جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۳
زارشی از رفتار دوگانه اصلاح‌طلبان در قبال افشاگری‌ها

«بگم‌بگم» خوب است اما علیه اصولگرایان+تصاویر

شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب: 438786
درحالی اصلاح‌طلبان از «بگم‌بگم»های علیه دولت سابق و نمایندگان مجلس به شدت استقبال می‌کنند که تاب شنیدن یک اظهارنظر افشاگرانه علیه خودشان را ندارند.
«بگم‌بگم» خوب است اما علیه اصولگرایان+تصاویر
به گزارش جهان به نقل از فارس، «بگم بگم» کلید واژه ای است که چند سالی جایش را در واژگان سیاسی سیاستمداران ایران باز کرده؛ واژه ای که اولین بار بسیاری آن را از زبان رئیس جمهور دولت نهم شنیدند آن هم در مناظره‌های انتخاباتی سال ۸۸. محود احمدی نژاد در مناظرات انتخاباتی آن دوره زیاد از این روش در مقابل رقبای انتخاباتی اش استفاده کرد.

اما با به پایان رسیدن عمر ریاست جمهوری ۸ ساله احمدی نژاد بسیاری گمان کردند که عمر ادبیات «بگم بگم» هم به پایان خود رسیده اما این گونه نشد، چرا که منتقدان همین ادبیات، در دولت تدبیر و امید از میراث نه چندان خوشایند دولت قبل بهره گرفتند؛ یک روز معاون اول رئیس جمهور تهدید به افشاگری کرد، یک روز وزیر کشور بحث «پول های کثیف» را مطرح کرد؛ روز دیگر مشاور ارشد رئیس جمهور سال ۹۴ را سال «افشاگری» نامید و یک روز هم رییس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست‌جمهوری سینه سپر کرد که حالا نوبت بگم‌بگم های ماست!

به گزارش فارس، نکته قابل تامل در این میان، استقبال روزنامه های اصلاح طلب از این ادبیات و افشاگری‌های صورت گرفته توسط دولت یازدهم است، روزنامه هایی که تاب شنیدن افشاگری یکی از چهره های خودی را هم ندارند.

بر اساس این گزارش، سیدصادق خرازی دیپلمات سابق ایران و رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت و گو با هفته نامه مثلث گفت: «کسانی را یادم است که در دورانی که سفیر بودم با خارجی‌ها مذاکره می‌کردند و به دشمن ‌گرا می‌دادند؛ من آنها را به‌عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم.لیست‌شان را هم دارم و اگر قرار باشد روزی ارائه دهم، ارائه خواهم داد. منتها به سیستم امنیتی نخواهم داد و اگر بخواهم بدهم به مردم ایران ارائه می‌دهم که بدانید این آقا در دوره اصلاحات با فلان مقام ارشد اروپایی یا فرانسوی یا فلان مقام ارشد آمریکایی پنهان مذاکره کرده و‌گرا داده است.»

همین اظهار نظر دیپلمات اصلاح طلب، کافی بود تا سیل هجمه ها به وی آغاز شود.

* روزنامه آرمان: رفتار خرازی به سبک احمدی نژاد

روزنامه آرمان در مطلبی علیه خرازی نوشت: آقای خرازی خوب است پاسخ دهد حزب ندا چگونه شکل گرفت و رزومه کوچکی از فعالیت‌های اصلاح‌طلبانه خود در معرض دید افکار عمومی قرار دهد تا هویت شخصی که روز با فلانی عکس یادگاری می‌اندازد و روز دیگر ‌میهمان رسانه‌ای بهمانی می‌شود که تندترین اتهامات را به اصلاح‌طلبان وارد می‌کند، مشخص شود.


* زیباکلام: این ادبیات احمدی‌نژاد است!

صادق زیباکلام تئوریسین این روزهای اصلاح طلبان نیز در واکنش به اظهارات اخیر صادق خرازی، گفت: من فقط باید بگویم متاسفم برای آقای خرازی که از چنین ادبیاتی استفاده کرده است چراکه این رفتار ایشان بنده را به یاد صحبت های پوپولیستی آقای احمدی نژاد می اندازد که می گفت لیست مفسدین و متجاوزان بیت المال در جیب بنده است .

وی همچنین مدعی شد: خرازی با این حرفها می خواهد عزیز دل اصولگراها باشد و در بین آنها جا بازکند درواقع این پیام را به اصولگراها می دهد که فکر نکید من اصلاح طلب هستم درحالی که ایشان می تواند بدون استفاه از چنین ادبیاتی با اصولگرایان باشند.


* پورنجاتی: دوای درد خرازی سرلیست شدن است


از سوی دیگر احمد پورنجابی، یکی دیگر از اعضای حزب منحله مشارکت نیز متن طنزی خطاب به خرازی نوشت: «شوخی با یک فقره «آقاصادق» که این روزها توی بورس سرسره بازی روی پوست خربزه «اونا»ست! اگه گفتی چرا «این» لیست داره؟ واسه اینکه تو دیکته بیست میاره! اگه گفتی که شغل و کار «این» چیست؟ کلاسیکه، «عتیقه»س بی‌خودی نیست! اگه گفتی چرا اخم کرده طفلک؟ چو دستش خالیه، رفته توی لک! اگه گفتی چه شد «آن آقاصادق» ز دست «این یکی»! اگه گفتی دوای درد او چیست؟ بیاد کاندید بشه، آن هم سر لیست!


