پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲۲
۱۰۶
پشت‌پرده حرص و ولع برخی افراد در حمایت از توافق هسته‌ای

گوشه پرده بالا رفت؛ دم خروس بیرون زد!/ چرا BBC ابتکار را برای مصاحبه انتخاب کرد؟!

چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۵
کد مطلب: 439491
گوشه پرده بالا رفت و دم خروس بیرون آمد! پشت‌پرده حرص و ولع برخی سیاسیون در حمایت از توافق هسته‌ای فاش شد.
گوشه پرده بالا رفت؛ دم خروس بیرون زد!/ چرا BBC ابتکار را برای مصاحبه انتخاب کرد؟!
به گزارش جهان به نقل از وطن امروز، هنوز در حالی که سرنوشت توافق مشخص نشده و نه در ایران و نه در آمریکا این توافق به قانون تبدیل نشده، عده‌ای آنقدر هول شده‌اند که پشت‌پرده توافق سیاسی را لو دادند! و رسما اعلام کردند این توافق، باعث قدرت گرفتن جریان مخالف در ایران می‌شود!

معصومه ابتکار، معاون حسن روحانی و رئیس سازمان محیط‌زیست که طی ۲ سال اخیر به دلیل ناتوانی در پرداختن به مسائل این سازمان مورد انتقاد حتی رسانه‌های همسو با دولت نیز قرار گرفته است، به عنوان نماینده یک جریان سیاسی مطرود در کشور یعنی جریان اصلاح‌طلبی، مقابل دوربین شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی قرار گرفت و درباره اثرات داخلی توافق هسته‌ای گفته است « این توافق اهرمی در اختیار اصلاح‌طلبان در ایران درمقابل سایر گروه‌های سیاسی قرار می‌دهد».

به گزارش  به نقل از منابع خبری داخلی و خارجی، چهارشنبه هفته گذشته، ۲۱ مرداد تیم خبری شبکه بی‌بی‌سی پس از ۶ سال (پس از فتنه ۸۸) با مجوز وزارت ارشاد دولت حسن روحانی وارد ایران شد. نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد در مقابل اعتراضات نسبت به ورود عوامل بی‌بی‌سی به ایران گفت وزارت ارشاد بی‌بی‌سی فارسی را به رسمیت نمی‌شناسد و این تیم خبری متعلق به بی‌بی‌سی جهانی و شامل یک اکیپ خبری هندی است و مشغول تهیه یک مستند هسته‌ای خواهند بود.

وزیر ارشاد نیز گفته بود که مدیران دولتی از مصاحبه با بی‌بی‌سی منع شده‌اند. به هر حال تیم خبری بی‌بی‌سی جهانی که قرار بود یک مستند هسته‌ای بسازد، معصومه ابتکار را مقابل دوربین خود نشاند تا آنچه آمریکا و انگلیس از توافق هسته‌ای می‌خواهند، یعنی تقویت دوستان خود در ایران از طریق توافق هسته‌ای را با معاون اصلاح‌طلب حسن روحانی که سال ۸۸ اقداماتی را در راستای کمک به پروژه فتنه‌گران انجام داده بود، به مشورت بگذارد.

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با «کیم غطاس» خبرنگار بی‌بی‌سی درباره نوع نگاه‌ها در داخل ایران نسبت به توافق هسته‌ای گفت: فکر می‌کنم یک بحث داخلی در جریان است و شما می‌توانید صداهای مختلف را بشنوید؛ بعضی منتقد توافق هستند و بعضی کاملا مخالف آن. اما به طور کلی اکثریت مردم ایران این را یک گام موفق رو به جلو می‌دانند. ابتکار سپس درباره تاثیر توافق بر تحولات سیاسی درون ایران گفت توافق هسته‌ای اهرمی در اختیار اصلاح‌طلبان در ایران در مقابل سایر گروه‌های سیاسی قرار می‌دهد.

این اظهارنظر عجیب و قابل تامل ابتکار به وضوح تمایلات باندی و جناحی نسبت به توافق هسته‌ای با آمریکا را نشان می‌دهد. ابتکار یا همان معاون حسن روحانی می‌گوید توافق هسته‌ای با آمریکا جریان اصلاح‌طلبی را تقویت می‌کند و به عبارتی او می‌گوید در آستانه انتخابات، وزن جریان اصلاح‌طلب یا جریانی که اصلاح‌طلبی در آن هضم شده، افزایش می‌یابد! این اظهارات ابتکار در واقع همان هدف اصلی آمریکایی‌ها از توافق هسته‌ای یعنی تغییر ساختار سیاسی ایران را یادآوری می‌کند! سیاست «به اسم هسته‌ای به کام تغییر» هدف اصلی آمریکایی‌ها از توافق هسته‌ای است.

به مرور و طی روزهای منتهی به تصمیم‌گیری کنگره درباره برجام، اوباما و جان کری ناچارند درباره اهداف پنهان خود از توافق هسته‌ای اظهارنظر کنند. در این میان اظهارات جان کری در شورای روابط خارجی آمریکا بسیار قابل تامل بود. او درباره هدف اصلی آمریکا از توافق هسته‌ای، یعنی تغییر در ایران توضیح داد و حتی با اشاره به انتخابات پیش‌روی مجلس گفت: «اگر به توافق پشت کنیم، ظریف و روحانی به دردسر می‌افتند و معلوم نیست در انتخابات ایران چه اتفاقی می‌افتد.»

این اظهارات کری واضح‌ترین گزاره مشهود درباره هدف پنهان آمریکایی‌ها درباره اتفاقات پس از توافق در ایران است. کری به گونه‌ای سخن گفت که گویا آمریکا در انتخابات آتی ایران و در رقابت سیاسی جریان‌های درون حاکمیت ایران دارای دیدگاه و موضع است و طرفدار آقای روحانی و طیف اصلاح‌طلبی است! البته اظهارات انتخاباتی جان کری در شورای روابط خارجی آمریکا در حالی است که دقیقا مشابه همین نگرانی‌ها را جواد ظریف، یک سال پیش از آن در همین شورای روابط خارجی آمریکا مطرح کرد.

ظریف در این شورا خطاب به هاله اسفندیاری گفت: «اگر این تلاش‌ها بی‌نتیجه بماند مردم ایران در ۱۶ ماه آینده وقت خواهند داشت به عملکرد ما با آرای خود پاسخ دهند.» او همچنین به شکست مذاکرات در سال ۲۰۰۵ اشاره کرد و گفت شکست آن مذاکرات باعث شد جریان غرب ستیز در ایران بر سر کار بیاید و همین جریان او را بازنشسته کرد!

این نگرانی‌های مشترک ظریف و کری نشان می‌دهد آمریکایی‌ها یک هدف بزرگ در ایران دارند و آن هدف همان «نفوذ در ایران» است. نفوذی که تغییر ساختار حکومتی در ایران را دنبال می‌کند و به همین دلیل از طریق توافق هسته‌ای به دنبال ایجاد یک مجرای ورود به ایران است تا از طریق این ورود، ظرفیت‌های همسو با خود را منسجم و تقویت کرده و با استفاده از فشار بیرونی که مکانیسم آن در توافق هسته‌ای تعبیه شده است، در موعد‌های حساس مانند انتخابات،
حمایت‌های لازم از آنها صورت گیرد (حمایت‌های سیاسی- اقتصادی- فرهنگی).

در واقع توافق هسته‌ای همانند حفره نفوذ است و سیاسیونی که برای این توافق هورا می‌کشند بی‌صبرانه منتظر ورود آمریکا از این حفره هستند. اظهارات ابتکار نیز ناظر به همین موضوع است. او اکنون بالاترین مقام سیاسی در ایران است که رسما ارتباط توافق هسته‌ای و وضعیت نیروهای غربگرا یا به عبارتی تاثیر توافق هسته‌ای بر جایگاه غربگرایان ایران را تایید کرده است.

چرا ابتکار؟

معصومه ابتکار اگرچه رئیس سازمان محیط‌زیست است اما انتخاب معنادار بی‌بی‌سی برای گفت‌وگو درباره تاثیر توافق بر تحولات داخلی ایران بود. همانگونه که گفته شد، این زن اصلاح‌طلب، سال ۸۸ و در حالی که عضو شورای شهر بود تحرکات مشکوکی انجام می‌داد. به عبارتی او سال ۸۸ همسو با فتنه‌ای بود که هدفش تغییر ساختار جمهوری اسلامی بود.

او به همراه محمدعلی نجفی و در برخی مواقع احمد مسجدجامعی، وظیفه تحریک و شوراندن خانواده‌های قربانیان درگیری‌های خیابانی را برعهده داشت. در جریان رای اعتماد به محمدعلی نجفی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش کابینه حسن روحانی، ماجرای حضور او در منازل قربانیان مطرح شد که مدعی شد او وظیفه داشته به این موضوع بپردازد. در واکنش به این اظهارنظر نجفی، سیدمسعود خاتمی رئیس وقت سازمان هلال‌احمر که مستقیما مسؤول ارتباط با خانواده حادثه‌دیدگان بوده علیه نجفی افشاگری کرده و طی نامه‌ای به هیات رئیسه‌مجلس به تکذیب سخنان نجفی و توضیح ماجرا پرداخت.

خاتمی در نامه‌ای به نمایندگان مجلس نوشت: در حوادث تأسفبار فتنه ۸۸ پس از تأکید مقام عظمای ولایت مبنی بر سرکشی و دلجویی از آسیب‌دیدگان حوادث، جمعیت هلال‌احمر با توجه به وظیفه ذاتی و قانونی خود، تیمی متشکل از مسؤولان قسمت‌های ذی‌ربط و تعدادی از امدادگران را مأمور کرد پس از جمع‌آوری آمار و آدرس خانواده‌ها، با همکاری استانداری تهران به آنها سرکشی کند. هیأت مذکور به همه خانواده‌ها در تهران و بعضی شهرستان‌ها سرکشی و ضمن بررسی مشکلات، موضوع را به مبادی ذی‌ربط منعکس کرد و جهت پیگیری مشکلات، ارتباط با بعضی خانواده‌ها تداوم پیدا کرد. (مدارک لازم در این زمینه موجود است‌) هیأت مذکور در این سرکشی در مواردی با حضور همزمان آقای نجفی و خانم ابتکار مواجه شدند در بررسی‌ای که از خانواده‌ها درباره اقدامات افراد مذکور صورت گرفت، مشخص شد نامبردگان موضوعات زیر را همه‌جا مطرح و پیگیری می‌کردند:

الف) در اغلب موارد آقای نجفی و خانم ابتکار خود را نماینده موسوی و کروبی معرفی کرده و پیام آنها را اعلام می‌کردند.

ب) مطالب مطرح شده نوعاً باعث تحریک احساسات و شعله‌ور شدن آتش فتنه بوده است، از قبیل اینکه شما باید حق خود را از حکومت بگیرید و متأسفانه با کمال بی‌انصافی مسؤولان بالای نظام را عامل حوادث معرفی می‌کردند.

ج) در مواردی اصرار داشتند به نحوی سران فتنه را به خانه‌های آسیب‌دیدگان ببرند که با مخالفت خانواده‌ها مواجه می‌شوند. اعتراف خانواده محترم فیض که در روزهای گذشته در سایت‌ها منتشر شد (و خود از رزمندگان دفاع مقدس بوده و فرزند خود را از دست داده) گواه این مطلب است.

به هر حال اکنون این زن، یعنی معصومه ابتکار که وفاداری او به فتنه ۸۸ (فتنه براندازی نظام) مشخص است؛ فارغ از پرداختن به چرایی حضور در کابینه همین نظام، روبه‌روی دوربین انگلیسی می‌نشیند و خرسند از توافق هسته‌ای، از تقویت جریان سیاسی خود در ایران خبر می‌دهد! همان جریانی که اکنون برخی اعضای آن اعتراف می‌کنند در دولتشان به دشمنان ایران اطلاعات داده می‌شد!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجتبی
منافع ملی را به قیمت منافع حزبی و جناحی خود فروختند اینها جز ... کاری دیگری بلد نیستند
از ابتکارات اعتدال هستن ایشون
ایشون یه بازبینی کنن و ببینن چقدر مواضع امروز و دیروزشون به هم میخوره
از ... بپرسین دقیقا وظیفه شون در دولت چیه؟!
چه جور نظام به اینا اعتماد می کنه؟!
بیچاره مردمی که مسئولینشون به فکر جناح و جناح بازی هستن!
...امروز اعتراف کرده همه اقداماتشون جناحی است. یعنی همه چیز در راستای پیشرفت جناح نه مردم و ممکت!
این اعتراف کثیف را ثبت کنید تا فردا نتونن انکار کنن!
United States
فتنه در راه است...
از روحانی بپرسید چرا در کابینه نظام قرارداره این زن!البته چوبش رو روحانی خواهد خورد فقط 2سال دیگه صبرکنید
افشاگر فتنه
Iran, Islamic Republic of
فقط در جمع دانشجویان در اشغال لانه جاسوسی حضور داشته ! هنر دیگری ندارد
تا به امروز هم ما خدمتی از ایشان ندیدیم
بنزین داخلی را مدعی شد آلودگی دارد و ...بنزین وارد می کند
دم خروس کجا بوده این دم کرکدیله دیگه !
ببین چه کسانی شدن وزیر !!!
عسگری
United States
عزیزم، ایشان وزیر نیستند...!
معاون رئیس جمهور هستند...
United States
ایشان معاون رئیس جمهور هستند وبسیار کار امد وفرهیخته واین تحلیل های شما از روی حسادت است
ناشناس
اره دیگه. الان مهدی هاشمی هم که اختلاس کرده و زندان هست بهش حسودی کردن...
چیکارش داشتن داشت به مملکت خدمت میکرد!!!!

عمو... بروو امثال خودت رو سیاه کن!!
ح
Iran, Islamic Republic of
ذلیل!
علی
صرفا جهت تشکر و نه چاپ نظر:
عبارت "فتنه ۸۸ (فتنه براندازی نظام)" بسیار پسندیدم و فکر میکنم همواره لازم است که به جای عبارت "فتنه 88" ، از عبارت "فتنه براندازی نظام" استفاده شود.
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
از معاون رياست جمهوري بعيد است که با توجه به سوابق BBC با آن شبکه مصاحبه کرده و اين حرفها را بزند.
اين وقايع ناخوشايند ما را ياد وزير ارشاد دولت اصلاحات (مهاجراني) مي اندازد.
نکند ايشان هم به همان سرنوشت دچار بشه!!!!!!

ما که دعا مي کنيم اين طوري نشه ولي خودشان هم بايد مراقب باشند!!!!!!
سربارسازندگی
آنچنان هم که شما فکرمیکنیدبعیدنیست....
امير
مسئولين نظام از خواب خرگوشي بيدار شويد اينها اصل نظام را نشانه رفته اند.
Iran, Islamic Republic of
بنظر میرسد ایشان را معاون سیاسی جناب روحانی باید خطاب کرد
محمد
فتنه گران جدید
ابتکاری دیگه
اگر جریان اصلاح طلبی مطروده پس چرا اصولگریان تو ریاست جمهوری مشتی محکم خوردند و همه کاندید هاشون اندازه یک نفر رای نیاورد
این وضعیت برای جریان اصلاح طلبی در انتخابات 84 و 88 که با شدت بیشتری اتفاق افتاد!!!
یعنی شما روحانی رو اصلاح طلب میدانید، حالا خوبه با قانون نصف +1 پیروز شد
در کل این 36 سال هیچ دولتی به اندازه این دولت و طرفداراش تکبر و خود برتر بینی نداشته اند. چرا چشماتونو بستین نصف مردم به روحانی رای ندادند تازه این در صورتی بوده که مردم از دولت احمدی نژاد زده شده بودند و شرایط کاملا به نفع روحانی بود اون هم با هزار وعده و وعید آمده بود
حسن
بفرماييد راي اصولگراها تقسيم برچهار شد وراي به اصطلاح اصلاح طلبها همه دريك صندوق ريخته شدكه نتيجه انتخاباتي كه دردوره قبلش شما شعار تقلب سرميداديد،شد تنها0/07%راي بالاتر وبا همين اكثريت متزلزل نظام انتخاباتي منصف، رياست جمهوري رابه ... سپرد.
خودتون فهميدين چى گفتين؟!! تحليل از اين ابكى تر نميشه
Iran, Islamic Republic of
متاسفم.
عمار
Iran, Islamic Republic of
مردم انتظار دارند مسئولین امنیتی کشور قبل وقوع حادثه به فکر علاج باشند یعنی پیشگیری ،
ما درسال 88آسیبهای فراوانی بخاطر یکسری بی لیاقتهای داخلی از دشمنان داخلی وخارجی ،دیدیم.
بوی فتنه بعدی اکنون با ساز وکار دیگری بنام توافق ،دارددرفضای کشور میپیچد.از مسئولین امنیتی کشور خواهشمندیم این نطفه شوم را قبل از رشد سقط کنند.
وسخنان وهشدارهای مقام عظمای ولایت که انصافا وبه حق حسین (ع)زمان هستند .وبه لطف الهی وتاییدات امام عصر(عج)از هوش وزیرکی بی مثالی برخوردارند ونقشه دشمن را قبل از به تحریر درآوردن از ذهن کثیف آنان میخواند،را به جد دنبال کنند .که بقول امام عزیز پشتیبان ولایت باشید تا کشور شما آسیب نبیند.
Iran, Islamic Republic of
خیانت....

اگر اسلام را نمی خواهید حداقل وطن پرست باشید...


اگر پای امریکا به ایران باز شود اول گردن خودتان را می زند.... (آمریکا بدنبال سلطه طلبی خود است)

ندیدید آمریکا با نوچه های خودش (شاه و صدام) چکار کرد...؟

حتی شاه را پناه نداد؟
United States
خیانت که حد و مرز نمیشناسد انقدر این را پررو کردهاید که خوتان هم نمی توانید جمعش کنید
Iran, Islamic Republic of
اولا به فضل خدا اجازه نخواهیم داد.

ثانیا چه جوابی برای خون شهدا دارید؟
رادارگریز جهنمی
Iran, Islamic Republic of
هرکه در این مملکت به اصلاح طلبان اعتماد کند باخته است.
فعلا که با انتخاب روحانی ملت اعتماد کرده
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
کمی هم از دشمنانمون یاد بگیریم که برای منافع ملیشون چه ها که نمی کنند ولی مسوولین ما دنبال جناح بازی هستند
جهانیوز این کار شما هم کمتر از خیانت به کشور و نظام نیست. کمی به عواقب کاری که میکنی بیندیش بعد احساساتی خبر روی سایت بزارید.
اشتباهی مثبت دادم
Iran, Islamic Republic of
اگر اطلاع رسانی در مورد فتنه کمتر از خیانت به کشور نیست، پس مسببین فتنه چه حکمی دارند؟
احسان
فتنه این فتنه گران رو انشاالله در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری ناکام می ذاریم.....
کارمند محیط زیست
سلام
لطفا از مسئولین دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز در خواست عاجزانه داریم،به فکر ما کارکنان ومحیط بانان پرتلاش سازمان محیط زیست باشید. واقعا وضع دریافتی حقوق ومزایای ما خراب است. کاش ریاست سازمان محیط زیست بیشتر به این موضوع رسیدگی میکرند.
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی وما رستگار.
علی
Iran, Islamic Republic of
پشت پرده ای در کار نیست این نتیجه طبیعی توجه به نظر مردم است.با این تحلیل شماهم قبول کردین که توافق هسته ای خواست ملته پس خواهشا از زبان مردم مخالفت نکنید.
Iran, Islamic Republic of
پاسخ شما در نظر بعدی اومده
اکثریت مردم ایران این را یک گام موفق رو به جلو می‌دانند!!!
چه خوش خیال،وقتی اکثر مردم به دلایل مختلف از جمله مشکلات زندگی هیچی در مورد متن توافق نمی دانند از کجا استنباط می کنید راضی هستند و اصلاً چطور راضی باشند وقتی آینده ی فرزندان خود را تیره و تار می بینند
Iran, Islamic Republic of
پس چرا از نتیجه انتخابات و استفاده دولت از این توافق در انتخابات اینقدر نگرانید؟همین نگرانی شما یعنی مردم موافقن.
بابا دولت روحانی دولت فراجناحی!!! است و این وصله ها به او نمی چسبد!!!
مردم ایران از کسانی که منافع ملی رو فدای منافع حزبی و جناحی کردند و ریشه فناوری هسته ای و هوافضا و موشکی را خشکاندن نخواهند گذشت .
ننگ بر فتنه گر .
خدایا کیا دارند در جمهوری اسلامی که حاصل خون هزاران شهید می باشد برنامه ریزی می کنند و تصمیم می گیرند
باید از شهداء و خانواده شهداء شرمنده شد
مرگ بر فتنه گران و افساد طلبان که تغییر در ارگان نظام را به گور خواهند برد
عمار
Iran, Islamic Republic of
سلام ، مجلس بايد محيط زيست و جهانگردي را به دو وزارتخانه تبديل كند تا هر رئيس جمهوري نتواند بدون نظر مجلس و بدون راي اعتماد مجلس هر ... را در اين سمت منصوب كند !!!
خدا لعنت کند عاملان فتنه سال 88 را
چقدر دلواپسین شما
ظاهرا خاری شده در چشمان شما رفع مشکلات مردم
Iran, Islamic Republic of
رفع مشکلات مردم!!!!!!
می بینم دولت برای رفع مشکلات مردم کشور را رها کرده منتظر نتیجه مذاکره بود، و با فرض قبول توافق آخرش می گویند مردم با لغو تحریم ها منتظر معجزه نباشند، حالا تو بشین توان نداشته این دولت را بزرگ نمایی کن.
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
به نظر شما آیا مردمی که این دولت را انتخاب کردند ( بیش از 50 درصد) با علم و آگاهی به این که افراد فتنه 88 بر سر کار می آیند رای دادند؟

به نظر شما آیا این مردم شامل این آیه قرآن هستند که « ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم: یعنی خدا هیچ چیزی را برای ملتی تغییر نمیده مگر این که خودشون بخواهند؟ »

به نظر شما این «بصیرت» که اینقدر حضرت آقا در صحبتهاشون تأکید داشتند و دارند چقدر در انتخابات ریاست جمهوری از طرف اصولگرایان خرج شد؟
مسعود
Iran, Islamic Republic of
معاون فتنه گر استعفا استعفا
معاون فتنه گر استعفا استعفا
معاون فتنه گر استعفا استعفا
معاون فتنه گر استعفا استعفا
معاون فتنه گر استعفا استعفا
معاون فتنه گر استعفا استعفا
رییس فتنه گر ع م هم استعفا استعفا
ف-ک
دست خداوند از ابتدا بالای سراین ملت بوده واین بار هم به لطف وعنایت پروردگار نقشه های این گروه مذبذب نقش بر آب خواهد شد
Norway
نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد در مقابل اعتراضات نسبت به ورود عوامل بی‌بی‌سی به ایران گفت وزارت ارشاد بی‌بی‌سی فارسی را به رسمیت نمی‌شناسد و این تیم خبری متعلق به بی‌بی‌سی جهانی و شامل یک اکیپ خبری هندی است و مشغول تهیه یک مستند هسته‌ای خواهند بود.

سوال :
1- ایا بی بی سی فارسی از نظرتشکیلاتی زیر مجموعه بی بی سی جهانی است یا نام بی بی سی بر هردو فقط یک تشابه است ؟
2- اگر جواب سوال یک مثبت است یعنی اینکه بی بی سی فارسی و جهانی عملا یک سازمان هستند محل ارتزاق و بودجه بی بی سی فارسی از بی بی سی جهانی نیست ؟ که البته هردوی اینها به مدد ام ای 6 فعالیت می کنند ؟

هر چه ما در ساختار تشکیلاتی رشد می کنیم بایستی پخته تر باشیم . من نمی دانم یا افراد پخته نیستند و یا مخاطبشان را خیلی پایین می بینند . نگاه دوم همان نگاه امریکایی است که هر چیزی را که میتوانند و می خواهند بخورد اکثریت جامعه خود می دهند . ما چطور ؟ باور کنید ازبس از خودی و غیر خودی خورده ایم که وصف حالتش شاید در اینجا خیلی پسندیده نباشد . اقایان اعتماد مردم را خدشه دار نکنید . بنفع کشور نیست .
ایرانی
پس چرا هنوز معاون رئیس جمهوره وعوضش نمیکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كي عوضش كنه؟ رييس جمهور؟؟!!
مثل اينكه اصلا" توي باغ نيستي!!!
Iran, Islamic Republic of
دم خروس از اول پيدا بود
چون توافقات آنقدر بد بود كه حتي داد دلال آمريكاي آقاي احمدي را هم در آورد.
گرچه مردم يعني صاحبان اصلي انقلاب نامحرمند.
این موضوع ازمونی برای صداقت دولت است که ایا واقعا بر اساس ادعایش فرا جناحی است . بیاید دید که رییس جمهور که هر روز در هر محفلی کنایه هایی به رقیب میزند " در باره این حزبی بازی اشکار در مورد یک موضوع ملی چه میکند .
خداوند دشمنان اسلام را از احمق ها آفریده است.
Iran, Islamic Republic of
باز هم چماق فتنه بر سر مردم
Iran, Islamic Republic of
همیشه پای یک زن در میان است.!
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر انگلیس.
مرگ بر آمریکا.
علی
زمان ان رسیده است اقای روحانی این افرادرااز کا بینه اخراج کند تادراینده خودزیان نبیند ومحیط زیست هم ازاتودگی نجاد یابد
درود بر ابتکار بانوی مجاهد و پیشتاز اصلاح طلب ایران
Iran, Islamic Republic of
مجاهد در راه اسلام محمدی یا اسلام ...؟
Iran, Islamic Republic of
مجاهد در راه خدا یا مجاهد در راه ...؟
...افسادطلبان درست تره
آقای روحانی آب خوردن مردم حل شد؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
افتاد
شاید به جرات باید گفت که 99 درصد رسانه های دنیا در اختیار جهان سرمایه داری است و اگر قرار بر تحریم این رسانه هاباشد نه تنها BBC بلکه باید کلیه این رسانه ها را تحریم کرد که کار زیاد عاقلانه ای به نظر نمی آید و ما باید از این تریبونها استفاده کنیم مهم حرفهای که میزنیم است نه کدام رسانه
Iran, Islamic Republic of
آقای عزیز از این 99% چرا اصرار بر BBC این که امتحانش را پس داده، نکنه شما هم جزء افرادی هستید 1+5 را کل جهان می بینید!
دوست گرامي ! اجالتا" كه اونها دارن مثل هميشه از جماعت فتنه گر داخل كشور ما استفاده كه نه بلكه سوء استفاده مي كنند!!
Iran, Islamic Republic of
در سال 87 با کشف مقالات تقلبی با نام این خانم آبروی ایران در مراجع علمی دنیا از بین رفت.
مسعود دیپلمات
Romania
مصالحه اصلاح طلب ها با آمریکائی ها چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد. ولی اینکه یک طیفی اینچنینی در انتخابات پیروز می شود البته جای نگرانی بسیار دارد و نشان از آن دارد که مردم هنوز به ابعاد مختلف جنایت آمریکا و کلا" غربی ها بدرستی آگاه نیستند.
باید توجه داشت که نسل، عوض شده است و اطلاعات و تجربه نسل گذشته به خوبی و به تمام و کمال به نسل حاضر منتقل نشده است و این خود ریشه در قصور حکومت در تبین ابعاد مختلف و علل اصولی دشمنی با آمریکا دارد
وقتی ما جاذبه های غربی را با عناوین مختلف، در رادیو و تلویزیون و سینما و روزنامه و . . . . به جوانان نشان می دهیم و ازطرف دیگر به فکر تامین شغل و معیشت آنان نیستیم، خود بخود آب را در آسیاب دشمن ریخته ایم و خود را خلع سلاح کرده ایم.
اینکه ما اسلام عزیر را فقط در یک سلسله اعمال فیزیکی و لقلق زبان و تکرار طوطی وار اذکار و . . . ببینیم و از روح و پیام اسلام غافل باشیم نیز کار ساز نیست.
یادمه چند روز پیش وزیر ارشاد گفت قرار نیست مسئولین کشور با بی بی سی مصاحبه کنن. پس اینطور که معلومه این خانم جز مسئولین نیست.
متن انگلیسی نامه ی خیانت آمیز اصلاح طلبا به آمریکا را بخونید بسیار وحشتناکه
از نویسندگان این نامه پلیدتر و درنده تر نیست. نتانیاهو شرفش از نویسندگان نامه بیشتره.
مجمد
چه اشکالی داره!!
امیدوارم دولت واکنش مناسبی نشون بده!
عباس
Romania
تامغرضان و فنلاند رفته ها از خشم سکته بزنن خلاص بشن و ملت هم از دستشان خلاص تر
چرا اینقدر از bbc میترسید اون هم یه خبر گزاری مثل خبرگزاری های دیگه فقط یک کم صداقتش از بقیه بیشتره.
از ایشون یه گزارش کار بگیرن!
این خانم فقط از اون خنده های ... تحویل نده بسه
اگر اینها نبودند ایرانی در کار نبود...
بعضی دلشان لک زده برای امریکا و انگلیس .
خليل فقيرى
چرا اين بانوي سياسى مسوليت حفظ محيط زيست رو به عهده گرفته؟
جرا وارد همه فعاليتهاى سياسى ميشه الا مسوليت ذاتى خودش
اين همه جنگل آتش گرفت
ايشون چه كار كردند
در رابطه با ريز گردها برنامشون چيه
در مورد آلودگي شديد هواى تهران چه برنامه اى دارن
وچند سوال ديگر
golestane_yas@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
سلام
1- چرا اینقدر تند؟
2- چرا یکطرفه نگاه میشه ؟
3- آیا جهان نیوز فرصت دفاع به خانم ابتکار میده؟
4- چرا خانم معصومه ابتکار رو در برخی جاهای این متن این زن خطاب می کنید ایشون رپیس سازمان محیط زیست هستند
5- اگر خانم ابتکار به فتنه 88 ربط داشت شما تا الان کجا بودی که تازه یادت افتاد که آره ایشون در فتنه 88 به همراه آقای نجفی نقش داشتند
اگر واقعا نقش داشتند قوه قضاییه باید محکم برخورد می کرد همینطور که با عوامل فتنه 88 مجکم برخورد کرد
6- شما یک مصاحبه با خانم ابتکار انجام ازش برسید که چرا با بی بی سی مصاحبه کرد نه اینکه بیاین از یمین و یسار اتهام وارد کنید
امیدوارم که ناراحت نشده باشید چون واقعا متن تندی که جهان نیوز به نقل از وطن امروز نوشت
با تشکر
مهدی
به نظر من ... با سخنرانی و حمله به شورای نگهبان ... را کلید زد و این هم از مشاورش، مجری انتخابات وقتی جانب دارانه عمل کند صلاحیت برگزاری انتخابات را ندارد.
United Kingdom
کاش از حضور ایشون در معاونت های سیاسی استفاده می شد...
اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه آمریکا برای تغییرات بنیادین در ایران هستند. آمریکا و اصلاح طلبان یک هدف مشترک دارند و ان براندازی حکومت. کم کم دارید قدر احمدی نژاد را می دانید
هموطن
درود بر ابتکار
مبتکر فتنه
هادی
هرچه به انتخابات نزدیک میشویم کاسبان فتنه هم فعالتر شده و کاسبی قتنه بازارش رونق میگیرد ،عده ای ممکن است در مقطع زمانی خاص فتنه گری کرده باشند و کاسبان فتنه همیشه فتنه گری می کنند در هر زمانی
وزارت اطلاعات مصلحت انديشي هاي بيجا را كنار بگذارد
Iran, Islamic Republic of
ایشون یادشون باشه که در سطح اول جمهوری اسلامی مسئولیت دارن...
دمش گرم،تاکورشودهرآنکس نتوان دید،...
محمود
خانم ابتکار روزقیامت باید جوابگو باشد که به جای پرداختن به مسایل کشور ازجمله ریزگردها که امان مردم روبریده ٬به مسایلی می پردازندکه منفعت جناحی بلکه منافع دشمنان خارجی را دنبال دارند .این خیانت است به کشور.
ببخشید چیو نمیتوان دید
شما کار خوبی از این خانوم سراغ داری؟هموار کردن راه واردات بنزین برای ...رو میگی ؟
عزیز من حداقل عرق ملی داشته باش

دارن برای دشمن انقلاب فرش قرمز میندازن

آمریکایی ها غیر قابل اعتمادند
United Kingdom
چه باک بعضی برای منافع شون حاضر کل کشور به آتش بکشند اینها که کاری نیست
Iran, Islamic Republic of
این اندازه تعصبی بی مورد به درد نمی خوره کمی افکار واقع بینانه تر داشته باشیم و عالمانه کامنت بزاریم
... به همان دلیل که فابیوس وقتی به تهران آمد از میان دولتی ها با ابتکار ملاقات کرد ... و اگر اجازه بدهند ناتانیاهو هم به ایران بیاید حتما با ابتکار ملاقات خواهد کرد ...
خدا به دادمان برسد