جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۲۱

طیب‌نیا: دلارهای ایران در چین با لغو تحریم‌ها هم آزاد نمی‌شود

سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۸
کد مطلب: 439276
وزیر اقتصاد گفت: ۲۲میلیارد دلار به‌عنوان وثیقه تأمین مالی خارجی در کشور چین داریم که اگر تحریم‌ها نیز برطرف شود این وجه قابلیت استفاده ندارد.
طیب‌نیا: دلارهای ایران در چین با لغو تحریم‌ها هم آزاد نمی‌شود
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی طیب‌نیا در حاشیه نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخش زیادی از پول‌های بلوکه شده ایران قبلاً هزینه شده، گفت: وجوه قابل استفاده از پول‌‌های بلوکه شده ایران کمتر از ۳۰ میلیارد دلار است.

وی افزود: با ورود نفت ایران به بازار قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد اما ما باید سهم خود را در بازار به دست آوریم و به سطح گذشته برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: با ورود ایران به بازار کشورهایی که سهم ایران را تصاحب کرده‌اند مجبور به بازگرداندن سهم ایران هستند.

این مقام مسئول گفت: اتفاقاتی که در بازار نفت خواهد افتاد کوتاه‌مدت بوده و قطعاً درآمدهای ما افزایش می‌یابد و امکان دسترسی به منابع جدید خواهیم داشت و در نهایت وضعیت اقتصادی ایران بهبود معناداری خواهد داشت.

وی اظهار داشت: سطوح درآمدی مختلف در قانون بودجه دیده شده است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی اضافه کرد: ۲۲ میلیارد دلار به‌عنوان وثیقه تأمین مالی خارجی در کشور چین داریم که اگر تحریم‌ها نیز برطرف شود این وجه قابلیت استفاده ندارد.

طیب‌نیا تصریح کرد: بخشی از منابع ما نیز در دولت گذشته در اختیار برخی از شرکت‌ها مانند شرکت ملی نفت ایران قرار گرفت و صرف پروژه‌ها شد که این مبلغ، رقم بزرگی بود و این پول در واقع هزینه شده است.

وی تأکید کرد: درست است که این حساب به‌عنوان طلب بانک مرکزی از شرکت ملی نفت ایران نوشته خواهد شد اما جزو دارایی‌های کشور به حساب می‌آید و عملاً وجوهی نیست که قابلیت استفاده داشته باشد.

وزیر اقتصاد و امور دارایی در پایان گفت: وجوهی که قابلیت استفاده توسط بانک مرکزی و دولت دارد کمتر از ۳۰ میلیارد دلار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به این میگن دولت راستگویان !
تا قبل از توافق آب خوردن مردم هم به تحریم ربط داشت ولی امروز حتی دلار های بلوکه شده هم آزاد نخواهد شد !!! فقط خدا میدونه که این دولت چرا 2 سال به هر دری زد که با عمو سام به توافق برسه در حالی که امروز خودشون اعتراف میکنن که این توافق حداقل برای توده های مردم هیچ سودی نداره .
بورس کشور که مردم خوش باور در ابتدا سرمایه هایشان را به آن منتقل کردند پس از یک ضرر سنگین دچار رکود کامل است.
بازار مسکن در رکود کامل است.
بازار خودرو هم در رکود بسر میبد و دولت تشویق ضمنی به عدم خرید می کند .
اما با بالا بردن نرخ سود بانک ها که در عمل ادعای پائین آوردن آن یک دروغ بزرگ بود، بهره بانکی که در این دولت حتی با کم کردن نرخ تورم از آن بالاترین سود بانکی در مقایسه با کشور های پیشرفته و نیمه پیشرفته است.
با قاچاق هدفمند کالا در عمل صنایع کوچک در حال تعطیلی هستند و سرمایه ها از جیب مردم به جیب یک جریان خاص که کاملا تشکیلاتی است ( رد پایش در هرفتنه براندازانه دیده شده است) سرازیر شده است.
البته در آستانه انتخابابات مجلس شورا و خبرگان آقایان قصد دارند کام بشدت تشنه مردم را با ورود بخشی از دلارها شیرین کنند تا به نتیجه مطلوب در انتخابات برسند.
Iran, Islamic Republic of
پس این همه حضرات رفتند به آمریکا باج دادند که چی بشه؟
معلوم نیست کی راست میگه و کی دروغ میگه قبلش که همشون سنگ توافق به سینه می زدند و می گفتند که تمام مشکلات برطرف میشه و سرمایه به کشور بر می گرده حالا همشون یکی یکی میگن پولی در کار نیست هر چی بوده قبلا هزینه شده پس بقرمایید اون همه اسمون و ریسمون به هم بافتن برای توافق برای چی بود ؟؟؟؟
شهروند درجه چندم
طیب‌نیا: دلارهای ایران در چین با لغو تحریم‌ها هم آزاد نمی‌شود
گویا کم کم داره گند توافق درمیاد!
مبارک دولت راستگویان باشه
گند رو دولت راستگویان قبلی با قراردادی که با چین بسته زده شهروند درجه چندم
دوست عزیز دلیل نمیشه که چون قبلی ها اشتباه داشتند بعدی ها به مردم دروغ بگویند
آنها که قبل ازتوافق به مردم وعده بهشت می دادند باید الان پاسخگوباشند
کوروش
موافقم!!!

