جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

روزنامه اعتماد: بالاترین نرخ تورم مربوط به دولت سازندگی است

پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 442356
یک روزنامه اصلاح‌طلب اذعان کرد بالاترین نرخ تورم در طول چند دهه اخیر مربوط به دولت سازندگی است.
روزنامه اعتماد: بالاترین نرخ تورم مربوط به دولت سازندگی است
به گزارش جهان، روزنامه اعتماد با بررسی نرخ تورم در طول چند دهه اخیر نوشت: بالاترین نرخ تورم مربوط به سال ۱۳۷۴ با ۴۹/۴ درصد گزارش شده است.

سال ۱۳۷۴، پایان دومین سال از دولت دوم سازندگی به ریاست هاشمی رفسنجانی و تیم اقتصادی- سیاسی ائتلافی از جریان چپ و راست لیبرال است که با عنوان حزب کارگزاران به کشور معرفی شد و کسانی چون کرباسچی، مهاجرانی، مرعشی، جهانگیری، فائزه و محسن هاشمی، عطریانفر، الویری، محمدعلی نجفی، زنگنه، نوربخش، ترکان، جبارزاده، حسین هاشمی و... در آن حضور به هم رساندند.

رکورد بعدی مربوط به سال ۱۳۹۲ و آخرین سال از دولت دوم احمدی‌نژاد است که رقم آن ۳۴/۷ اعلام شده است؛‌ با این تفاوت که نرخ تورم ۴۹/۴ درصدی در سال ۱۳۷۴ بدون تحریم‌های شدید اقتصادی و صرفا به اعتبار تدابیر غلطی چون سیاست تعدیل اقتصادی و رهاسازی قیمت‌ها و گسترش اشرافیگری و تجمل‌پدید آمد.

هم‌اکنون برخی از اعضا و مشاوران و نظریه‌پردازان دولت سازندگی در دولت موسوم به اعتدال فعالند و بخشی از همان سیاست‌های رهاسازی اقتصادی را تجویز می‌کنند؛ هرچند که برخی دیگر از اعضای دولت با این رویکرد کاملا مخالفند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *