جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

سایت‌های خبری متخلف +لیست اسامی

دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب: 439219
در صورت اصلاح تخلفات تذکر داده شده، اسامی سایت هایی که اقدام به اصلاح مصادیق کرده اند روز بعد اعلام خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از جام نیوز، اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی ۲۰ روز پس از صدور اطلاعیه‌ای در خصوص اجرای دقیق قانون در خصوص خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دارای مجوز اولین لیست پایگاه‌های متخلف را منتشر کرد.

بر این اساس پس از رصد و بررسی موارد اعلام شده، هر روز اسامی پایگاه‌های متخلف اعلام خواهد شد. در صورت اصلاح تخلفات تذکر داده شده، اسامی سایت هایی که اقدام به اصلاح مصادیق کرده اند روز بعد اعلام خواهد شد.

در سه هفته اخیر و به دنبال تذکر های اعلام شده به مدیران مسئول پایگاه‌های خبری همکاری آنان موجب رعایت دقیق قانون در فضای مجازی شده است اما در این میان تعدادی از سایت ها نیز با وجود تذکرهای اعلام شده هنوز اقدام به اصلاح مصادیق اعلام شده نکرده اند.

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی پس از صدور اطلاعیه در تاریخ ۶مرداد ماه اقدام به تذکر به پایگاه‌هایی کرد که قانون مطبوعات را رعایت نمی کنند. تذکرهای داده شده در خصوص رعایت ماده ۱۸ قانون مطبوعات، استفاده از نام مجوز گرفته شده از هیات نظارت بر مطبوعات و استفاده نکردن از عناوین غیرمصوب و قیدنشده در پروانه بوده که به سایت های متخلف اعلام شده است.

در اطلاعیه اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی که ۹۴.۵.۶ منتشر شد، تاکید شده بود:

«۱) از همه رسانه های خبری فضای مجازی (خبرگزاری ها و پایگاه های خبری دارای مجوز) انتظار می رود به منظور ایجاد شفافیت، ارتقاء مسئولیت پذیری و تمایز میان رسانه های دارای شناسنامه با شبنامه های الکترونیک، و بر اساس الزام ماده ۱۸ قانون مطبوعات نام صاحب امتیاز، مدیر مسئول و آدرس دقیق پستی خود را در محل معینی از رسانه خود منتشر کنند.

۲) نامواره (لوگو) و نامی که رسانه های فضای مجازی در متن اخبار و مطالب برای خود به کار می برند نباید با مشخصات پروانه ای آنان مغایرت داشته باشد. در غیر این صورت تخلف از قانون مطبوعات محسوب می شود.

۳) برخی پایگاه های خبری، به صورت غیرواقعی خود را به عنوان «خبرگزاری» معرفی می کنند که این اقدام مغایر با اخلاق و چارچوب های حرفه ای و سبب نادیده گرفتن حقوق سایر رسانه ها بوده، مصداق تخلف از قانون مطبوعات است.»



نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *