جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۹
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران:

شعبان بی‌مخ‌های سیاسی در حال پیدا شدن هستند/ خون‌های آلوده به خانواده‌های زیادی آسیب رساند

جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب: 436165
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران، تأکید کرد به نظر من می‌رسد برخی شعبان بی‌مخ‌های سیاسی در کشور ما در حال پیدا شدن هستند که این‌ها در هر موضوعی دست به قلم می‌برند و موضع‌گیری می‌کنند.
شعبان بی‌مخ‌های سیاسی در حال پیدا شدن هستند/ خون‌های آلوده به خانواده‌های زیادی آسیب رساند
به گزارش جهان، پرویز سروری در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت:‌ به تعبیری باید گفت هر دم از این باغ بری می‌رسد تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد و کسانی که با ادعای دموکراسی و گفتن و دانستن حق مردم است پا به عرصه قدرت گذاشتند و شعارهای پرطمطراق آن‌ها گوش عالم را کر کرده بود که قرار است دموکراسی به صورت آزاد بیان شود، حالا به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کنند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آزادترین کشور در بیان اندیشه‌ها بوده اما وی که به نوعی همه خاستگاه‌شان در غرب شکل می‌گیرد و تفکر سکولار و لیبرال دارند و شعارهای پرطمطراق داده بودند اما امروز می‌بینیم تغییر رویکرد داده‌اند و همین اصلاح‌طلبانی که تا دیروز فریاد خفقان جلوگیری از بیان اندیشه‌ها اعتراض می‌کردند امروز آستانه تحمل‌شان پایین آمده است.

سروری خاطر نشان کرد: دقت کنید که چه اتفاقی افتاده به طوریکه یک پوستر مجازی در یکی از شبکه‌های اجتماعی و از طریق یکی از مراکز بسیار کوچک شهرداری منتشر شده که یک واقعیت اجتماعی و مطالبه مردمی
یک موسسه عمومی غیردولتی در یکی از مراکزش یک پوستر غیرمجازی که مطالبه مردم بوده و منتشر هم نشده است پخش می‌کند و این غوغا به پا می‌شود و این همه روزنامه‌های اصلاح‌طلب که دانستن را حق مردم می‌دانند وا اسلاما و واکشورها سر می‌دهند
را مطرح کرده است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران تصریح کرد: عده‌ای از شهروندان ما در یک ماجرایی بسیار دردناک از طریق همین شخصی که (فابیوس) روزهای اخیر پا به عرصه مبارک کشور ما می‌گذارد، جان خودشان را به بدترین شکل از دست داده‌اند و خون‌های آلوده آسیب زیادی را به خانواده‌های زیادی رساند.

سروری تاکید کرد: نکته‌ای که حائز اهمیت است که در سایر کشورها و حتی کشورهای استبدادی آنقدر تند برخورد نمی‌کنند که یک مقام خارجی آمده و یک مرکز غیررسمی که هیچ اثری بر تصمیمات سیاست خارجی ندارد و آن کشوری که میهمان است نمی‌تواند ادعا کند که چرا در یکی از مراکز شما و در شبکه اجتماعی مطلبی بر علیه وزیر خارجه ما گفته شده، امروزه این را هم بر نمی‌تابند و اعتراض می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بفرمایید که ایران قرار است قبرستان شود؟ و خفقان کشور را فرا بگیرد؟ و هیچ کس جرأت نداشته باشد که کوچکترین موضع مخالف موضع آقایان بگیرد؟!

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران تأکید کرد: به نظر من می‌رسد که برخی شعبان بی‌مخ‌های سیاسی در کشور ما در حال پیدا شدن هستند که این‌ها در هر موضعی و موضوعی دست به قلم می‌برند و موضع‌گیری می‌کنند و مطالب را به باد انتقاد می‌گیرند.

سروری در ادامه با طرح چند پرسش ادامه داد:‌ آدرس دادن و اطلاعات غلط به مردم تا کی قرار است ادامه پیدا کند؟ کدام بیلبورد در تهران نصب شده است؟ که اگر نصب هم می‌شد از نظر من هیچ مانعی نداشت، اما کدام بیلبورد و پوستر نصب و چاپ شده است؟ کدام اطلاع‌رسانی از این طریق
در ماجرای خون‌های آلوده بر اساس قانون باید خسارت به خانواده‌ها مرتبط با این پرونده پرداخت می‌شد حقوقی که به سایر کشورها از جمله افغانستان نیز پرداخت شد
انجام شده که این چنین مطالب سیاسی می‌شود.

وی ادامه داد: در ماجرای خون‌های آلوده بر اساس قانون باید خسارت به خانواده‌ها مرتبط با این پرونده پرداخت می‌شد حقوقی که به سایر کشورها از جمله افغانستان نیز پرداخت شد.

سروری در ادامه با طرح این پرسش که چرا نباید این موارد در رسانه‌ها مطرح شود و مردم آن را بدانند، گفت:‌ ما یک مجموعه رسمی داریم به نام وزارت امور خارجه و دولت و یک مجموعه مردمی و یک موسسه عمومی غیردولتی در یکی از مراکزش یک پوستر غیرمجازی که مطالبه مردم بوده و منتشر هم نشده است پخش می‌کند و این غوغا به پا می‌شود و این همه روزنامه‌های اصلاح‌طلب که دانستن را حق مردم می‌دانند وا اسلاما و واکشورها سر می‌دهند که دنیا در حال تخریب و نابودی است.

