چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۳

خسارات انگلیسی‌ها به ایران پیگیری شود

يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 440289
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بیانیه‌ای اعلام کرد: آیا آنچنان که تخمین خسارت به سفارت انگلیس و بررسی آن توسط وزارت خارجه، در دستور کار قرار می‌گیرد، خسارات تاریخی انگلیسی‌ها به مردم نیز مورد پیگیری واقع شده است؟
به گزارش جهان به نقل از فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پی ورود وزیر خارجه انگلیس به ایران و بازگشایی سفارت انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: اخبار منابع غربی و همچنین تایید دیرهنگام وزارت خارجه حاکی از آن است که سفارت شنودی در تهران در آستانه بازگشایی است. انگلیس همان دولتی است که حافظه ملت ایران جز خباثت، از این کشور به یاد ندارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: جعل و رواج بهاییت، کودتای بیست و هشت مرداد و حمایت از پهلوی معدوم، حمله به سفارت ایران در لندن، پناه دادن به سلمان رشدی ملعون، پشتیبانی لجستیک و سیاسی از صدام در طول جنگ تحمیلی، تنها بخشی از کارنامه سراسر فریب این دولت است. نسل ما توطئه‌های چند سال اخیر را به خوبی به یاد دارد. فتنه گری و طرح ریزی کودتای ۸۸ و بهره برداری از آن جنایات علیه مردم شریف ایران، همچنین جلوداری این دولت در تحریم‌های ضدانسانی و دست داشتن در شهادت دانشمندان این مرز و بوم، نه فراموش شدنی است و نه بخشودنی.

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این بیانیه اعلام کرد: از بد روزگار، همان کسانی که جانیان داعش و القاعده را از یک سو و شیعه انگلیسی را از سوی دیگر به جان مبارک اسلام انداخته‌اند، امروز و فردا در قامت دیپلمات‌های اتوکشیده و لبخند بر لب، به تهران – پایتخت و امید مستضعفان عالم- می‌آیند.

این بیانیه می‌افزاید: در شرایطی که حتی موضوع سرنوشت سازی چون نقد یا تایید متن برجام، نباید یکپارچگی و وحدت ملت ایران را به خطر بیاندازد، همچنین در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، بازگشت «متخصص کهنه کار تفرقه انگیزی۲» چه هزینه هایی برای ملت ایران در پی خواهد داشت؟ این بازگشت چه منافعی برای روباه پیر در پی دارد که برای ارتقای روابط به سطح کاردار مقیم، وزیر خارجه و سفیر سابقش را با ذوق زدگی به تهران می‌کشاند؟ گزارش کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس می‌گوید: «فقدان روابط دیپلماتیک مستقیم با ایران، مانع از توانایی انگلیس در شکل دهی حوادث و رویدادها، جمع آوری اطلاعات و ایجاد ارتباطات پرسنلی ضروری در مسیر روابط دیپلماتیک شده‌اند.»

بر اساس این بیانیه، مطابق مصوبه مجلس، دولت می‌بایست «دعاوی خود مبنی بر ضرر و زیان‌های مادی و معنوی به ملت ایران را در مجامع داخلی و خارجی پیگیری کند». آیا آنچنان که تخمین خسارت به سفارت انگلیس و بررسی آن توسط وزارت خارجه، در دستور کار قرار می‌گیرد، خسارات تاریخی انگلیسی‌ها به مردم نیز مورد پیگیری واقع شده است؟ بازگشایی سفارت در حالی که خدمات کنسولی و روادید هم ارائه نمی‌دهد و اتباع ایرانی را وادار به رفتن به دیگر کشورها برای دریافت روادید انگلیس می‌کند، چگونه عزت را به گذرنامه ایرانی بازخواهد گرداند؟

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام کرد: «نباید فکر کنیم پس از حصول توافق می‌توانیم هر طور که بخواهیم حرف بزنیم و عمل کنیم و دیگران در برابر این تغییر رفتار ما واکنشی نخواهند داشت» سخنان آقای رئیس جمهور در چنین برهه‌ای، شائبه همراهی‌هایی فراتر از موضوع هسته‌ای را با طرف مقابل به ذهن متبادر می‌کند. امید است بازگشت بدون عذرخواهی انگلیسی‌های خبیث، یکی از تفسیرهای جمله فوق در دوران پس از برجام نباشد! حال آن که تلاش برای نفوذ همه جانبه در کشور توسط این دولت‌های مستکبر بر هیچ کس پوشیده نیست.

در پایان این بیانیه آمده است: وزرات امور خارجه با در نظر داشتن تجربه تلخ تاریخی در سال ۸۸، که منافع و امنیت کشور با جاسوسی سفارت منفور انگلیس در خطر افتاد و کشور به لبه پرتگاه برده شد و همچنین با در نظر داشتن آرمان‌های امام راحل، نباید اجازه باز شدن و بسترسازی برای فعالیت‌های آینده ایادی آلوده این سفارت را دهند. فرزندان این انقلاب در بسیج دانشجویی در کنار ملت ایران، با تمام قوا به مبارزه همه جانبه با استکبار ادامه خواهند داد و انتظار دارند دولتمردان نیز همدل و هم زبان با رهبری و مردم، از هیچ اقدامی برای بستن راه‌های نفوذ سیاسی و اقتصادی و فرهنگی بیگانگان فروگذار نکنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روسيه همان دولتی است که حافظه ملت ایران جز خباثت، از این کشور به یاد ندارد.
رضااااااااااااااااا
Romania
برادران بسیجی یه کم هم فکر بچه های مسئولانی باشید که تو انگلیس دارن به اسلام م ومسلمسن خدمت میکنن!!!!!!!!!!!!
هی گیرندید دیگه
محمد حسن زاده
وزارت خارجه اگر سابقه انگلیس را از سفارتمان در لندن که اوائل انقلاب به آن حمله کردند و 2نفرازکارکنان را کشته و خسارتهای فراوان به سفارت واردکردند نمیدانند از آقای دکتر افروز استاد دانشگاه تهران که آن موقع سفیر کشورمان در انگلیس بودند به پرسندو اگر بحث خسارت در میان است دولت تدبیر خسارت ملت مارا هم محاسبه نماید و تعامل یک طرفه که مردود و مطرود است انجام ندهد.