خودشونم به این نتیجه رسیدند که توافق دردی دوا نمیکنه!!!!
United States
هر روز منافع توافق داره آب میره...
از بس که این چینی ها را احمدی نژاد پررو کرد
Iran, Islamic Republic of
تدبیر رئیس جمهور داره فعلا میچرخه
این دوسال نیز میگذره
فاطمه
خودتونو برای توافق هلاک کردید آقای وزیر .......حالا که منافع ملی را مفت تقدیم دشمن کردید این حرف ها را می زنید ؟؟؟؟؟؟؟؟وای بر روز حساب شما به خاطر بیت المال ووای بر شما از آه خانواده شهدا ....
بی خود از خانواده شهدا مایه نزار زمان اختلاس های میلیاردی و قرارداد ترکمانچین کجا بودی؟همین آدم تو 2 سال تورم بیش از 40% را مهار کرده دلار 3800 و سکه 1.5 میلونی را به قیمت امروز رسانده
سعید
برادر من الان که وزیر میگه پول ها قبلا خرج شدن منظورش همینجاست. یه نگاهی به رشد نقدینگی بزنی میفهمی که پولا رو اوردن تزریق کردن بازار سکه و دلار ارزون شد. ضمنا این چه جور حساب کتاب هست که همه چیز قرون میشه اما تورم کم میشه نکنه دولت تو معادلات حساب کتاب دستکاری میکنه.
جناب ! اولا" كل تورم در روزهاي آغازين كار اين دولت 40درصد بوده, با اين حسابي كه تو كرده اي الآن بايد تورم 9-8 درجه زير صفر باشه!!
دوما" اين دولت تورم را پايين آورده به بهاي ايجاد ركود در بخشهاي بسياري از اقتصاد كشور, ازجمله مسكن , بورس ,اشتغال, رشد علمي !!!
ali
هزار تا قول بند توافق دادن حالا هم هر روز یه دبه ای در میارن..با تحریم بدون تحریم این توافق هیچ تاثیری رو زندگی مردم عادی نداره
فاطمه
نکنه شما دلار وطلا میخوری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یه نمونه از ارزونی مثال بزن ......بالا رفتن ارزش پول ایران همه رو غافلگیر کرده ؟؟؟؟؟؟؟؟...
افزایش قیمت یک باره ارز و فلزات گرانبها شوک روانی روی مردم وبازار میزاره نمونه اش سال 91 که با افزایش لجام گسیخته قیمت دلار و طلا کار رو به افزایش چند برابری اقلام غذایی و مسکن کشاند حتی بازار های کلان شهرها در مهر 91 روزهای پرالتهابی را پشت سر گذاشتند تازه همه این ها در صورتی بود که دولت احمدی نژاد از درآمد افسانه ای نفت سود می برد هرچند که امثال جنابعالی آنقدر از بشکه های نفت 150 دلاری بهتون رسیده که الان سنگ آدم هایی را به سینه میزنید که طی 8سال ارزش پول ملی را به یک چهارم کاهش دادند.
کاظم
واويلا از اين همه سربلندى در توافق!!
پس این همه شتاب وحمایت برای توافق برای چه بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States
ما ز یاران چشم یاری داشتیم !