وی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به جلسه اخیر شورای شهر تهران، تصریح کرد: متاسفانه ما همین برخورد را در جلسه اخیر در شورای شهر داشتیم به طوریکه در این جلسه آقای شاکری یک مسئله ساده در رابطه با مذاکرات را طی تذکری مشفقانه و منصفانه مطرح نمودند که نمی‌دانید چه خبر شد و همین آقایان فریاد زدند که چرا مسائل و مذاکرات کشور را تضعیف می‌کنید!

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران، تاکید کرد:‌ من نمی‌دانم آقایان چه فکری می‌کنند و قرار است در کشور ما یک عده‌ای مذاکره کنند و یک عده خفقان بگیرند؟! و به هیچ وجه هیچ موضع‌گیری و نقدی و تذکری
آقای شاکری یک مسئله ساده در رابطه با مذاکرات را طی تذکری مشفقانه و منصفانه مطرح نمودند که نمی‌دانید چه خبر شد و همین آقایان فریاد زدند که چرا مسائل و مذاکرات کشور را تضعیف می‌کنید!
داده نشود که چرا طرف مقابل ما ناراحت می‌شود؟!

سروری افزود: در حالی در کشور ما برخی از آقایان از تذکر و نقد و پیشنهاد گلایه دارند که در آمریکا و در کنگره این کشور بدترین موضع‌گیری‌ها علیه ایران می‌شود و ایران پیوسته و مکرر توسط نمایندگان رسمی و وزیر خارجه و دفاع آمریکا تهدید می‌شود و روزنامه‌هایشان بدتری گزارشات را علیه ما می‌نویسند و آقایان ککشان نمی‌گزد و ناراحت نمی‌شوند! در حالی این اتفاقات رخ می‌دهد که در ایران یک تابلو صداقت آمریکایی زده می‌شود و هنوز آقایان دردشان تمام نشده است و مشخص است که هنوز التیام نگرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد:‌ که رویکرد این دوستان تغییر پیدا کند.

سروری ادامه داد:‌ مسکوت کردن اندیشه، نقد، پیشنهاد و جریان آزاداندیشی قرار است تا کی ادامه پیدا کند و چه اتفاقی در کشور رخ دهد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران، ادامه داد:‌ بنده به عنوان نماینده مردم در شورای شهر و به اتفاق بسیاری از دوستان در این پارلمان محلی نسبت به این روند غلط آقایان دغدغه و گلایه داریم و معتقدیم این روند به صلاح کشور نیست و می‌تواند انسداد سیاسی در کشور ایجاد کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، تاکید کرد: می‌بایستی با طرح موضوعات زمینه را برای تیم مذاکر‌ه‌ کننده فراهم کنیم.

وی در پایان با طرح این پرسش بیان داشت که اگر یکی از فرزندان یا همسر این آقایان مبتلا به HIV می شد باز هم همین موضع گیری داشتند و نسبت به این موضوع اعتراض نمی‌کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تذکر آقای شاکری میشه تضعیف! بعد فتنه 88 و عملکرد بعضی از این حضرات چی میشه؟!!!
اصلا"نباید این سگ نتانیاهو را به ایران راه میدادند .
...
مشکل درد وادادگی است و لاغیر. ما بیسواد و بی شناسنامه ایم و چشم ابی ها اقا!!!
توفیقی از قزوین
انانی که برای اعتراض دانشجویان به مسایل صنفی اشک تمساح می ریختند بفرمایند در قبال دانشجویانی که در اعتراض به سفر فابیوس کتک خوردند چرا شکایتی ندارند؟ در ضمن آن کسانی از هول حلیم به دیگ افتاده اند بدانند در ایران بسیاری از مردم برای حضور هیئتهایی که سابقه دشمنی آشکار آنان هنوز در خاطر ها باقی هست مانند کشورهایی که با تحریم اقتصادی ، حمایت تسلیحاتی از صدام (مثل تجهیز به بمب شیمیایی ) و صدور دهها اقدام و صدور انو اع قطعنامه علیه مردم ایران و به نفع رژیم صهیونیستی و... در پرونده سیاه خود دارند و همین آلان هم در خاک ایران رفتار غیر متعارف دیپلماتی دارند ، ارزشی قائل نخواهند بود
Iran, Islamic Republic of
این لیبرال ها شعار آزادی بیان میدن، ولی در عمل اجازه شنیده شدن هیچ سخنی به غیر از خودشون رو نمیدن...
Iran, Islamic Republic of
دم شما گرم آقای سروری!

کاش اینها چند دقیقه خودشون رو به جای خانواده مبتلایان به ایدز میذاشتن...

وجدانشون کجا رفته؟!
همينكه بعد 28 سال وجدانتون بيدار شده جاي شكرش باقيه
Romania
وقتی تسامح به خرج بدی این بساط درست میشه. بعضیها جنبه آزادی رو ندارند.
ناصر
Romania
معنی فدا کردن دین و ایمان و کل مردم کشور برای منافع گروه اندکی از قدرت طلبان پرادعا یعنی این ؟! تاسف انجاست عده ای از جوانان پاک سرشت ندانسته فریب این عده رو خورده مدام سنگ هواداری اینها را به سینه می زنن ، اگه از پشت پرده عملکرد اینها خبر داشتند توبه نصوح می کردند ، نباید منافع طولانی مدت کشور را فدای گروهی اندک قدرت طلب انحصارگرا کنیم وگرنه در آینده پیش خدا و نسلهای آینده شرمند خواهیم شد ، خدایا کمکم کن بنده غیر خودت نباشم