان این است که دست از اسلام و ارزش های انقلابی بردارد.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: آمریکایی ها امروز می گویند هویت ایران باید تغییر کند یعنی باید زیر بار زور برود. ما به آمریکا اعلام می کنیم که کور خوانده اید چرا که ایران شعار حسینی دارد و پیوسته می گوید «هیهات من الذله».

امام جمعه موقت تهران افزود: ما به آمریکایی ها اعلام می کنیم اگر شما تعهدات خود و تحریم ها را تعلیق کنید ما هم آنچه که پذیرفتیم تعلیق می کنیم. اگر شما نقض عهد کنید ما نیز آنچه پذیرفته ایم را قابل بازگشت می دانیم.

وی تصریح کرد: ایرانی ها نه تنها کاری متفاوت انجام نمی دهند بلکه علیرغم میل شما حرکت انقلابی خود را سرعت بیشتری می بخشند.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نابود شدنی است و به خواست خدا در فاصله نه چندان دور شاهد فروپاشی آن خواهیم بود خاطرنشان کرد: آمریکا انتظار به رسمیت شناختن اسرائیل را از سوی ما دارد و فکر عادی شدن روابط ما با صهیونیست ها را در سر می پروراند البته این آرزو را به گور خواهد برد.

امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکا حتی آرزوی عادی شدن روابط با ایران را در سر می پروراند تا درسایه آن در ایران نفوذ کند و نفوذ اقتصاد دلخواه خود را در پوشش لبخند در ایران اعمال کند. باید مراقب باشیم که گول لبخند آمریکایی ها را نخوریم.

وی اظهار کرد: امروز رهبر معظم انقلاب راه های نفوذ آمریکایی ها را بسته است و مردم نیز با شعار مرگ بر آمریکا از آمریکا و فرهنگ آن استقبال می کنند.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: دلخواه آمریکایی ها رواج فساد، بی بندوباری و فیلم های مستهجن است. آمریکایی ها قصد دارند ایران را «آندلس دوم» کنند اما به خواست خدا این آرزو را به گور خواهند برد. آمریکا باید بداند ایران امروز ایران زمان شاه نیست. امروز جمهوری اسلامی مقتدر، توانمند، مجهز به تجهیزات دفاعی و از حمایت مردم برخوردار است بنابراین ایران را تکریم کنید و به فرهنگ اسلامی آن احترام بگذارید.
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *