دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

واکنش سازمان منع آزمایش اتمی به برجام

سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 439294
رئیس سازمان منع جامع آزمایش‌های اتمی درباره نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ اظهار نظر کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، رئیس سازمان مسئول منع آزمایش‌های اتمی روز دوشنبه از رهبران کشورهای جهان خواست مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ را الگویی برای تصویب معاهده منع آزمایشات اتمی قرار دهند.

بیش از ۱۶۰ کشور دنیا معاهده جامع منع آزمایشات اتمی (CTBT) را امضا کرده‌اند. اما از زمان اجرای این معاهده در سال ۱۹۹۶، هند، پاکستان و کره شمالی با انجام آزمایش‌های اتمی، همراه با کشورهای آمریکا و چین، جزو کشورهایی بوده‌اند که در اجرای معاهده مورد نظر اخلال کرده‌آند.

«لاسینا زربو» روز دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفت مذاکرات نفس‌گیر دو ساله‌ای که به وضع محدودیت‌هایی علیه برنامه هسته‌ای ایران منجر شد نشان داد که با تلاش می‌توان به چه نتایجی دست یافت.

«رربو» که سازمان تحت امرش قرار است کنفرانسی برگزار کرده و کشورها را به تصویب معاهده مورد نظر ترغیب کند گفت: «فکر می‌کنم اکنون وقت آن است که کشورها از الگویی مشابه مذاکرات ایران برای تأمل درباره آینده CTBT استفاده کنند.»

این دانشمند کارآزموده اهل «بورکینافاسو» افزود بعد از عدم موفقیت کشورها در رسیدن به سندی مشترک در کنفرانس معاهده ان‌پی‌تی در ماه مه، احساس نومیدی در میان کشورهای غیردارنده سلاح‌های هسته‌ای افزایش یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *