سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۱۲
۵۵
مسعود میرکاظمی مطرح کرد:

رشوه‌ای‌که مقام‌دولت‌فعلی‌از کرسنت‌گرفت‌به حساب حزبش ریخت/ یک انتقاد هم از کرسنت نمی‌کنند

يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 437720
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بابک زنجانی را رو کردند تا کرسنت فراموش شود؛ جزئیات کرسنت باید افشا شود و نام تمام کسانی که پول گرفته‌‌اند معلوم شود، حتی اگر آن شخص مسئول دفتر فلان وزیر دوران اصلاحات باشد.
رشوه‌ای‌که مقام‌دولت‌فعلی‌از کرسنت‌گرفت‌به حساب حزبش ریخت/ یک انتقاد هم از کرسنت نمی‌کنند
به گزارش جهان به نقل از نسیم، مسعود میرکاظمی عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تخلفات صورت گرفته در پرونده کرسنت اظهار کرد: در پرونده کرسنت کسانی هستند که رشوه گرفته اند و وقتی از آنها بازجویی می شود، اعلام می کنند که به حساب یک حزب سیاسی پول ریخته ایم، بنابر این، این افراد که اکنون در برخی پستهای دولتی حضور دارند، معلوم است که علاقه مند نیستند، که جزئیات کرسنت افشا شود.

وی خاطرنشان کرد: جزئیات کرسنت باید افشا شود و نام تمام کسانی که پول گرفته اند معلوم شود، حتی اگر آن شخص مسئول دفتر فلان وزیر دوران اصلاحات هم باشد، نباید برای کسی مهم باشد.

* کرسنت را امنیتی کردند تا دست خودشان رو نشود

وزیر اسبق نفت با انتقاد از امنیتی کردن پرونده کرسنت تصریح کرد: پرونده کرسنت را به این دلیل امنیتی کردند که این جزئیات افشا نشود وگرنه این پرونده امنیتی نیست.

وی در خصوص پرونده بابک زنجانی نیز بیان کرد: زمانی که در مجلس بودم گزارشی آمد که فردی به نام بابک زنجانی میعانات و فرآورده های نفتی را از ایران می‌گیرد و می فروشد و به گونه ای عمل می کند که انگار نمی خواهد پولش را برگرداند.

میرکاظمی افزود: ماجرا به اوایل مجلس نهم بر می گشت و من رئیس کمیسیون انرژی مجلس بودم، بنابر این، این مسئله را با مسئولین شرکت ملی نفت در میان گذاشتم و حتی نامه‌ای زدم که مراقبت شود تا سو استفاده ای صورت نگیرد، بعد مسئولین وقت اعلام کردند که این فرد مورد تایید بانک مرکزی است و نفت را می فروشد و به دور زدن تحریمها کمک می کند.

وی گفت: ما جلساتی گذاشتیم و بررسی کردیم و بعد یک مقدار جدی تر وارد پرونده بابک زنجانی شدیم و دستگاههای نظارتی اعم از سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات و دیوان محاسبات را فراخواندیم و اعلام کردیم بدهی این فرد به کشور در حال افزایش است و سر رسید برخی از بدهی ها هم گذشته است و ایشان مرتبا به این کشور و آن کشور می رود و سرمایه گذاری می کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: وقتی زندگی بابک زنجانی را بررسی کردیم، دیدیم که غیر از این پول نفت دارایی دیگری هم ندارد که قابل توجه باشد و عمدتا همین پولهای دولتی را در اختیار دارد.

* اولین بار طرح تحقیق و تفص از بابک زنجانی را من نوشتم

میرکاظمی به نقش خود در رسیدگی به پرونده بابک زنجانی اشاره و عنوان کرد: وقتی به دستگاههای نظارتی اعتراض کردیم گفتند ما شاکی نداریم، من همانجا خودم شخصا طرح تحقیق و تفخص از این موضوع را نوشتم، چون یک نماینده هم شخصا می تواند طرح تحقیق و تفحص بنویسد.

وی افزود: این طرح را نوشتم و گفتم این هم شاکی و آن را به هیات رئیسه مجلس دادم، نمی خواستیم خیلی هم سر و صدا کند، چون علاقه مند بودیم که پول برگردد. وی ادامه داد: نه دنبال مچ گیری بودیم و نه دنبال مسئله دیگری ؛ میخواستیم فردی نیاید کلاه دولت را بردارد و برود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این مطلب که دولت وقت از بابک زنجانی شکایت نمی کرد تصریح کرد: دولت وقت از بابک زنجانی شکایت نمی کرد به این توجیه که بحث تحریم است و به این دل خوش بودند که این پول را برمی گرداند، ولی گزارشی که ما از بیرون و از فعالین بخش خصوصی داشتیم این بود که وی با قیمتهای پایینی این محموله ها را می فروشد که این جای تعجب دارد که کسی که با قیمت فوب خلیج فارس نفت را خریده، چرا با اختلاف خیلی پایین تری نفت را می فروشد، پس معلوم است که قصد بازگرداندن پولها را ندارد.

* اصلاح طلبان و کارگزاران یک انتقاد هم از کرسنت نمی کنند

میرکاظمی با انتقاد از وزیر نفت گفت: برخی از آقایان امروز می گویند بابک زنجانی را مطرح کنید تا کرسنت فراموش شود، حتی ۹ دی سال گذشته همین مسائل را با مدیران مسئول هم‌فکر خودش مطرح و یک سری صحبتها در مورد کرسنت که خلاف واقع است و همیشه مطرح کرده را بار دیگر عنوان می کند تا این فساد فراموش شود.

وی با انتقاد از نوع برخورد دولتمردان با فساد بیان کرد: برخورد با فساد نباید فرقی داشته باشد و حزب و جناح نمی شناسد، یک ایراد جدی که به حزب کارگزاران و اصلاح طلبان وارد است، این است یک انتقاد از کرسنت نمی کنند، ولی ما می گوییم اصلا فرقی نمی کند، من یک نماینده اصولگرا بودم، در وزارت نفت هم عده ای هنوز از دوستان من هستند، ولی منافع ملی را که نمی شود، فدای حزب و جناح و گروه کرد. متاسفانه برخی ها اسم مبارزه با فساد را می برند، تا زمانی که به حزبشان خدشه ای وارد نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تک تک افرادی که به آن شخص که در ردیف اول است اعتماد کردند و دو باره قبا را بر قامتش دوختند ... باید در این دنیا ودر قیامت پاسخگوی این اقدام خود باشند.
Iran, Islamic Republic of
هركي صحبت كنه و بگه اما تو يكي حق نداري از ...حرف بزني
Iran, Islamic Republic of
داستان اونیه که دزد دزد میکرد در حالیکه ....
Iran, Islamic Republic of
هیس ، از کرسنت چیزی نگی !?
هیس ، از توافقات هسته ای ۰۰۰۰ !
هیس ۰۰۰۰
Iran, Islamic Republic of
جمله من اين بود ...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
فحش نده تا سانسور نشی!
راحت و با منطق بدون این که اتهام بزنی و توهین کنی حرفت رو بزن!
ج س
Iran, Islamic Republic of
چرا دستور دادند راجع به کرسنت و برجام کسی حرف نزند و مطلب ننویسد
اگر کار دیگران و جناح رقیب شان بود خودشان ۱۰برابر به آن اضافه می کردند و تحویل جامعه می دادند
Iran, Islamic Republic of
چرا حق نداره؟
نماینده ست و وظیفهش همینه

شما دوست داری همه در مقابل فساد و دسته گلهای حضرات ساکت شن؟

جهان منتشر کن! مودبانه نوشتم!
Iran, Islamic Republic of
برخورد عقلانی! یکسان! بی غرض ورزی! و فرا جناحی! سایتها و روزنامه های اصلاح طلب و اعتدالگرا با مقوله فساد در سیستم اداری ایران:
بابک زنجانی:فساد عظیم نفتی
پرونده 3000 میلیاردی: فساد گسترده و بزرگ در سیستم بانکی
رحیمی، بقایی و مرتضوی و...: مفسدان بزرگ اقتصادی و مالی دولتی
دکل نفتی: نمونه فساد وبی تدبیری دولت سابق
.
کرسنت: سکوت محض و پاشیدن تخم مرده بر سایتها و روزنامه های اصلاح طلب و اعتدالگرا
استات اویل: هیچ چیز نیست جناح اصولگرا تسویه حساب می کند و پرونده م ه سیاسی کاری شده است
رانت 650 میلیون یورویی: کو کجاست کی دیده رانتی نیوده
دارایی ها و ثروتهای هزار میلیاردی و صد میلیاردی وزرای محترم: تهمت نزنید از کجا می دانید در اسلام حمل بر صحت است و...
محسن
حضرت امیر المومنین علی علیه السلام می فرماید: وقتی جامعه در سمت صلاح در حرکت است سوء ظن به دیگری ظلم به اوست اما وقتی جامعه به سمت فساد کشیده شده حسن ظن به دیگری فریب دادن خود است.
حال قضاوت با خودتان
Iran, Islamic Republic of
و قضاوت در مورد وضع جامعه ومعیشت و سطح زندگی و برخورداری مردم از امکانات و فقر خانواده های جنوبشهری و روستایی و بیکاری جوانان، مردمی که پول اتوبوس شدن را هم ندارندو باید شاهد ویراژ دادن بنز و پورشه و مازراتی نورچشمی ها و آقازاده ها باشند، پدری که شرمنده زن وفرزندان است، کارگرانی که چند ماه حقوق نگرفته اند و از ترس تهدید به اخراج، اعتراض هم نمی کنند، واردات کمرشکنی که صنعت و تولید کشور را زمین شده، اجاره بهاهای چند ماه غقب افتاده، خانواده ای که از ترس جهیزیه خواستگار را رد می کند، و .... و سطح زندگی مسئولین و حقوقها وپاداشها و مزایای چند ده میلیونی و ماشینهای چندصد میلیونی آقازادگان و دادمادها و مسافرتهای مرتب خارج از کشور و اقامت اهل وعیال در ممالک دور و خانه های چند میلیاردی و اشغال همزمان چند ده پست دولتی و غیر دولتی توسط مسئولین، مالکیت چند ده واحد صنعتی و تولیدی... (باز هم باید گفت یا همین مقدار بس است) وعده و وعیدهای توخالی مبنی بر عدم افزایش قیمت کالاها و اجناس و عمل به عکس آنها .... با خود شما؟!!!
.
لطفا بحث را منحرف نکنید. این سخن در مورد اشخاص خصوصی و افراد جامعه به طور عام می باشد که دست در بیت المال و امور عامه مسلمین ندارند و خودشان از دسترنج خود بهره می برند نه اینکه به دارای مناصب دولتی در حکومت اسلامی بوده و جزیی از کارگزاران باشند که در این حالت قضیه فرق می کند و بنده شما رانامه حضرت امیر به مالک اشتر ارجاع می دهم که سطح معیشت و وضعیت اقتصادی کارگزاران دولتی و صاحب منصبان را تعیین فرموده اند. لذا این سخن شما در اینجا جایگاه ندارد بلکه حرف شما حکم کلی است و جایی که موضوع تخصیص پیدا می کند حکم آن جداگانه خواهد بود.
.
.
امام خمینی :"آن روزی که دولت ما رو به خوی کاخ نشینی کرد باید فاتحه آن دولت را خواند"
این جواب اون آقایی است که میگوید: در اسلام حکم بر صحت عمل افراد است. واما الآن حکم بر صحت عمل غیر معقول است وخود بهتر می دانید
مهدی
اولا در فساد ۳۰۰۰ میلیاردی دست کدام دولت مرد احمدی نژاد در آن دست داشت و دوم اینکه پرونده آقای رحیمی مربوط به سال ۸۲ بود سوم اینکه پرونده آقای مرتضوی مربوط به فتنه ۸۸ و قسمتی از ان مربوط به تامین اجتماعی که هنوز حکمی صادر نشده و در مورد اقای بقایی هم هنوز چیزی مشخص نیست
خداداد
ظرفیت ادم ها ی ضعیف النفس وطماع که به پستی می رسندهمین است باید همانند کشورهای مثل چین وکره بدون واهمه به این که فلانی اقازاده است فلانی زحمت زیادی کشیده برای انقلاب گردن این ها زد تا ترس بر اندام شان مستولی شود .اما حبف کو قانون وکو مجری
با توجه به نظرسنجی انجام شده شما نباید بیشتر از 4 درصد صحبت کنی!

‫براساس نظر سنجی که توسط سازمان های معتبر کشور درخصوص جمع بندی هسته ای انجام شده است، 80 تا 88 درصد مردم از دستیابی به این نتیجه ابراز خوشحالی کرده و تنها 4 درصد با آن مخالفت کردند. این مخالفان باید تنها درحد همان 4 درصد حرف بزنند و نباید با لحن طلبکارانه صحبت کنند!
دیدیم اونموقعی که رای 24 میلیون بود و شما 13 میلیون بودید چقدر حرف میزدید ضمنا نماینده مجلس وظیفه اش که حرف بزنه
تدبیر
Iran, Islamic Republic of
شما اول رخصت بده همین 4 درصد حرفاشون بزنند بعد نظر سنجی کنید!!!!
مصطفی
اینه که مدام در حال بلبل زبونی هستند و یکی نیست دهنشون رو گل بگیره
مصطفی
همینطوری رو هوا مثل اون رییس بیسوادت حرف نزن
Romania
آقای میرکاظمی برادر من هر کی ندونه شما ... کردید ما نفتی ها که میدونیم...
Iran, Islamic Republic of
چرا ابهام ایجاد می کنید، شما که می دانید بفرمایید.
یعنی شما نمیدونید؟؟؟
علی
آقای جهانگیری وقتی از فسادی میگوید که تمام کشور و نظام را گرفته و گریبان چاک میکند چرا هیچ اشاره ای به پرونده کرسنت نمی کند !؟
Romania
کرسنت جعبه سیاه خیلی از وقایع است...
Iran, Islamic Republic of
دقیقا!
Iran, Islamic Republic of
اگر این موضوع به دقت بررسی شود آبرو برای خیلی ها نمی ماند...
Iran, Islamic Republic of
به نظرم باید معلوم شود که چرا در این مورد برخی می ترسند که حتی سخنی گفته شود...
هلوكاست هيييييييس!
Iran, Islamic Republic of
احسنت!
هلو کاست!!!
Iran, Islamic Republic of
بگم؟بگم؟!
ما رو از چی میترسونین؟!
جناب خان
Iran, Islamic Republic of
ما روووو!!!!!!!!!!
عجب اعتماد به نفسی!
به نفع آقایان نیست که به کرسنت رسیدگی شود...
Iran, Islamic Republic of
کرسنت اگه افشا بشه خیلیا باید جمع کنن برن....

با این که از دست دادن سرمایه ملی فوق العاده ناراحت کننده ست، اما خوبه این موضوع پیگیری بشه تا دست خیلی از مفسدین دم کلفت یکبار برای همیشه از منابع کشور کوتاه بشه...
عسی ان تکرهوا شیئا و...
Iran, Islamic Republic of
ممنونم که فحشهام رو برداشتید و جاش سه نقطه گذاشتین.
من هم فکر شما نیستم اما الآن که آروم شدم میبینم کار من غلط بوده و شما کار درستی کردین.
کلمه ی کرسنت شده اسم رمز جدید دلواپسا برای تخریب مخالفاشون!!
قراردادی که بسته شده و اون زمان به نفع ایران بوده با داد و بیداد و بگم بگم یک طرفه لغو کردین و دادگاه لاهه هم شما رو محکوم کرد...
برید خسارات چند میلیاردی رو از کسایی بگیرید که قراردادو یک طرفه لغو کردن
Iran, Islamic Republic of
من از شما می پرسم آیا در مورد معامله گاز با امارات به یک پنجم قیمت می توان گفت:" اون زمان به نفع ایران بوده "!!!!!!!! امان از توجیهات صد من یه غاز این اصلاح طلبان افساد طلب.
.
بنده دیگر هیچ حرفی ندارم!
Iran, Islamic Republic of
1- جناب متخصص در منافع! کشور، آیا منفعت کشور تو انعقاد معاهد ه ای مثل تنباکو است؟!
2- وقتی این حرفت را دیدم:" برید خسارات چند میلیاردی رو از کسایی بگیرید که قراردادو یک طرفه لغو کردن " یاد حرف رییس جمهور افتادم که گفت ما مذاکرات را 3-2 برده ایم!!!!! در ست مثل فامیل دور که 20 تا گل خورده بود وباخته بود ولی می گفت ما بردیم چون با محاسبات من باید 50 گل می خوردیم!
Iran, Islamic Republic of
دقت کردید. پرونده ای در سنوات گذشته در شورای امنیت کشور مطرح می شودواعلام می شود پرونده امنیتی است . ولی عده ای چقدر پا فشاری می کنند مسائل محرمانه کشور فاش شود !!!
این اگر خیانت نیست پس چی می تواند باشد؟؟ چرا مدعی العموم حرفی نمی زند؟ و..............؟؟؟
تا پايداري ها هستند اسرائيل پيروز است
United States
با لغو یکطرفه کرسنت برای ملت هزینه درست کردید حالا برای پوشاندن گند کاریها ی دولت متبوعتان فریاد کرسنت را سر می دهید
سرور
Romania
نخیر گاز مملکت را به ثمن بخس می دادند اماراتی های خپل.شاید بد نباشد برای اعتماد سازی و در راستای برجام در دوران پساتحریم! جزایر سه گانه را هم با لبخندی ظریف ببخشیم.تازه کدخدا هم برایمان کف می کند و کف می زند.
نماینده های محترم هم که به دستور رییس رفته اند سر حوزه ها هواخوری با سختی!
United States
حالا که لغو کردین تاوانش را هم بپذیرید خدایا زودتر اسفند بیاد از دست این جماعت راحت شیم
اصلاح طلبان به فکر جمع آوری رای هستند توجه به اسلامیت ندارند. اسلام در نظر اصلاح طلبان قدرت طلب تا جایی راه دارد که حکومت آنها را تضمین کند .
Iran, Islamic Republic of
اخه دولت معتقد بود قطعنامه کاغذ چاره هست
کاسبان تحریم معلوم شد کیها بودند
Iran, Islamic Republic of
مفسدین اصلاح طلب در تمام ایتهای خبری مزدور عجیر کردند که به ضد دولت قبل و معترضین دولت فعلی کامنت بنویسند ولی جرات دارید میزان محبوبیت دولت فعلی و قبلی را رفراندوم بگذارید
Iran, Islamic Republic of
مزدورانی افسادطلب که کامنت منفی میزنند جرات داری میزان محبوبیت دولت فعلی و قبلی را به رفراندوم بگذارید شما که هیچی اربابتون هم هیچی دولتتون هم جرات این کار را ندارد
Iran, Islamic Republic of
يعني بابك زنجاني نبايد رو ميشد
هنوزم داري ازش دفاع ميكنيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اول... تو بودی جناب کاظمی !!!! تو را باید دادگاهی کنند
یاران آقای کاظمی 8 سال سرکار بوده و خود ایشان وزیر نفت بودند چرا پرونده را از حالت امنیتی خارج نکردند.
چرا ...را دادگاهی نکردند.
چرا یاران ایشان در مجلس 9 به ...رای دادند
چه کسانی واقعا می خواهند پرونده کرسنت را امنیتی و مسکوت کنند.
حتما کسانی که بی دلیل قرارداد کرسنت را اجرا نکرده و باعث ضربه به کشور شدند
محمدباقر
Iran, Islamic Republic of
چرا تهمت می زنید؟
آن صد میلیون تومان که به حزب ع...و ت... داده شد از پدرم ارث رسیده بود
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
الکی شانتاژ میکنن!
ما و این کارا؟!
Iran, Islamic Republic of
شما شجاع باش و اسم اون مقام رو بگو آقای میرکاظمی.
الآن هم اون مسئولین دولتی رشوه بگیر دکل دکل و دزد دزد می کنن...
م
United Kingdom
همشهری مرد باش یا صحبت نکن یا اسم اون فرد را بگو . والسلام