* رمضان زاده: لیست دیپلماتها قاچاقچی در جیب کیست؟

واکنش ها به همین جا ختم نشد و عبدالله رمضان‌زاده عضو حزب منحله مشارکت در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: «به نظر شما لیست دیپلمات‌های قاچاقچی نسخ خطی کتاب‌های قدیمی در جیب کیست؟!»


* ابطحی: به لیست رمضان زاده «قاچاق زیر خاکی» را هم اضافه کنید

محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور دولت اصلاحات نیز در واکنش به اظهارات خرازی، در صفحه شخصی فیس‌بوکش نوشت: «صادق خرازی در ادامه حرف های شیرین و متناقضش گفته که لیست اصلاح طلبانی که به دشمن گرا می داداند را در جیبش دارد.

از این شیرین زدن ها قبلا هم در گفته هایشان بود. عبدالله رمضان زاده در این رابطه نوشته لیست دیپلمات های قاچاقچی نسخ خطی کتاب های قدیمی در جیب کیست. البته قاچاق زیر خاکی هم اضافه کنید راه دوری نمی رود. بهترین تلنگر را رمضانزاده برای اصلاح طلبی بدلی ندا داده است.»

به گزارش خبرگزاری فارس، همین روزنامه‌ها و شخصیت‌هایی که این چنین به صادق خرازی هجمه وارد می‌کنند و ادبیات وی را ادبیاتی احمدی‌نژادی معرفی می‌کنند طی چند ماه گذشته به شدت از بگم بگم های مسئولان دولت یازدهم علیه اصول‌گراها و مسئولان دولت گذشته استقبال می کردند و هیچ انتقادی به چنین ادبیاتی نداشتند.

* مشاور ارشد رئیس‌جمهور: سال ۹۴ سال افشاگری است


اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس‌جمهور در مصاحبه‌ای که تیتر اول روزنامه ایران در تاریخ ۱۷ اسفند ۹۳ انتخاب شد، با تاکید بر اینکه پول‌های کثیف بخشی از مدیریت کشور را درگیر کرده، گفت: عده‌ای می‌خواهند در سال ۹۴ با پول‌های کثیف وارد بازی سیاسی شوند. ما سکوت نخواهیم کرد و سال ۹۴، سال افشای آنهاست.

روزنامه های اصلاح طلب نیز به تأسی از روزنامه ارگان دولت از این ادبیات به استقبال افشاگری علیه دولت احمدی نژاد و نمایندگان مجلس رفتند.






در همین رابطه حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی، رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست‌جمهوری با اشاره به اظهارات اکبر ترکان مبنی بر اینکه سال ۹۴ سال افشاگری خواهد بود، تاکید کرد: «حالا نوبت ماست که بگم‌، بگم‌ها را شروع کنیم».

این بار هم روزنامه ها و رسانه های منتقد به ادبیات رئیس جمهور سابق، بخشی از صحبت‌های اشرفی اصفهانی را که عینا همان عبارات احمدی نژادی بود را تیتر رسانه خود کردند.





رسانه های این جریان در خصوص اظهارات وزیر کشور درباره پول های کثیف نیز چنین روشی را اتخاذ کردند؛ روزنامه های اصلاح طلب تا زمانی که گمان می کردند عبدالرضارحمانی فضلی در موضوع پول‌های کثیف به دنبال ارائه لیست و مصادیق است، از او حمایت می‌کردند و از وزیر می‌خواستند تا اسامی را افشا کند اما زمانی که متوجه شدند سخن وزیر تنها یک هشدار بوده وی را مورد انتقاد قرار داده و وی را مورد آماج شدیدترین حملات خود قرار دادند.

تیتر این روزنامه ها پیش از توضیحات رحمانی فضلی در صحن علی مجلس را در ادامه می بینید:




















بررسی رفتار مسئولان و رسانه‌های اصلاح طلب نشان می‌دهد که آنها یک اظهار نظر ساده هم حزب خودشان را تاب نمی‌آورند و او را مورد آماج حملات خود قرار می دهند اما از بگم بگم های دیگران به شدت استقبال می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


س
Iran, Islamic Republic of
جالب این است که هرچه می گن ، بیشتر آن پوچ است اگر دست شان پور بود چه می کردند
عمار
Iran, Islamic Republic of
سال 94سال تشویش اذهان برای رسیدن به اهداف کثیف سیاسی !!
سیاستمدارانی ازجنس لاییک غربی وبدون نشان از شخصیتهای سیاسی اسلامی .درعرصه سیاسی کشور اسلام کنار رفته ،محرمات نادیده گرفته میشود وافراد برای دستیابی به اهداف دنیوی وحزبی ،ازتمام آخرت،وجدان،انسانیت.وسایر ارزشهای الهی عبور کرده اند.وبدترین جفاها را در حق هم کیشان خود روا میدارند تا به مطامع دنیوی دست یابند.درحالی که دربرخی کشورهای لاییک هم این روش منسوخ شده وبابرنامه اداره بهتر کشور سعی درازمیدان بدر کردن رقیب هستند.
جالب اینجاست که تعدادی ازاین سیاست ورزان خود لباس مقدس روحانیت به تن دارند ودرمراکز دینی تحصیل کرده اند !!انگار درسهای خوانده شده تنها برای منبر وارایه ان به عوام الناس است وبرای خودشان کاربردی ندارد .واین جمله رحماء بینهم واشداءعلی الکفار ،یا یادشان رفته ویا وارونه ترجمه شده.
حسام
Romania
باباجان آقاصادق تازه قطره ای آب درلانه ی مورچگان انداخته است.ترس آنهاازاین است که قطرات دیگر هم در راه باشد؛دست پیش گرفته اند که پس نیفتند.