جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

دستگیری زورگیر پرایدسوار زنان جوان+عکس

يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب: 442953
متهم سابقه‌داری که با پراید سفید و خاکستری و با تهدید چاقو از زنان جوان و دختران در مناطق شرق و شمال شرق تهران زورگیری می‌کرد با تلاش مأموران پلیس آگاهی دستگیر شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در مورخه ۲۲ خرداد ۹۴ خانم جوان ۲۰ ساله ای با مراجعه به کلانتری ۱۲۳ نیاوران به مأموران اعلام کرد که توسط سرنشین یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ مورد زورگیری و تهدید با سلاح سرد قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف- زورگیری- و به دستور شعبه دوم دادیاری دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: « در خیابان مینی سیتی منتظر تاکسی بودم که [ بعنوان مسافر ] سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ شدم؛ پس از طی قسمتی از مسیر ناگهان راننده پراید در خیابان کاشانک به داخل یکی از خیابان های فرعی پیچید و ماشین را در کنار یک ساختمان نیمه کاره نگهداشت.

راننده به من گفت: صدایت در نیاید و با تهدید چاقو کیف دستی ام را که حاوی مقداری وجه نقد ، گوشی تلفن همراه و ... بود از دستم کشید؛ در حالی که بسیار ترسیده بودم از ماشین پیاده شده و شروع به جیغ کشیدن و درخواست کمک کردم که راننده پراید با مشاهده این صحنه به سرعت از محل متواری شد.»

با آغاز رسیدگی به پرونده و بررسی پرونده های مشابه، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سرقت های مشابه دیگری، دقیقا به همین شیوه و شگرد توسط راننده یک دستگاه خودرو سفید رنگ و در ادامه آن یک دستگاه خودرو پراید خاکستری صورت گرفته که در تمامی آنها راننده جوانی با مشخصات یکسان، با تهدید چاقو اقدام به زورگیری از زنان جوان نموده است که با توجه به وقوع برخی از این سرقت ها در مناطق شرق تهران، پرونده مشابهی در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال رسیدگی است.

یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفته بود: در ساعت ۱۶:۲۰ مورخه ۱۷ خرداد ۹۴ از خیابان شهید بهشتی به مقصد میدان هفت حوض ( نبوت ) سوار یک پراید سفید رنگ شدم که در کوچه مهرانپور، راننده پراید بالاجبار کیف دستی ام حاوی مدارک شناسایی، کیف و گوشی تلفن همراهم را سرقت کرد.


مالباخته ای دیگر با اشاره به رنگ خاکستری پراید به کارآگاهان عنوان کرده بود: پس از سوار شدن به یک دستگاه خودرو پراید خاکستری رنگ با تلفن همراه در حال مکالمه با هسمرم بودم که ناگهان از کنار در سمت راننده، راننده پراید چاقوی بزرگی را در آورد و روی پای من فشار داد و گفت هرچه پول داری را بده؛ من هم که ترسیده بودم تمام پول نقد خود در حدود ۲۳۰ هزار تومان را به راننده دادم و با ترس فراوان موفق به پیاده شدن از ماشین شدم اما در زمان پیاده شدن موفق به برداشت شماره پلاک ماشین به شماره انتظامی ایران ۸۸/ *** م ۲۷ شدم.

با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص شماره پلاک خودرو پراید استفاده شده در سرقت ها، کارآگاهان اقدام به شناسایی آخرین مالک خودرو نموده و در تحقیقات از این شخص مشخص شد که خودرو در منطقه لویزان تهران و در شرایطی که مالک آن برای لحظاتی کوتاه جهت خرید روزنامه از ماشین پیاده و موتور ماشین را خاموش نکرده به سرقت رفته است.

در ادامه و با انجام چهره نگاری از شکات و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار یکی از مجرمان سابقه دار بنام حمیدرضا . ف مورد شناسایی قرار گرفت؛ بررسی سوابق متهم نشان داد که وی از سال ۱۳۷۹ تاکنون بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف اخلال در نظم عمومی، حمل و نگهداری موادمخدر، فروش اموال مسروقه، سرقت مقرون به آزار، تخریب عمدی و ورود به عنف به اماکن خصوصی بارها دستگیر و روانه زندان شده است.

با شناسایی مخفیگاه متهم در منطقه لویزان، کارآگاهان پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش اقدام به دستگیری و انتقال متهم به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ کردند.

متهم پس از دستگیری و مواجهه حضوری با تعدادی از شکات صراحتا به زورگیری از آنها و همچنین انجام سرقت های مشابه در دیگر مناطق شهر تهران به ویژه در مناطق شرق و شمال شرق تهران اعتراف کرد.

متهم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: از سال ۸۱ تاکنون به مصرف موادمخدر از نوع شیشه اعتیاد دارم؛ آخرین سابقه دستگیری ام به تاریخ ۲۰ اسفند ۹۳ باز می گردد که در مورخه ۲۰ فروردین ۹۴ با تأمین قرار وثیقه از زندان مرخصی گرفته و پس از آن متواری شدم.

متهم در خصوص انگیزه انجام سرقت از دختران و زنان جوان به کارآگاهان گفت: به خاطر توهمی که از دختران داشتم، دختران را به عنوان مسافر سوار می کردم و اقدام به زورگیری اموال آنها می کردم.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مختلف، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و نهایتا اعتراف صریح متهم به تهدید و سرقت از زنان جوان در مناطق مختلف شهر تهران و به جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و توسط این شخص مورد تهدید، سرقت و زورگیری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در اتوبان شهید صدر ( مسیر شرق به غرب ) – ابتدای خیابان قلندری شمالی مراجعه کنند.

سرهنگ یوسف وند خاطرنشان کرد: در صورت مواجهه شدن شهروندان با چنین شرایطی توصیه پلیس آن است که به هیچ عنوان با سارقان درگیر نشده و تنها اقدام به خاطر سپردن مشخصات سارقان، مشخصات داخل خودرو و در صورت امکان شماره پلاک خودرو کنند ضمن آنکه توصیه اصلی پلیس به شهروندان جهت انجام مسافرت های درون شهری، استفاده از وسایط نقلیه عمومی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدي
بر طبق مصوبه قوه قضايي تهديد و يا حمله با سلاح سرد بمنزله تهديد با سلاح گرم است و حكم اعدام را دارد. چرا اين جرثومه هاي فساد را اعدام نمي كنيد تا مردم از شر انان در امان باشند