پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۷
تازه ترین ماموریت منافقین؛

پشت‌‌پرده حمایت منافقین از فرقه‌ حلقه/ شباهت هایی که منافقین با فرقه حلقه دارند!

سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب: 435639
فرقه منافقین که از هیچ کوششی برای ضربه‌زدن به آرمان‌ها و ارزش‌های مردم مسلمان ایران دریغ نکرده، اخیراً به عنوان حامی فرقه انحرافی «حلقه» وارد عمل شده و خواستار آزادی رهبر این فرقه است.
پشت‌‌پرده حمایت منافقین از فرقه‌ حلقه/ شباهت هایی که منافقین با فرقه حلقه دارند!
گروه سیاست جهان نيوز-محمدعلی منتظر: بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که به بن‌بست رسیدن فرقه منافقین در عراق سبب شده تا این فرقه با سرعت زیاد به سمت سراشیبی سقوط در حرکت باشد، این در حالی است که علیرغم مشکلات فراوان، طی ماه‌های اخیر این گروهک تروریستی یکی از حامیان رهبر و برخی اعضای فرقه انحرافی حلقه بوده است!

*مقدمه

فرقه منافقین که پس از تأسیس با فعالیت مطالعاتی در زمینه‌های سیاسی و ایدئولوژیک شروع به کار کرد، در ادامه فعالیت خود به یک سازمان مارکسیستی تبدیل و نهایتاً وارد فاز نظامی مقابله با ملت ایران شد و هم اکنون به عنوان ابزار دست استکبار و اهرم فشار علیه کشور به کار گرفته می‌شود.

این فرقه که از هیچ کوششی برای ضربه زدن به آرمان‌ها و ارزش‌های مردم مسلمان ایران دریغ نکرده، در حال حاضر به عنوان حامی گروه‌های منحرف و مجرم جهت ایجاد گروه‌های معاند ایفای نقش می‌کند، اخیراً به عنوان حامی فرقه انحرافی عرفان حلقه وارد عمل شده است و خواستار آزادی رهبرِ در شرف اعدام این فرقه است.

از آنجا که محمدعلی طاهری رهبر فرقه حلقه بعد از انقلاب، گرایش‌هایی به ماتریالیسم و گروهک‌های چپ‌گرا پیدا کرد و در بازرسی کمیته انقلاب اسلامی از منزل وی تعدادی کتاب و اعلامیه‌های این گروهک‌ها کشف شد و برای مدت کوتاهی نیز بازداشت بوده است، با بررسی دو فرقه منافقین و حلقه مشهود است که وی پس از تأسیس تشکیلات عرفان حلقه مشی و تفکر این گروهک را در فرقه خود دنبال کرده است.(۱)

این نوشتار تلاش دارد به بررسی تشابهات این دو فرقه انحرافی بپردازد.

*اوضاع اسفناک فرقه منافقین

پس از به بن‌بست رسیدن منافقین در عراق بسیاری از اعضای این فرقه به دلایل مختلف روحی و روانی، مبهم بودن آینده فرقه، بالارفتن میانگین سنی و بیماری‌ها و امراض مختلف در بین اعضای فرقه و ... تلاش دارند، همچون سال‌های گذشته از منافقین جدا شده و به آغوش خانواده خود برگردند، اما ساختار فرقه‌گونه منافقین و تدابیر امنیتی آن مانع از جدایی آسان اعضا شده است، با توجه به بررسی‌های صورت گرفته تعداد کلی اعضای فرقه نزدیک سه هزار نفر است که میانگین سنی ۵۰ سال اعضای فرقه نشانگر فروپاشی فرقه است.

نکته قابل توجه این است که در شرایط فعلی، منافقین اصلاً حال و روز خوشی نداشته و تنها ابزار اعلام وجود خود را، رسانه های آماتور و معدود وابسته به خود می‌دانند و این در حالی است که بارها اقدام به حمایت از رهبر و برخی اعضای فرقه حلقه کرده و اخبار مختلفی در این زمینه منتشر کرده‌اند.

کشتار کودکان و مردم بی دفاع کُرد توسط منافقین

*تشابه جالب منافقین و حلقه

شاید برای بسیاری از مخاطبان، قیاس فرقه منافقین و جریان حلقه مضحک به نظر آید، اما با توجه به ساختار رو به سقوط این دو، براساس رویکردهای فرقه‌ای منافقین و حلقه تلاش شده تا اشتراکات این دو استخراج شود.

