سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱۱
۴
دومین روز رزمایش فداییان حریم ولایت۵؛

از منحرف کردن موشک‌های حرارتی تا اجرای موفق پدافند غیر عامل در مقابل حملات هوایی

يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 442851
هواپیماهای شکاری رهگیر نیروی هوایی در سکوت کامل رادیویی عملیات فِلر ریزی را جهت ایجاد انحراف در موشک‌های حرارتی دشمن که در رنج موشک های هوا به هواست با موفقیت انجام دادند.
از منحرف کردن موشک‌های حرارتی تا اجرای موفق پدافند غیر عامل در مقابل حملات هوایی
گروه سیاست جهان نيوز: دومین روز از رزمایش بزرگ هوایی فداییان حریم ولایت۵، در حالی با حضور امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرماندهی کل ارتش، امیر حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر عبدالعلی پورشاب جانشین معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان در منطقه رزمایش برگزار شد که در این روز هواپیماهای جنگنده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از پایگاه شهیدبابایی اصفهان به پرواز در خواهند آمد و به اجرای مأموریت‌های از پیش تعیین شده می‌پردازند.

انهدام زیرساخت های شبیه سازی شده با بمب های لیزری و اپتیکی

نیروی هوایی ارتش در دومین روز از رزمایش فداییان حریم ولایت اهداف ثابت و متحرک، هوایی و زمینی را در سطح گسترده ای از منطقه عمومی رزمایش با موفقیت مورد اصابت انواع بمب ها و راکت های هوشمند جنگنده های خود قرار داد.

براساس این گزارش در این منطقه از رزمایش که انواع جنگنده های شکاری بمب افکن نیروی هوایی از جمله ساعقه، اف ۴، اف ۵، سوخو ۲۴، اف ۱۴ و هواپیماهای بدون سرنشین شرکت داشتند، خلبانان تیز پرواز نیروی هوایی با استفاده از بمب های بهینه سازی شده و هوشمند لیزری، اپتیکی و بمب های هوشمند رادارزن و نقطه زن با موفقیت پایگاه ها و زیرساخت های شبیه سازی شده را منهدم کردند.


اجرای موفق پدافند غیرعامل در برابر حملات هوایی نیروهای مقابل

در بخش دیگری از این رزمایش، نیروی هوایی با اجرای مراحل مختلفی پدافند غیرعامل تک های هوایی و نامتعارف نیروهای مقابل را خنثی کرد.

عملیات رهگیری با تاکتیک های بومی و تکنیک‌های قفل راداری در فواصل و زوایای مختلف و نیز تیراندازی هوا به هوا و هوا به زمین با سوختگیری هوایی از دیگر برنامه های این رزمایش بزرگ است.


منحرف کردن موشک های حرارتی با اجرای عملیات فلرریزی

نیروی هوایی ارتش در این مرحله از رزمایش ۲ روزه با استفاده از هواپیماهای ترابری تاکتیکی نیمه سنگین سی ۱۳۰ عملیات بارریزی تاکتیکی و چترریزی را همزمان با پشتیبانی نزدیک هوایی توسط جنگنده‌ها‌ی اف ۱۴ اجرا کردند.

هواپیماهای شکاری رهگیر نیروی هوایی در سکوت کامل رادیویی عملیات فِلر ریزی را جهت ایجاد انحراف در موشک‌های حرارتی دشمن که در رنج موشک های هوا به هواست با موفقیت انجام دادند.

همچنین عملیات رهگیری با تاکتیک‌های بومی و تکنیک‌های قفل راداری در فواصل و زوایای مختلف و نیز تیراندازی هوا به هوا و هوا به زمین همراه با سوخت‌گیری هوایی از دیگر برنامه‌های آخرین روز رزمایش فدائیان حریم ولایت است.


نقش متخصصان جوان ایرانی در رزمایش حریم ولایت

امیر سرتیپ دوم خلبان روزخوش سخنگوی پنجمین رزمایش هوایی فداییان حریم ولایت اظهار کرد: پس از انجام ماموریت رهگیری هوایی و تیراندازی هوا به زمین توسط جنگنده‌های اف ۵، میگ ۲۹ و صاعقه بر مواضع از پیش تعیین شده، بمب افکن‌های راهبردی سوخو ۲۴ با حمل انواع موشک‌های بهینه شده و نقطه زن که توسط متخصصان جوان نیروی هوایی ارتش آماده بهره برداری و تست عملیاتی شده است، اهداف زمینی را با موفقیت منهدم کردند.

سخنگوی پنجمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت افزود: ساعاتی قبل نیز جنگنده‌های رهگیر F۴ با شلیک موشک‌های ارتقاء یافته ماوریک، راکت‌های هوشمند نقطه زن اهداف زمینی را مورد اصابت قرار دادند.


هلی برن موفق نیروهای واکنش سریع در منطقه عمومی رزمایش

در بخش دیگری از این رزمایش، نیروی هوایی از ۲ پایگاه شکاری شهید دوران شیراز و شهید لشکری تهران نیروهای واکنش سریع تیپ مخصوص ۶۵ نوهد در کمترین زمان ممکن به منطقه عمومی رزمایش هلی برن کردند.

این نیروها با اجرای عملیات فرود هواپیمای c۱۳۰ عملیات هلی برن را در پشت مواضع دشمن فرضی با موفقیت انجام دادند.

پرواز عملیاتی اسکادران‌های سوخو ۲۴ بر فراز منطقه هدف رزمایش

اسکادران‌های جنگنده راهبردی سوخو ۲۴ لحظاتی پیش با هدف انهدام اهداف زمینی در منطقه هدف رزمایش فدائیان حریم ولایت، پایگاه شهید بابایی در اصفهان را ترک کردند.

مقرر شده جنگنده‌ها پس از گشت‌زنی بر فراز منطقه عمومی رزمایش به اجرای عملیات بپردازند.(انهدام اهداف زمینی)

گفتنی است منطقه هدف به وسعت ۷ هزار متر مربع در انارک اصفهان واقع شده است.

منبع: دفاع‌پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Denmark
ساعقه يا صاعقه؟
صداقت
خدا پشت پناه ارتشیان غیور باشه
Netherlands
انشاء الله به زودی آمریکا ضرب شصت ما را خواهد چشید و حزب الله در حمله ای پیشگیرانه همه ی نیروهای وابسته به غرب را در جهان زمینگیر خواهد کرد
ما می توانیم، اگر باور کنیم، تلاش کنیم و به خدا توکل کنیم