سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

زالوی ایرانی تکثیر شد

سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 440606
معاون طب سنتی وزارت بهداشت از تکثیر سالانه ۵۰۰ هزار زالوی ایرانی خبر داد.
به گزارش جهان، محمود خدادوست در گفت‌وگو با تسنیم، از تولید زالوی بهداشتی در کشور خبر داد و اظهار کرد: براین اساس به همت پردیس علوم دانشگاه تهران و در مرکز مکانیزه تکثیر و پرورش زالو طبی در کرج که در هفته قبل افتتاح شد، تکثیر و تولید زالو امکان‌پذیر شده است.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت ادامه داد: به هر حال نسبت به زالوی که در گذشته در کشور استفاده می‌شد و همچنین مکان تولید و تکثیر و اینکه به چه صورتی توزیع و در نهایت استفاده می‌شد، از نظر بهداشتی بودن آن تردید وجود داشت و اطلاعاتی نیز در این باره وجود نداشت.

خدادوست تصریح کرد: خوشبختانه پردیس علوم دانشگاه تهران همت کرده است و یک کار خوبی را از چند سال قبل شروع کرده است که الحمدالله به ثمره رسیده است و آن هم تکثیر و پرورش زالو بهداشتی و ایمن است.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت درباره توانایی برای تکثیر و پرورش زالو بهداشتی و ایمن در کشور، خاطرنشان کرد: پردیس علوم دانشگاه تهران در حال حاضر اعلام امادگی برای تکثیر و پرورش سالانه ۵۰۰ هزار زالو پرورش را عنوان کرده است که امکان توسعه نیز وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *