کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاخ سفید: از بهبود اقتصاد ایران نگرانیم

13 شهريور 1394 ساعت 16:41

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به نگرانی کاخ سفید از گشایش اقتصادی در ایران گفته دولت کشورش اطمینان دارد که می‌تواند با همکاری‌های موثر تبعات منفی این موضوع در خاورمیانه را از بین ببرد.


به گزارش جهان به نقل از فارس ، «بن رودز»، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای در روز پنجشنبه گفته کاخ سفید نیز همانند عربستان و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس از تبعات گشایش اقتصادی در ایران در نتیجه کاهش تحریم‌ها «بسیار نگران» است.

«رودز» علی‌رغم این در این مصاحبه با شبکه خبری العربیه افزوده «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور امریکا در دیدار روز جمعه با «ملک سلمان»، پادشاه عربستان به این کشور اطمینان خاطر خواهد داد که کاخ سفید قادر به همکاری موثر برای رفع این مشکلات است.

این مقام کاخ سفید، دیدار «ملک سلمان»، پادشاه عربستان با «باراک اوباما» در کاخ سفید را «دیداری مهم، در زمانی مهم» در بحبوحه تحولات خاورمیانه و توافق هسته‌ای با ایران ارزیابی کرد.

رودز اضافه کرد: «توافق هسته‌ای، یکی از موضوعات است. فکر می‌کنم چیزی که همیشه به آن معترف بوده‌ایم این است که کشورش مانند عربستان سعودی، یا سایر کشورهای خلیج (فارس)، و سایر کشورهای منطقه درباره اقدمات احتمالی ایران بعد از رفع تحریم‌ها نگران هستند. اگر اقتصاد ایران بهبود پیدا کند، آیا آنها در فعالیت‌هایشان در کشورهای همجوار، متخاصم‌تر خواهند شد.»

این مقام کاخ سفید در ادامه گفت: «و ما می‌خواهیم به این کشورها اطمینان خاطر بدهیم که حتی همزمان با اجرای توافق هسته‌ای، ما قادر به همکاری موثر برای رفع این مشکلات که از بابت آن بسیار نگران هستیم، خواهیم بود.»

رودز که کشورش حامی ائتلاف تحت رهبری عربستان برای حمله به یمن است در ادامه ایران را به اقدامات مخرب در عراق، سوریه و یمن متهم کرد.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند حملات هوایی کشورهای عربی به یمن با بمب‌های ساخت آمریکا به کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان در این کشور فقیر عربی منجر شده است.


کد مطلب: 442531

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/442531/کاخ-سفید-بهبود-اقتصاد-ایران-نگرانیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com