شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

مخالفت موثرترین نماینده یهودی‌ با برجام

جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 437374
چاک شامر از سناتورهای مطرح دموکرات آمریکا و موثرترین نماینده یهودی‌ها در کنگره در بیانیه ای اعلام کرد با توافق هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ مخالفت خواهد کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از نیویورک تایمز نوشت: چاک شامر از سناتورهای مطرح دموکرات آمریکا و موثرترین نماینده یهودی ها در کنگره در بیانیه ای اعلام کرد با توافق هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ مخالفت خواهد کرد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد با مطالعه و تفکر دقیق در این باره تصمیم به مخالفت با توافق گرفته‌ام.

شامر افزوده است: مطمئنا برای متقاعد کردن همکارانم برای رای منفی به توافق گفتگو خواهم کرد اما بالاخره هر فردی نهایتا خودش نتیجه و تصمیم می‌گیرد.

تا کنون ۱۲ سناتور دموکرات و یک سناتور مستقل وابسته به دموکرات ها حمایت خود را از توافق اعلام کرده اند. همچنین دو سناتور مستقل و لیبرال دیگر نیز از توافق حمایت کرده‌اند.

اوباما هشدار داده است که هرگونه کارشکنی کنگره در مسیر توافق را وتو خواهد کرد، اما در صورتی که کنگره بتواند با دو سوم آراء وتوی اوباما را بی اثر کند ضربه سنگینی به جایگاه و اعتبار اوباما وارد می شود که به همراه ۵ کشور دیگر با ایران به توافق رسیده است.

چاک شامر نیز همانند دیگر نمایندگان یهودی کنگره، با توافق از دیدگاه فشار موکلانش، دولت و زندگی و اعتقاد خودش برخورد کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *