پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۱

ایزدی: تعامل با آمریکا عشقی یکسویه است

دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 440476
یک کارشناس مسائل آمریکا با تأکید بر تلاش‌های آمریکا برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی، گفت: شاید برخی در داخل کشور بدنبال تعامل با آمریکا باشند اما این عشق یکسویه است چراکه آمریکا تنها بدنبال سرنگونی نظام جمهوری اسلامی است.
به گزارش جهان،‌ فؤاد ایزدی عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: امروز که پرونده توافق وین درحال بسته شدن است، توجه به برنامه‌های آمریکا که فراتر از توافق وین است، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. مباحثی که دولتمردان آمریکا را امیدوار می‌کند که حکومت جمهوری اسلامی را سرنگون کنند.

وی تصریح کرد: نکته‌ای که جان کری در کمیسیون روابط خارجی سنا بیان کرده بود، مبنی بر اینکه «من با اپوزیسیون ایران در ماه‌های گذشته چندین بار ملاقات کردم» نشان می‌دهد هدف نهایی دولت آمریکا سرنگونی نظام جمهوری اسلامی است.

عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران گفت: بعضی‌ها در داخل اینگونه تصور می‌کنند که آمریکا بدنبال تعامل با جمهوری اسلامی است، درحالی که این تصور دقیقی نیست. ما هرچیزی که از طرف مقابل دیدیم، تلاش برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی بوده است.

ایزدی ادامه داد: شاید برخی در داخل کشور بدنبال تعامل با آمریکا باشند اما این عشق، عشقی یکسویه است چراکه آمریکا تنها بدنبال سرنگونی نظام جمهوری اسلامی است.

این کارشناس مسائل آمریکا با انتقاد از افرادی که بدنبال راه آمدن با آمریکا هستند، گفت: برخی بر این تصور هستند که ما با آمریکا راه بیاییم و سیاست پسر خوب را درپیش بگیریم که در نهایت آمریکا به ما اجازه حکومت خواهد داد درحالیکه واقعیت اینگونه نیست و آمریکا بدنبال سرنگونی جمهوری اسلامی است.

استاد دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: سیاست خارجی قذافی، مرسی و دیگر افرادی که طبق دیدگاه بالا با آمریکا رابطه داشتند، الگوی خوبی برای ما نیست چراکه سرانجام تمامی این حکومت‌ها سرنگونی بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


استاد ایزدی اگر آمریکا بد است چرا جنابتان در آنجا تحصیل کردید؟
تعامل با چین و روسیه چگونه است؟
کشورهایی مثل کره،ژاپن،مکزیک و... که تعامل کردند بدبخت شدند؟
لیبی و عراق بخاطر نبود دموکراسی و دیکتاتوری, از درون فروپاشیده شدند نه آمریکا برادر من؟