کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با پایان یافتن تعطیلات تابستانی نمایندگان کنگره آمریکا

از سرگیری بررسی برجام در کنگره آمریکا

17 شهريور 1394 ساعت 10:23

با پایان یافتن تعطیلات تابستانی نمایندگان کنگره آمریکا به کاپیتال‌هیل بازگشته‌اند تا بحث‌های داغ درباره برنامه جامع اقدام مشترک، تفاهمی هسته‌ای که میان ایران و گروه ۱+۵ منعقد شد، را از بگیرند.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، با پایان تعطیلات تابستانی کنگره آمریکا، نمایندگان و سناتورها از امروز (سه‌شنبه) شاهد مباحثی تند و داغ درباره تفاهم هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ خواهند بود، تفاهمی که جمهوری‌خواهان می‌گویند امتیازات زیادی را به ایران می‌دهد.

نمایندگان کنگره آمریکا طی روزهای گذشته به حوزه‌های انتخاباتی خود بازگشته بودند تا در حالیکه میلیون‌ها دلار از جانب لابی‌گرهای مخالف برنامه جامع اقدام مشترک صرف فشار به آنها شده بود تصمیم خود در رد یا حمایت از "قطعنامه عدم تأیید" را اعلام کنند. البته لابی‌گرهایی چون "جی‌استریت" و برخی گروه‌های دیگر نیز در مقیاسی کوچکتر به دفاع از برجام پرداخته‌اند.

ترکیب دو مجلس کنگره آمریکا (مجلس نمایندگان و سنا) به گونه‌ای است که رد برجام در آنها توسط اکثریت جمهوری‌خواه قطعی است. این اقدام از طریق "قطعنامه عدم تأیید" انجام خواهد شد، یعنی حامیان برجام به این قطعنامه رأی منفی و مخالفین به آن رأی مثبت خواهند داد.


کد مطلب: 443268

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/443268/سرگیری-بررسی-برجام-کنگره-آمریکا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com