شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۱

تولید رایانه بدون کیس و لپ تاپ در داخل

دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب: 438011
وزیر صنعت گفت: کامپیوترهای بدون کیس و لپ تاپ در لیست اقلام تولید داخل این وزارت‌خانه قرار دارد و دولت به تمامی دستگاه های دولتی و سازمان های وابسته ابلاغ کرده که باید نیازهای سازمانی خود را از تولیدات داخلی تامین کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، وزیر صنعت، معدن و تجارت از خط تولید کامپیوترهای بدون کیس و لپ تاپ ماتریس تحت لیسانس MSI تایوان بازدید کرد.

وی در این بازدید با بیان این که کامپیوترهای بدون کیس و لپ تاپ در لیست اقلام تولید داخل این وزارت خانه قرار دارد اظهار داشت: دولت در نقش حمایت کننده به تمامی دستگاه های دولتی و سازمان های وابسته ابلاغ کرده که باید نیازهای سازمانی خود را از تولیدات داخلی تامین کنند. وظیفه دولت در این دوره،‌ حمایت از توسعه فعالیت های بخش خصوصی و بهره گیری از شرایط به وجود آمده و کمک به توانمند سازی بخش خصوصی است.

وی در مورد دغدغه های مدیران این واحد تولیدی در باره مناقصات دولتی که تخلفاتی در قالب سفارش برندهای خاص و اقلام وارداتی دیده شده است تاکید داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی صنعت کشور تمام قد در مقابل این گونه تخلفات ایستاده است و لزوم برخورد قاطع با فساد موجود در برخی مناقصات دولتی را در دستور کار خود قرار داده است.

نعمت زاده تولید کامپیوترهای بدون کیس و لپ تاپ را گامی به جلو در صنعت کشور برشمرد و افزود: تولید این اقلام با دیگر کالاها تفاوت چشمگیری دارد و این تفکر که باید روند تولید در این واحد تولیدی را با کارخانه های دیگر مقایسه کرد تفکر اشتباهی است.

وی اضافه کرد: تولید محصولات فناوری اطلاعات به زیرساخت هایی ویژه نیاز دارد و باید این کالاها را در زمره کالاهای خاص قرار داد و لزوم تغییر نگرش مسئولین و مدیران دولتی و خصوصی به تولیدات این چنینی را می طلبد.

وی همچنین پیشنهاد کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت آموزش و پرورش با توجه به نوع محصولات تولیدی این کارخانه و نیاز قشر دانش آموزان به این کالاها آماده حمایت و همکاری در مورد ارائه این محصولات با تسهیلات آسان برای دانش آموزان سراسر کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
United States
شاید کم بی ربط باشه ولی این نظر رو بگذارید شاید اون کسی که کاری از دستش برمیاد بخونه. سالهای طولانی از ورود دستگاههای دیجیتال به ایران میگذره اما هنوز نمایشگرهای اونها فارسی نشده. اگه تولید می کنید بومی هم بکنید.
یک مغازه دار یا هر شغل دیگه ای که به ترازو یا ماشین حساب نیاز داره آیادستگاهی با اعداد فارسی پیدا می کنه؟ یک بیمار دیابتی یا کسی که نیاز به کنترل فشار خون داره آیا دستگاه سنجش قند و فشار فارسی پیدا می کنه؟ نیست توی این مملکت نداریم! تو ایران دستگاه دیجیتال فارسی نداریم!
پدر و مادر من باید برای کار ساده ای مثل اندازه گیری فشار خون و قند خون منتظر خودشون که هر لحظه ممکنه نیاز به کنترلش باشه محتاج کمک بچه و نوه و این و اون باشند.