سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۲

اظهار نظر هاشمی رفسنجانی درباره راه آهن

چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 437065
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: راه آهن نقش بسیار مهمی در جا به جایی مسافران و همچنین نقل و انتقال کالاها به ویژه کالاهای با وزن بالا دارد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت حمل و نقل ریلی رجاء، با تأکید بر نقش و تأثیر توسعه راه‌ها در آبادانی نقاط مختلف کشور به برنامه‌های راه‌سازی در سال‌های پس از جنگ اشاره کرد و اظهار داشت: راه در جغرافیای کشورها به مثابه رگ در پیکره انسان‌هاست که آبادانی و طراوت را به مردم هدیه می‌دهد.

وی با یادآوری ویژگی‌های طبیعی نقاط مختلف ایران بر لزوم توجه به گسترش راه آهن تأکید کرد و گفت: راه آهن نقش بسیار مهمی در جا به جایی مسافران و همچنین نقل و انتقال کالاها به ویژه کالاهای با وزن بالا دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جلب رضایت مردم در استفاده از قطار و گسترش راه آهن در سراسر کشور را از ضرورت‌های توسعه متوازن برشمرد و افزود: باید با استفاده از سرمایه‌ بخش خصوصی و برنامه‌ریزی‌های راهبردی دولت به این مهم توجه شود.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: استهلاک و هزینه‌ پایین در کنار سود بالا و امنیت و راحتی سفر از مزیت‌های استفاده از راه آهن است که کشورهای پیشرفته دنیا به شکل گسترده از راه آهن استفاده می‌کنند.

وی توجه به مترو به عنوان قطار شهری را دنباله‌ گسترش علم و تکنولوژی مربوط به قطار در راه آهن‌های بین شهری توصیف کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های کشور و همچنین آمادگی بخش خصوصی برای گسترش مترو در شهرهای بزرگ و راه‌آهن در اقصی نقاط کشور استفاده شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر ضرورت استفاده از تجربیات دنیا برای توسعه حمل و نقل ریلی و توجه به اولویت آن در حمل و نقل عمومی کشور سؤالاتی درخصوص کارهای انجام شده و برنامه‌های آینده شرکت حمل ونقل ریلی رجا پرسید که موسوی‌نژاد و خردمند جواب دادند.

موسوی‌نژاد مدیر عامل شرکت حمل ونقل ریلی رجاء، ضمن اشاره به خدمت بخش مسافری ریلی به مردم و استقبال و نیاز کشور به توسعه این خدمات، بر ضرورت توسعه هر چه بیشتر ناوگان حمل و نقل مسافری تأکید کرد.

خردمند رئیس هیئت مدیره شرکت نیز با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های داخلی واقعی، گفت: با توجه به محدودیت‌های این ظرفیت، استفاده از امکانات بین‌المللی اجتناب‌ناپذیر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چغوک
وباز ایت الله و باز خاطره ای از راه آهن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
United States
البته ما دانش اموزان هم می دانیم راه اهن بسیار مفید است