جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

قولی که وزیر ارشاد به خبرنگاران داد

شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب: 437605
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چند سوال حاشیه‌ای خبرنگاران در روز خبرنگار که به همین مناسبت از وی پرسیده شد، پاسخ داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم «روزی برای خبرنگار» که به همت معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه امروز شنبه ۱۷ مرداد در تالار وحدت در تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال یکی از اصحاب رسانه که پرسید اگر از روزنامه‌نگاران بخواهید که یک تصمیم بگیرند، آن چیست؟ گفت: تصمیم بگیرند همیشه واقعیت را منعکس کنند، بدون کم و زیاد. آن وقت من هم قول می‌دهم با تمام توان چه از نظر حقوقی و چه از نظر قانونی از آنها حمایت کنم. افتخار ما این است که خدمتگزار همه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران باشیم.

وی به سوال یکی دیگر از خبرنگاران که گفت امروز که روز خبرنگار است، چه قولی به آنها بدهید که در روز خبرنگار سال بعد محقق شده باشد؟ افزود: قول می‌دهم که زمینه تصویب و اجرای قانون رسانه‌های همگانی را که به زودی جایگزین قانون مطبوعات خواهد شد، فراهم کنم و امیدوارم بتوانیم در زمینه بیمه هم قدم‌های مثبتی برای خبرنگاران برداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس با اشاره به آغاز تدوین قانون برنامه ششم توسعه گفت: بنده مسئول شورای فرهنگ، هنر، ورزش، جوانان و خانواده در این برنامه شده‌ام که یکی از بخش های این شورا هم کمیته اختصاصی دارد به نام کمیته امور جوانان که به طور خاص به مساله جوانان می پردازد که ما در این زمینه فعالیت متراکمی داریم.

جنتی ابراز امیدواری کرد که با فعالیت در این کمیته بتواند شناخت بهتری از جوانان پیدا کند و برنامه‌های امیدبخشی در قالب برنامه ششم توسعه برای آنها تدوین کند.

وی همچنین از قطع یارانه رسانه هایی که از دستگاه‌های دولتی و مراکزی که از بودجه‌ها ارتزاق می کنند، خبر داد و گفت: برنامه ما این است که یارانه فقط و فقط به بخش خصوصی پرداخت شود.

وزیر ارشاد که در روز خبرنگار با نمایندگان افکار عمومی صحبت می‌کرد، در پاسخ یکی از خبرنگاران که پرسید آیا تا به حال با کاریکاتور خود هم عکس گرفته‌اید؟ گفت: بله اتفاقا آخرین مورد آن نمایشگاه مطبوعات سال گذشته بود، اما آن دوستان به شکل ناشایستی یک علامت ضربدر قرمز رنگ روی چهره من نقاشی کرده بودند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ج س
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم برای بیمه قدمهایی برداریم !!!
یعنی بیمه خبر نگاران را هم با جدیت دنبال نمی کنید ! تازه قدم بر می دارید !!