کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شناسایی شهید بیژنی پس از ۲۷ سال

15 مرداد 1394 ساعت 9:23

نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان بوشهر گفت: ۹ شهید گمنام و یک شهید شناسایی‌شده هفته آینده در نقاط مختلف استان بوشهر تشییع خواهند شد.


به گزارش جهان، احمد موحد امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: استان بوشهر بازهم عطر و بوی شهادت خواهد گرفت و ۹ شهید گمنام و یک شهید شناسایی‌شده در هفته آینده در بوشهر و سایر شهرهای استان بوشهر تشییع خواهند شد.

وی در مورد یک شهید شناسایی‌شده بیان کرد: شهید غلامرضا بیژنی که در سال ۶۷ در جزیره مجنون در عملیات تک دشمن به شهادت رسید شناسایی‌شده و پیکر مطهر این شهید روز یکشنبه به همراه ۹ شهید دیگر وارد بوشهر و طی مراسمی در روستای خیارزار شهر شبانکاره به خاک سپرده خواهد شد.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان بوشهر تصریح کرد: پس از ورود این ۱۰ شهید مراسم ویژه‌ای در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار می‌شود و سپس برای تشییع و تدفین به شهرهای سیراف، شبانکاره، بردخون، آباد و ریز انتقال داده خواهند شد.

موحد بیان داشت: در شهرهای ریز، بردخون، آباد، سیراف هرکدام دو شهید گمنام و در شهر شبانکاره نیز شهید بیژنی و در تیپ پیاده سپاه امام صادق(ع) بوشهر نیز شهید دست‌بسته عملیات کربلای ۴ به خاک سپرده خواهند شد.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان بوشهر خاطرنشان کرد:‌شهیدی که قرار است در تیپ پیاده اما صادق به خاک سپرده شود نیز در ۲۵ سالگی در عملیات کربلای چهاردر سال ۶۵ به فیض شهادت نائل‌آمده است.

موحد ادامه داد: از دو شهید شهر ریز هم یکی در ۲۳ سالگی در عملیات خیبر در جزیره مجنون در سال ۶۲ به شهادت رسیده و دیگری در ۲۰ سالگی در منطقه زبیدات در تک دشمن در سال ۶۷ به شهادت رسیده‌اند. از دو شهید شهر آباد هم یکی در ۲۴ سالگی در عملیات کربلای پنج در سال ۶۵ به شهادت رسیده و دیگری در ۱۸ سالگی در عملیات خیبر در جزیره مجنون در سال ۶۲ به شهادت رسیده‌اند.

وی اضافه کرد: دو شهیدِ شهر سیراف یکی در سن ۱۸ سالگی در سال ۶۷ در تک دشمن در فاو به شهادت رسیده و دیگری در ۲۰ سالگی در عملیات خیبر در جزیره مجنون در سال ۶۲ به شهادت رسیده‌ است؛ از دو شهید شهر بردخون نیز یکی در ۲۸ سالگی در سال ۶۷ در تک دشمن در فاو به شهادت رسیده و دیگری در ۱۸ سالگی در عملیات خیبر در جزیره مجنون در سال ۶۲ به شهادت رسیده‌اند.


کد مطلب: 437243

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/437243/شناسایی-شهید-بیژنی-۲۷-سال

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com