جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱۰

شرق نقشه خانواده هاشمی را نقش بر آب کرد/ افشای دلیل عصبانیت «فاطمه هاشمی»

چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 439588
اگرچه فاطمه هاشمی از انتشار اظهاراتش در روزنامه شرق گلایه کرد، اما آنچه در پس این عصبانیت وجود دارد، انتشار کاریکاتور روزنامه شرق است، که ناخودآگاه پروژه خانوادگی آقای هاشمی در سیاسی کردن پرونده مهدی را بهم زد.
شرق نقشه خانواده هاشمی را نقش بر آب کرد/ افشای دلیل عصبانیت «فاطمه هاشمی»
به گزارش جهان، کاریکاتور و مطلب دیروز یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب باعث عصبانیت فاطمه هاشمی شد و پروژه خانواده هاشمی را ناکام گذاشت.

روز دوشنبه در حالی روزنامه شرق روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها قرار گرفت که کاریکاتوری از همنشینی مهدی‌هاشمی و محمدرضا رحیمی در بند مفسدان مالی اوین و با تیتری به همین مضمون در این روزنامه زنجیره‌ای منتشر شد که از فحوای سخنان فاطمه هاشمی درباره ملاقات با برادرش دریافت و خبری شده بود.

همین موضوع سبب شد تا فاطمه هاشمی به این نوع پوشش خبری سخنانش واکنش منفی نشان دهند و این روزنامه اصلاح‌طلب را متهم به عافیت‌طلبی‌های مرسوم و با نادیده گرفتن حق مخاطب و اصل آزادی بیان کند که اقدام به تحریف مطالب، سانسور و قلب واقعیت کرده است. با این توضیح که چرا مطالبی که قرار نبود منتشر شود، انتشار یافته است.

وی دراین‌باره گفته است: «جای افسوس دارد مطالبی که صرفاً جهت اطلاع خبرنگار عنوان‌شده و پس از پایان گفت‌وگو نیز تأیید نهایی صورت گرفته، همان مسائل غیرقابل‌انتشار، در روزنامه منتشرشده است. به همین دلیل روزنامه «شرق» موظف است بر اساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات نسبت به انتشار متن کامل مصاحبه این‌جانب اقدامات لازم را انجام دهد.»

به نظر می‌رسد تأکید پررنگ حضور مهدی هاشمی با توجه به جرمی که انجام داده در بند مفسدان مالی و اقتصاد و همچنین شب‌نشینی با محمدرضا رحیمی دلیل اصلی این عصبانیت، فاطمه هاشمی باشد؛ چراکه هاشمی‌ها همواره سعی کرده‌اند که با سیاسی جلوه دادن حکم آقازاده زندانی موضوع مفاسد مالی وی را پوشش داده و مخفی کنند.

 

در همین رابطه، مهدی هاشمی پیش از ورود به زندان در پست معروف فیس‌بوکی‌اش نوشت: «غروب دیروز به خانه پدری رفتم تا سری به حاج‌آقا (بابا) بزنم. اخبار سایت‌ها و روزنامه بیشتر درباره اعلام کاندیداتوری حاج آقا برای انتخابات خبرگان بود. به حاج‌آقا گفتم "اعلام آمادگی شما برای انتخابات خبرگان دو نتیجه دارد: اولی ایجاد فضای انتخاباتی و دومی فرستادن من به زندان!» و اینگونه وانمود کرد که جرم وی سیاسی است زیرا «کاندیدا شدن پدرم در انتخابات خبرگان به زندان رفتن من منجر می‌شود!»

بر همین اساس بود که مهدی هاشمی قبل از رفتن به زندان با قرائت بیانیه‌ای مطرح کرد که «‌ برای تحمل کیفری که آن را عادلانه ندانسته و بلکه اغراض سیاسی را در آن عامل اصلی می‌دانم، مهیا گشته‌ام که ....» و بر همین اساس سعی کرد که خود را نه یک مجرم و مفسد مالی بلکه قربانی یک بازی سیاسی مطرح کند. سیاستی که از بدو شروع محاکمه وی از سوی خانواده هاشمی به کار گرفته شده است و گروه سیاسی مشرق نیز در قالب گزارشی با این عنوان «چرا خانواده هاشمی محکومیت مهدی هاشمی را قبول نمی‌کنند؟» به‌صورت مفصل بدان پرداخت.
روزنامه اصلاح‌طلب شرق پروژه خانواده هاشمی را به هم زد


اخبار و شنیده‌های اخیر نیز نشان می‌دهد که مهدی هاشمی برای انتقال از بند اقتصادی زندان اوین به بند سیاسی و امنیتی این زندان درخواست داده است.[۵] و طبق صحبت‌های فاطمه هاشمی که در روزنامه شرق روز دوشنبه انتشار یافت، مهدی هاشمی گفته است که:‌ «کنار او هم زندانی‌های سیاسی هستند و هم مالی مثلاً یک برق‌کار هست که به خاطر چک برگشتی دو میلیون تومانی در زندان است و دیگری هم به خاطر پنج میلیون تومان.»

حال به نظر می‌رسد این روزنامه اصلاح‌طلب پروژه خانواده هاشمی جهت وارد ساختن موضوع محکومیت آقازاده‌شان از فاز اقتصادی به فاز سیاسی را به‌شدت به هم زده است که فاطمه هاشمی از روزنامه همسو باسیاست‌های آنان به این شکل شکایت می‌کند.
منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خوب راست می گه اگه ریگی به کفشتان نیست جلسات محاکمه را پخش کنید تا رسوا شود هر که دروغ می گوید
ج س
Iran, Islamic Republic of
مرتضوی حقوق گرفته را پس می دهد !? یعنی باید بدون حقوق کار می کرده !?
سیاح
Iran, Islamic Republic of
قضیه مرتضوی و رحیمی و ده ها محکوم را جمع کنی به اندازه نصف اختلاس و رشوه مهدیهاشمی نمی شود
جرم مهدی کجا و بقیه کجا !?
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا به این خاطر که ما ملت بزرگ و فهیمی هستیم امثال تو باید برید زندان و اون ورتر از زندان.
مبارزه با فساد مایه امیدواری دوستداران انقلاب و جموریت و اسلامیت است.
متاسفانه در اینجا نیز "خواست خدا" باعث شده تا "عدو(شرق) سبب خیر " شود . پس سیستم اطلاعاتی کشور کجاست ؟
كبوتر با كبوتر باز با باز كند همجنس با همجنس پرواز رحيمي استاندار هاشمي بود و مفاسد وي از آن زمان شروع شد.
رحيمي استاندار هاشمي بود اما لجاجت و خود خواهي احمدي نژاد در انتخاب وي (برغم تذكر دلسوزاني نظير حضرت استاد آيت الله مصباح)باعث لطمه به خودش شد.
...احمدی نژاد را در مقابل ...قرار داد
اینا چه جوری به فیس بوک دسترسی دارند مگر فیلتر نیست و مطابق با قوانین جمهموری اسلامی استفاده از آن غیرقانونی است و مطابق با حکم تمامی مراجع مخالفت با قوانین جمهوری اسلامی حرام است . یا اینا به جمهوری اسلامی اعتقادی ندارند یا اینکه فیس بوک فقط برا ما فیلتر
هاشمی هاشمی خدا نگهدار تو
بمیرد دشمن مغز ...خورده تو
به راستی هاشمی دستت درد نکند خوب .... همگی میسوزند که در تمام جامعه میخواهند این خناسها تورا بکوبند وانهائی که یک جوعقل دارند کاملا میفهمند ...