جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

کنایه سیاسی روح الامینی به مرتضوی

يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۱
کد مطلب: 436398
پدر مرحوم محسن روح‌الامینی در پایان هفتمین جلسه دادگاه سعید مرتضوی گفت: در دادگاه به مرتضوی پیشنهاد دادم شغل مشاوره فیلمنامه‌های تخیلی و جنایی را برگزیند چرا که استاد وارونه‌نمایی است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روح‌الامینی در هنگام خروج از دادگاه گفت: پرونده کهریزک سال ۸۸ با شکایت ما که در ۸ شهریور ۸۸ تقدیم رئیس قوه قضاییه شد مراحل مختلفی را در قوه قضاییه طی کرده است که بهترین و سریعترین مرحله آن مربوط به سازمان قضایی نیروهای مسلح بوده و در واقع افرادی که متهم بودند به دادگاه نظامی آورده شدند و خیلی خوب به آن قسمت رسیدگی کردند.

وی ادامه داد: در تابستان ۸۹ احکام آنها مبنی بر قتل عمد صادر شد که دو نفر به قصاص محکوم شدند که ما آنها را به دلیل اینکه از عوامل جزء بودند بخشیدیم تا به کسانی که از نظر ما مقصران اصلی بودند و یکی از آنها دادستان سابق تهران بود، رسیدگی کنیم.

پدر مرحوم روح‌الامینی گفت: پرونده ایشان در دادگاه مراحل مختلفی را طی کرده است که از جمله رسیدگی در دادگاه انتظامی قضات برای تعلیق ایشان از شغل قضا بود و بعدها پرونده ما را که چند نفر بودند بخشی را با هم رسیدگی کردند و بخشی را به صورت جدا رسیدگی کردند.

این شاکی مرتضوی در رابطه با پرونده قتلی که دوره قبل در دادگاه کیفری شعبه ۷۶ استان رسیدگی شد، گفت: در بحث پرونده قتل کامرانی مطرح شد ما اعتراض داشتیم که چرا یکجا رسیدگی نمی‌کنند.

وی افزود: قوه قضاییه با تأخیری پرونده محسن روح‌الامینی را برخلاف ادعای برخی که مدعی هستند این شکایت جدید است اینگونه نیست و این اولین باری است که در دادگاهی با حضور من بعنوان ولی دم مرحوم روح الامینی رسیدگی می‌شود.

روح‌الامینی گفت: مراحل دیگر رسیدگی در بخش بازداشت غیرقانونی و گزارش خلاف واقع پرونده مشترک بوده است اما در بحث قتل اولین بار است که در دادگاه حضور یافتم.

شاکی مرتضوی افزود: امروز آخرین جلسه دادگاه بود که آخرین دفاعیات اخذ شد و وکلای ما نیز دفاعیات خود را مطرح کردند و من نیز آخرین ابعاد شکایت را مطرح کردم و نصیحت‌هایی که باید می‌کردم را ارائه دادم البته اگر کسیی به آنها گوش دهد.

روح‌الامینی گفت: اخرین دفاعیات از متهم اخذ شده است و دادگاه باید برای صدور حکم اقدام کند.

وی گفت: نصیحت من در دادگاه این بود که کسانی که به شغل خود وارد نیستند به دنبال مشاغل دیگری همچون مشاوره فیلم‌ها و فیلمنامه‌های تخیلی و جنایی بروند چرا که سناریوها و وارونه‌گویان خوبی هستند.

شاکی مرتضوی تاکید کرد: به آقای دادستان سابق تهران پیشنهاد می‌کنم این شغل را امتحان کند چرا که ایشان در وارونه گویی و وارونه‌نمایی استاد هستند.

روح‌الامینی افزود: در بین مردم شایع است هیچگاه چاقو دسته خود را نمی‌برد اما امیدواریم قوه قضاییه این دفعه این ضرب‌الامثل را باطل کند و ایشان دیگر به منصب قضا باز نگردند.

شاکی مرتضوی گفت: اتفاقات و گفت و شنودهای داخل دادگاه از نظر قانون نباید در بیرون مطرح شود و من این کار را انجام نمی‌دهم اما قانون‌شکنان قانون‌دانی که از دادگاه بیرون می‌آیند می‌توانید بپرسید که دادگاه به چه شکل برگزار شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا جواب مرتضوی را خواهد داد
مرتضوی اگر دستور اشتباه داده یا مقصر قانون باید بهش رسیدگی کنه ولی پسر جناب روح الامینی هم تو تجمعات چکار میکرده پس مجرم بوده!!!!!
در ضمن اشتب مثبت دادم!!!!!!
بی نام
United States
خجالت نمیکشید؟؟؟
از خدا نمیترسید نه؟؟؟؟
اینقدر گردنتون کلفت شده!!!!!!
آهان مجرم بوده؟؟!!!
پس باید به وحشیانه ترین شکل کشته میشد!!!!
برید گفته های پدرش رو وقتی جسد مرحوم رو دیده مطالعه کنید....
مو به تن آدم سیخ میشه از خوندنش.
تنها جرمش شرکت در راهپیمایی بوده.
بخاطر همین موضوع شماها تا حالا به چقدر آدم تهمت وطن فروشی و خیانت زدید؟؟؟!!!