از مهم‌ترین اشتراکات منافقین و عرفان حلقه از منظر فرقه‌شناسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-تلاش جهت ایجاد ساختار منسجم تشکیلاتی

با شروع فعالیت طاهری در اواسط سال ۱۳۷۵، جلسات خصوصی با حضور اعضای اولیه جهت ارائه آموزه‌های حلقه به شکلی مدون و کلاسیک تشکیل شد، در این راستا کمیته‌های مختلفی جهت بازتولید آموزه‌های سایر فرقه‌های ضاله و جنبش‌های معنوی نوظهور تشکیل و آموزش و عضوگیری افراد آغاز شد، کمیته‌های اصلی این فرقه عبارت‌اند از: کمیته دین پژوهی با مسئولیت حجت نجفی، کمیته پزشکی با مسئولیت ویدا پیرزاده، کمیته عرفان با مسئولیت اسماعیل منصوری لاریجانی و ...

نکته: منصوری لاریجانی درحال حاضر از منتقدین فرقه حلقه است.

-برگزاری کلاس و القا ایدئولوژِی رهبر فرقه و پروژه کنترل ذهن و شست‌و‌شوی مغزی

کلاس‌های عرفان حلقه شامل هشت ترم است که هر ترم در شش‌ جلسه آموزشی برگزار می‌شود، در این کلاس‌ها به صورت پله پله مفاهیم پایه و اساسی دینی هدف قرار می‌گیرند، در این کلاس‌ها افراد پس از شست‌وشوی مغزی، دچار وابستگی شدیدی به این فرقه می‌شوند.

-قداست بخشیدن، تلقین ابهت پوشالی سرکرده و مرید پروری



یکی از آیتم‌های «فرقه بودن»، معرفی مؤسس جریان به عنوان فردی مقدس است که البته در فرقه حلقه در این زمینه حد و مرزی تعیین نشده و طاهری به عنوان شخصیتی بالاتر از پیامبران و امام زمان(عج) به اعضا معرفی می‌شود!!! تصویر بالا یکی از صفحات اجتماعی رهبر فرقه در فضای مجازی است که به ترویج اعتقادات این فرقه اقدام کرده است.(این صفحه به گفته اعضای فرقه توسط یکی از مسترهای فرقه (شهناز.ن) مدیریت می‌شود)

-وادار کردن افراد به وفاداری و سرسپردگی به تشکیلات و گرفتن تعهد و سوگندنامه


-فعالیت زیر زمینی و پنهان با وجود غیرقانونی بودن کلاس‌ها

با توجه به بررسی‌های صورت گرفته توسط نهادهای دینی، قضایی و امنیتی و از سوی دیگر آسیب‌های مختلف گزارش شده ناشی از آموزه‌های این فرقه، برگزاری این کلاس‌های غیرقانونی اعلام شد، در این شرایط با وجود اعلام رسمی غیرقانونی بودن کلاس‌ها و جرم بودن برگزاری آن، مسترهای فرقه بدون توجه به قوانین، به صورت مخفیانه و زیرزمینی کلاس‌ها را در منازل اعضاء برگزار می‌کنند.

-تهدید و ترور نجات یافتگان و برخورد شدید و اتهام‌زنی علیه آن‌ها


آقای تبار یکی از مسترهای فرقه حلقه بود که پس از شک به آموزه‌های حلقه دست به افشاگری علیه حلقه زد و با طاهری به مناظره پرداخت، او توسط طاهری تهدید و پس از مدت کوتاهی توسط عوامل حلقه ترور شد، قتل افخم‌السادات حسینی(مدرس دانشگاه، مشاور دانشگاه تهران و مبلغ در نهاد رهبری و به عنوان کارشناس و مجری صدا و سیما) نیز توسط یکی از مسترهای عرفان حلقه، خبری بود که در فروردین ۹۳ نیز منتشر شد.

آقای نام‌آور نیز از اعضای اولیه فرقه حلقه بوده، نسبت به عرفان حلقه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به انتقاد این فرقه پرداخت و از این فرقه اعلام برائت کرد، به گفته وی، اخیراً مورد سوء قصد اعضای این فرقه قرار گرفته است، بدیهی است به دلیل عدم دسترسی نگارنده به وی، تائید این خبر بر عهده نهادهای ذیربط خواهد بود.

-مخالفت با کارشناسان و متخصصین با ایجاد نوعی پارانویا نسبت به آن‌ها و ترور شخصیت،تخریب و تهدید کارشناسان مخالف حلقه


اخبار مختلفی توسط فرقه حلقه جهت تخریب چهره و توهین به روحانیت و منتقدین منتشر شده است.

-وارد آمدن آسیب‌های جسمی، روحی، روانی و اجتماعی بر اعضاء

از مرگ و خودکشی و آسیب‌های جسمی وحشتناک ناشی از اتصال فرادرمانی گرفته تا ورود اجنه به زندگی این افراد تا حذف شریعت از زندگی، بی‌نماز شدن، بیماری‌های شدید روانی و روحی و... از مهمترین موارد ذکر شده در مصاحبه با افراد آسیب دیده مطرح شده است.(۲)

-برگزاری تجمعات غیر قانونی و اختلال در نظم عمومی، پخش شبنامه و تهیه خوراک برای رسانه‌های بیگانه


-همکاری با ضدانقلاب و حضور در رسانه‌های وابسته به سرویس‌های جاسوسی غرب

شهناز . ن یکی از مسترهای عرفان حلقه در تلویزیون صدای امریکا

در خصوص ارتباط عرفان حلقه با بیگانگان نیز می‌توان به دستگیری «عبدالاحد .ج» از مربیان اصلی طاهری در تهران و سر پل ارتباط‌گیری با «امیر حسین .س» رابط اصلی ارمنستان بوده است اشاره کرد.

حضور برخی مسترهای عرفان حلقه از جمله شهناز.ن در شبکه وابسته به سرویس جاسوسی آمریکا (صدای آمریکا)؛ آناهیتا .ق و آرمان.چ در شبکه سلطنت‌طلب پارس و ... نیز نشانگر تلاش این جریان جهت دریافت حمایت و گسترش ساختار دارد، از سابقه و ارتباط اعضای حلقه با فرقه رجوی و منافقین نیز اطلاعی در دست، نیست اما شواهد از سابقه عضویت محمد علی طاهری در گروه «چریک فدائی خلق» حکایت دارد.(۳)

حمایت‌های منافقین از برخی اعضای حلقه از جمله «سعید . ی» و «پیمان .م» نیز جای بسی تأمل دارد و سؤال است که چرا این فرقه خطرناک اقدام به حمایت رسانه‌ای از این اعضا کرده است؟!

-استفاده ابزاری از حقوق بشر، خبرسازی دروغین و مظلوم‌نمایی برای رهبر فرقه

انتشار اخبار خلاف واقع با محوریت نقض حقوق بشر درباره وضعیت طاهری(حبس انفرادی، شکنجه و اعتصاب غذا و قتل وی در زندان)، برگزاری تجمع غیرقانونی، پخش شبنامه، تلاش اعضای فرقه جهت ارتباط‌گیری با افراد خارج‌نشین فعال در حقوق بشر! و ... از مهمترین تحرکات فرقه در این بخش بوده است.

-تضعیف جایگاه خانواده و فرزندان در برابر رئیس فرقه و سوگندنامه

در مصاحبه‌های انجام گرفته توسط نگارنده این گزارش، بارها آسیب‌دیدگان به این نکته اشاره کردند، در اینجا مصاحبه‌ای از آقای «ح» می‌خوانیم یکی از آسیب‌دیدگان این فرقه:

می‌گفت قطعاً برای بسیاری جای تعجب دارد که برخی مادرانی که وارد کلاس‌های این فرقه می‌شوند، پس از گذراندن چند ترم کلاس آموزشی احساس مادرانه خودشان را از دست می‌دهند، پیش خودم می‌گفتم این دیگه چه حرفی است!!

ادامه داد که همسرم پس از ورود به کلاس‌هایی به نام عرفان حلقه پس از چند ترم، تارک الصلوه شده بود، قبلاً همسرم همیشه جانمازش گوشه اتاقش پهن بود و سر وقت نماز می‌خواند و همیشه مرا برای نماز صبح بیدار می‌کرد... مدتهاست که جا نماز همسرم دست نخورده، می‌گفت: یک روز فرزندم بیماری ویروسی گرفت و در بیمارستان بستری شد و حال بسیار وخیمی داشت، باور کنید همسرم یکبار به دیدن دخترم نیامد و در برابر اصرار من تنها گفت: از دور برایش حلقه اعلام می‌کنم!!!

همسرم قبل از ورود به این کلاس‌ها اینگونه نبود، چند سال قبل دخترم مریض شده بود وقتی خبر را به او دادم باور کنید تا مرز سکته پیش رفت، آقای «ح» (که نزدیک ۴۰ سال داشت) سرش را پایین انداخته بود و اشک‌هایش را پاک می‌کرد و می‌گفت پس از حضورش در کلاس‌های عرفان حلقه، همسرم با اینکه همسر من بود با چند مستر دیگر روابط نامشروع داشت و من دیگر حاضر به بازگشت وی به منزل نیستم، به او گفتم، زیرا دست خودشان نیست، ساختار فرقه با آدم اینکار را می‌کند، مثل یک آدم بیمار به آن‌ها نگاه کنید!

در جوابم ناگهان بلند شد و چادر نماز دخترش را به همراه سجاده جلوی من آورد و چادرش را باز کرد، دست‌های آقای «ح» می‌لرزید و اشک در چشمانش حلقه زده بود، با بغض گفت: امروز جشن تکلیف دخترم بود، الان مادرش باید این چادر را روی سر دخترش می‌انداخت و باید نماز یادش می‌داد ... آقای مسئولی که صدای منو می‌شنوی، بیا ببین من آسیب دید‌ه‌ام، دخترم آسیب دیده، آسیب که شاخ و دم ندارد، من زندگیم را باختم، جواب دختر منو باید بدهید، در آن دنیا سر پل صراط جلوی شما را می‌گیرم...

-فساد اخلاقی و بی‌بندوباری


در پایان به برخی تحرکات رسانه‌های فرقه منافقین جهت حمایت از عرفان حلقه اشاره می‌شود.

*برخی حمایت‌های رسانه‌های منافقین از عرفان حلقه








*منابع

۱-خبرگزاری فارس: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۲۰۳۱۰۰۰۰۱۵۰
۲-مشرق: http://www.mashreghnews.ir/fa/news/۶۱۳۴۶
۳-مستند در جست‌وجوی حقیقت، پخش از شبکه ۳
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیاح
Iran, Islamic Republic of
پشت پرده منحرفین !!
حمایت استکبار از منافقین و عرفانهای کاذب ، واضح است مرگ بر همه شان
Iran, Islamic Republic of
... و نهایت حلقه وصل و اوج نقطه پیوند همه این جریانات؛ از منافقین و عرفان حلقه و بهاییان و وهابی ها گرفته تا اصلاح طلب ها و سلطنت طلبها و اپوزیسون ها و عمله های سیا و ام آی سیکس و صهیونیستها و خواننده و رقاصه های لس آنجلسی و فاحشه های خود فروخته و.... در فتنه 88 بود و که البته در ادامه به برگزار کنندگان جشن شکست در برابر آرژانتین! و جشن! تعطیلی هسته ای! در 23 تیر منتهی شد.
Iran, Islamic Republic of
میخواستم بهت مثبت بدم ولی آخرش رو خراب کردی.فتنه 88 چه ربطی داره به توافق هسته ای؟ وقتی رهبری با مذاکرات موافقه ولی فتنه را خط قرمز میداند ...؟
Iran, Islamic Republic of
چرا الکی از رهبری برای مهر تایید بر توافق استفاده می کنید؟! مقام معظم رهبری کی توافق را تایید کردند. ایشان که از اول هم تاکید داشتند به مذاکرات خوش بین نیستم مذاکره را به صلاح نمی دانم. طرفهای غربی قابل اعتماد نیستند . آنها به تعهدات خود پایبند نیستند. پس چرا این دولت گوش نکرد؟!
رضا
جشنش ضایع بود.
برادرمن ازخدابترس،چرا اصلاح طلبان رابااینایکی میکنی،لطفاجمع نبند،فردای روز قیامت باید جوابگو باشی
Canada
نمی دونم که مشکل کجاست که باید این فرقه ها باید از ایران سر چشمه بگیرند و رشد بی حساب داشته باشند ایا مشکل در فرهنگه یا مردم ایران ذاتا منحرف تر از بقیه دنیا هستند و یا در نوع برخورد جامعه ما با این پدیده ها باعث رشد اینها می شود