پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

تحریم ها مانع پیشرفت ایران نشد

پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب: 437333
عضو ارشد شورای روابط خارجی آمریکا در امور سیاست خارجی ضمن اذعان به بی تأثیر بودن تحریمها و تهدید به توسل نظامی علیه ایران گفت: با وجود تحریمها از کنگره ، ایران پیشرفت کرده است.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صداو سیما، فیلیپ گوردون افزود: من در اصل معتقدم این توافق به نفع امنیت ملی آمریکا است و کنگره باید آن را تصویب کند.


وی تصریح کرد: منظورم این نیست که این یک توافق عالی است بلکه به این علت از آن حمایت می کنم که آنرا به مراتب بهتر از هر گزینه واقع بینانه دیگری می دانم.


عضو ارشد شورای روابط خارجی آمریکا گفت: گزینه ادامه فشار بر ایران و تهدید به زور تا پذیرش یک به اصطلاح «توافق بهتر» توسط ایرانیان توهّم است.


گوردون با بیان اینکه طی بیش از یک دهه فشار تحریم ها را بر ایران با هدف وادار ساختن آن به انصراف کامل از برنامه اش تشدید کرده ایم، افزود: نتیجه این تحریمها توسعه پیوسته آن برنامه تا مرحله امروزی بود. با نوزده هزار دستگاه سانتریفیوژ، ذخیره ای از بیش از ده تن اورانیم با غنای پایین (ای ئی یو)، یک راکتور آب سنگین تقریبا تکمیل شده در اراک و برنامه تحقیق و توسعه هرچه پیشرفته تر در مورد سانتریفیوژها است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مرگبرآمریکا