کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یکی از دانشجویان بورسیه تاکید کرد:

همان قواعدی که می‌گفتند در گذشته تخلف بوده، مبنای تصمیمات امروز وزارت علوم شده است!

12 شهريور 1394 ساعت 9:19

یکی از دانشجویان بورسیه با اشاره به بی‌مبنا بودن برخی از تصمیمات وزارت علوم درباره بورسیه‌ها گفت: تصمیمات سلیقه‌ای وزارت علوم باعث سرگردانی دانشجویان بورسیه شده است.


به گزارش جهان، یکی از دانشجویان بورسیه در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وضعیت برخی از دانشجویان بورسیه و شبهات موجود درباره تصمیمات جدید وزارت علوم اظهار داشت: اگر به قاعده استدلال قبلی وزارت علوم مبنی بر نصاب قانونی در معدل ۱۴ و ۱۶ (کارشناسی و کارشناسی‌ارشد) و ۳۲ سال تمام برای سن و غیرقانونی بودن پذیرش افراد فاقد این شروط، استناد کنیم به این نتیجه می‌رسیم خود وزارت علوم به قواعد مورد پذیرش قبلی خود نیز اهمیتی نمی‌دهد.

وی افزود: جای سؤال است بر اساس چه اختیار، بند، آیین‌نامه و قانونی وزارت علوم فعلی دارای حق قانونی برای تخفیف در معدل و سن است؟ اگر واقعاً افرادی که با معدل پایین‌تر از ۱۴ و ۱۶ توسط دولت قبل پذیرش شده‌اند غیرقانونی بوده‌اند اکنون چگونه است که وزارت علوم از خطوط قرمزی که آنها را در بوق و کرنا کرده بود عدول می‌کند.

این دانشجوی بورسیه گفت: چرخش‌های محیرالعقول، بی‌مبنا و سلیقه‌ای که ما در این دو سال در مواضع تیم مستقر در وزارت علوم شاهد بودیم اعتبار تمام دستگاه‌های عظیم دانشگاهی را با چالش جدی مواجه کرده و باعث سرگردانی این دانشجویان شده است.

این دانشجوی بورسیه در ادامه از مسئولان وزارت علوم خواست کاملاً مستند و مستدل به سؤالات و شبهات دانشجویان که شهروندان جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند، پاسخ دهند.


کد مطلب: 442367

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/442367/همان-قواعدی-می-گفتند-گذشته-تخلف-بوده-مبنای-تصمیمات-امروز-وزارت-علوم-شده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com